Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkoop waarde S 85 Base

bergmobiel

New Member
Mar 22, 2015
3
4
Netherlands
In een eerder draadje is de verlaagde laadsnelheid van de model S 85 base bij het Superchargen al uitgebreid aan bod geweest. De maximale laadsnelheid van mijn model S is nu gezakt naar 60 Kw bij een lege accu en bij een halfvolle accu kom ik niet meer boven de 40Kw, kortom een wat grotere afstand rijden duurt nu fors langer. Ik heb mijn Model S nu 5 jaar zakelijk en wil hem gaan verkopen, maar de vraag is wat doet dit op de restwaarde van de model S? Iemand hier al iets over gelezen?

• Helpful
Reactions: Jcamps

RichieB

Member
Oct 27, 2017
852
554
Netherlands
De restwaarde is de prijs die iemand voor jouw auto wil betalen. Daar kan je wel schattingen van maken, oa door vergelijkbare auto's op Autoscout24 en Marktplaats te bekijken maar het exacte bedrag weet je pas na verkoop.

Energie Gratiz

Active Member
Sep 27, 2013
2,564
1,239
Groningen - The Netherlands
Ik vraag mij af of dit langzamer laden euvel bekend is bij de potentiële klantgroep. Waarschijnlijk (nog) niet.
Ik denk dat de gemiddelde potentiële particuliere buitenlandse Tesla-koper beter op de hoogte is dan menigeen denkt. Ik heb m'n Classic uit 2013 met 370kkm op de teller vorig jaar verkocht aan een Duitser via Autoscout24, maar hij had een OBD2-uitlezer bij zich en kon zo uitlezen hoeveel % van de laadbeurten bij Superchargers waren geweest. Het was geen handelaar, maanden later werkte de app nog steeds op die auto en er werd dagelijks mee gereden en naar hetzelfde adres als de koper woonde.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC