dicktump
Member
Ik heb ook beide onderstellen proefgereden, maar merkte eigenlijk weinig verschil. Ik had het idee dat de luchtvering iets slapper aanvoelde, dus de gewone vering lag iets strakker in bochten (merkbaar bij rotondes). Misschien dat dat ook juist wel weer het comfort van de luchtvering zou verklaren. Het lastige was wel dat de één 19" velgen had en de ander 21", dus het is ook niet 100% eerlijk te vergelijken. En tegen de tijd dat ik mijn Tesla geleverd kreeg was er alweer heel veel veranderd ten opzichte van de auto's die ik heb proefgereden (niet alleen autopilot, maar ook betere stoelen en vast nog wel meer verbeteringen).
Hoe dan ook, bij mij was de keus tussen 60 kWh met veel opties, of 85 kWh met wat minder opties. En ik wilde eigenlijk wel erg graag het bereik en de snelheid van de 85 kWh versie Dus iets als luchtvering schrap je dan vrij snel als je er de toegevoegde waarde niet van in ziet.
Als het budget toe laat en je wilt zekerheid hebben, dan moet je uiteraard wel voor de luchtvering gaat. Want één ding is zeker aan de gewone vering: hoger op de poten zetten is onmogelijk.
Hoe dan ook, bij mij was de keus tussen 60 kWh met veel opties, of 85 kWh met wat minder opties. En ik wilde eigenlijk wel erg graag het bereik en de snelheid van de 85 kWh versie Dus iets als luchtvering schrap je dan vrij snel als je er de toegevoegde waarde niet van in ziet.
Als het budget toe laat en je wilt zekerheid hebben, dan moet je uiteraard wel voor de luchtvering gaat. Want één ding is zeker aan de gewone vering: hoger op de poten zetten is onmogelijk.