Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkeersdrempels

This site may earn commission on affiliate links.
Aftermarket luchtvering misschien een optie? Er zijn ondertussen veel aanbieders.
Kunnen we even ernstig blijven. Eender welke wagen, zelfs met vier passagiers en bagage, moet over een verkeersdrempel kunnen zonder die "schuin" te moeten nemen. Punt. En slecht punt dus voor Tesla, te meer daar het werkte in 2013 en niet langer in 2016.
 
Naar ik vermoed kennen onze Belgische forumgenoten het fenomeen verkeersdrempel niet in dezelfde excessieve mate als wij.
De secundaire wegen worden volgeplempt met rotondes en de wijken met verkeersdrempels. Of dit uitwassen van ons 'rubberentegelparadijs' zijn of het gevolg van cliëntelisme in de lokale politiek, weet ik niet. Maar de verschillen tussen afzonderlijke gemeentes zijn wel erg groot.
 
  • Like
Reactions: Steven
Sommige gemeentes werken inderdaad graag een "heuvellandschap". Ben dan ook blij met mijn luchtvering.

Men legt die heuvels met als doel de snelheid eruit te halen. Maar vraag me wel eens af of men zich bewust is van het feit hoeveel schade die dingen veroorzaken. En dan bedoel ik niet alleen schade aan de auto's, maar ook aan het milieu. Steeds moeten afremmen, langzaam over het heuveltje, en dan weer optrekken. Gaat die ICE zeker niet minder aardolie door verstoken. Er gaat wat energie met het passeren van een vluchtheuvel verloren!
 
  • Like
Reactions: robertvg and Steven
Ik vind het voordeel van de Tesla dat er zo weinig kapot kan. Geen uitlaat of cardan of katalysator die schade kan oplopen. Droge bonk, dat is alles.

Bovendien heb ik nu voldoende techniek ontwikkeld om net voor het naderen en net voor het einde dusdanig met versnelpedaal om te gaan dat het allemaal goed gaat. Ik vond verkeersdrrempels zelfs wel leuk nu.
 
Even dit draadje er weer bij vanwege een recente ervaring met mijn model S 70D zonder luchtvering. Doorgaans geen last van de drempels, maar nu een plek in Utrecht Terwijde gevonden waar ik niet over de drempel kom zonder deze te raken. Als ik boven de drempel sta, ligt de bodem op de drempel. Je hoort hem ook flink schaven. Heb bij de gemeente melding gemaakt, ben benieuwd naar evt. reactie. Het gaat om de plek op onderstaande foto's en in de situatie met 2 volwassenen en drie kleine kinderen in de auto.


IMG_0036.PNG


IMG_0034.PNG


IMG_0035.PNG
 

Attachments

  • IMG_0034.PNG
    IMG_0034.PNG
    3.9 MB · Views: 145
  • IMG_0035.PNG
    IMG_0035.PNG
    3 MB · Views: 33
Mja dat wordt petje meenemen, net voor de drempel achterstevoren op doen, schuin in je stoel zitten met linker arm gestrekt met hand over bovenkant stuur, eerst helemaal links gaan rijden, dan heel langzaam schuin over de drempel kruipen, om vervolgens vol gas (watt) weg te rijden. Petje weer af, klaar.
Ow, niet vergeten eerst hele foute gabber bonkie bonkiemuzak keihard aan te zetten en je raam omlaag te doen vooraf... (boutjes van je nummerplaat ook wat losser zetten zodat die lekker meezoemt!)
:cool::D