Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verlaagde laadsnelheid beklijft niet?

This site may earn commission on affiliate links.

Ipe

Member
Supporting Member
Jan 2, 2011
750
1,735
Netherlands
ik sta bij ons vakantiehuisje aan de Schuko. Aangezien de huisaansluiting 3x15A is heb ik de laadsnelheid verlaagd naar 5A. Desondanks is de hoofdzekering er al drie keer uitgeklapt. Elke keer als dat gebeurd is zie ik daarna in de auto dat de laadsnelheid weer op 16A staat. Herkent iemand dit probleem?
 
Maar juist dat lijkt nu niet te kunnen met de JB2 omdat de maxstroom daarbij automatisch bepaald wordt door het gebruikte koppelstuk. Dat speelt in beide richtingen. Niet lager dan 13A in dit geval, maar ook niet hoger indien toch een zeer degelijk stopcontact ter beschikking heeft.
 
Maar juist dat lijkt nu niet te kunnen met de JB2 omdat de maxstroom daarbij automatisch bepaald wordt door het gebruikte koppelstuk. Dat speelt in beide richtingen. Niet lager dan 13A in dit geval, maar ook niet hoger indien toch een zeer degelijk stopcontact ter beschikking heeft.

Bij mijn JB1 kan gelukkig ook 8A en 10A ingesteld worden. Er staat zelfs bij bij welk type stopcontacten dat aangewezen is.
 
ik sta bij ons vakantiehuisje aan de Schuko. Aangezien de huisaansluiting 3x15A is heb ik de laadsnelheid verlaagd naar 5A. Desondanks is de hoofdzekering er al drie keer uitgeklapt. Elke keer als dat gebeurd is zie ik daarna in de auto dat de laadsnelheid weer op 16A staat. Herkent iemand dit probleem?

Ik heb dat 3x thuis gehad. Ik zette laadsnelheid op 13A, maar deze snelheid werd langzaam opgevoerd tot 25A
De zekeringen klapten eruit.
Auto is naar Tesla gegaan, maar die konden niets vinden.
Na die 3x is het niet meer voorgekomen.