Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verlengde garantie verzekering door Allianz

This site may earn commission on affiliate links.

Wim S.

Banned
Apr 11, 2013
5,648
6,177
NL
Tesla heeft Allianz bereid gevonden een verlengde garantie verzekering te bieden.
Geldt voor die eigenaren die nog geen vier jaar de auto in bezit hebben en ook de 80.000 km nog niet bereikt hebben. De garantie zoals die van kracht is voor de accu en de drivetrain, deze zijn uiteraard uitgesloten bij deze verzekering, geldt dan ook voor alle andere onderdelen van de auto.
Zie het plaatje voor de aanbieding.

2018-02-05 17.11.55.jpg
 
  • Informative
Reactions: RudiDL and GIO1974
Ik vroeg me ook af je dat eruit haalt die 3800 euro in 3,5 jaar. Zoveel gaat er toch niet stuk aan een Tesla?
Er zitten twee kanten aan. Grote reparaties zouden ook na 4 jaar en/of 80.000 km niet mogen voorkomen aan een duur product als een Tesla. Als je assertief met Tesla de discussie wil aangaan en non-conformiteit geen onbekend gegeven is, denk ik dat je die verzekering niet nodig zal hebben.
Als je zoals ik bijv. overweegt om de auto vóór eind dit jaar naar privé te halen, dan is het wel een comfortabel idee dat je privé de komende vier jaar gevrijwaard bent van onverwachte kosten. En ja, de BV betaalt die verzekering voor vier jaar ;)
 
In paragraaf 4 lees ik: ‘U dient tijdig in een Tesla Service Center de inspecties, onderhoud en verzorging uit te voeren die wordt voorgeschreven door de Producent’

Maw je bent verplicht om een jaarlijks onderhoud te laten uitvoeren door Tesla, of begrijp ik dat verkeerd. Dat kost je pakweg 700-900 Euro extra per jaar. Tenzij je het onderhoud natuurlijk al laat doen. Ikzelf vind de prijs voor dat onderhoud nogal hoog om alleen maar vloeistoffen na te kijken en ruitenwissers te vervangen.
 
In paragraaf 4 lees ik: ‘U dient tijdig in een Tesla Service Center de inspecties, onderhoud en verzorging uit te voeren die wordt voorgeschreven door de Producent’

Maw je bent verplicht om een jaarlijks onderhoud te laten uitvoeren door Tesla, of begrijp ik dat verkeerd. Dat kost je pakweg 700-900 Euro extra per jaar. Tenzij je het onderhoud natuurlijk al laat doen. Ikzelf vind de prijs voor dat onderhoud nogal hoog om alleen maar vloeistoffen na te kijken en ruitenwissers te vervangen.
Maakt het meteen weer minder aantrekkelijk. Ik laat, met 13.000 km per jaar, sowieso pas aan het eind van de vier jaar garantie onderhoud doen. 4000 euro voor de verzekering (4 jaar) opgeteld bij 4 jaar officieel onderhoud maakt totaal 7.000 euro.
Daar kun je heel wat voor laten repareren.
 
Ik heb het mailtje ook ontvangen. Stevige prijzen voor een verlengde, en voor mij redelijk beperkte verzekering (kleine 3000 km/mnd).
Daarnaast vind ik de zaken die opgesomd worden een beetje vreemd, zoals:
- Top schade service: volgens mij wordt dit al gedekt in je huidige schadeverzekering
- Geen automatische verhoging van reparatiekosten: wat bedoelen ze hier precies mee? Houden ze het prijsniveau van het jaar van afsluiten van de verzekering af, of hanteren ze de MediaMarkt prijsstrategie. Beetje vaag.
- Reparatie met originele fabrieksonderdelen: ik mag hopen dat elke reparatie bij een SeC standaard met fabrieksonderdelen wordt uitgevoerd, met of zonder verzekering.

Zoals hierboven al werd geopperd. €3800 in je calamiteitenspaarpot stoppen en na 4 jaar eens kijken wat er nog in zit. Ik gok dat je over 4 jaar een mooie vakantie kan gaan boeken. ;)
 
Mijn wagen heeft ondertussen ca 79.000 km en is 3,5 jaar , geen bericht gekregen van Tesla of iemand anders, dus neem zelf actie. Bij mij is reeds een deurklink, een ruitenwisser motor, de drive unit, motor en gans mijn bedieningsscherm al vervangen onder de oorspronkelijke garantie . Deze garantie loopt dus in een 1000 km af . Ik overweeg daarom wel deze verzekering te nemen. Nu werkt mijn autopilot ( rijstrookverandering ) niet meer naar behoren , problemen met de radio ( steeds wegvallen ), maar hiervoor breng ik hem de volgende dagen nog binnen ( onder de huidige garantie ) .Zijn er Tesla rijders onder jullie die deze Allianz verzekering hebben afgesloten en zo ja , wat zijn de ervaringen bij de gebreken ?
 
Mijn wagen heeft ondertussen ca 79.000 km en is 3,5 jaar , geen bericht gekregen van Tesla of iemand anders, dus neem zelf actie. Bij mij is reeds een deurklink, een ruitenwisser motor, de drive unit, motor en gans mijn bedieningsscherm al vervangen onder de oorspronkelijke garantie . Deze garantie loopt dus in een 1000 km af . Ik overweeg daarom wel deze verzekering te nemen. Nu werkt mijn autopilot ( rijstrookverandering ) niet meer naar behoren , problemen met de radio ( steeds wegvallen ), maar hiervoor breng ik hem de volgende dagen nog binnen ( onder de huidige garantie ) .Zijn er Tesla rijders onder jullie die deze Allianz verzekering hebben afgesloten en zo ja , wat zijn de ervaringen bij de gebreken ?
dag peter ik denk er ook over 3 deurklinken kapot gehad ...
 
Ik had deze verzekering al eerder aangevraagd, zit nu na 1,5 jaar op bijna 65.000 km - zonder noemenswaardige problemen trouwens, alleen weigerachtige deurklink achter.
Die km bepaling zou mij een kleine 2 jaar voor 3800 euro geven, da’s niet zo interessant meer. Vooral omdat ik kennelijk geluk heb gehad met de bouwkwaliteit, ondanks dat ie tussen kerst en nieuwjaar gebouwd is...
 
Ondertussen 79,450 km , uiteindelijk de polis dan maar afgesloten, mij viel op dat het nu jaarlijks te betalen is , ander mogelijkheid was er niet betaald , 950€ voor 1 jaar of ca 80€/maand met een stilzwijgende verlenging tot 4 jaar . Is inderdaad wel veel, maar geeft me een gerust gevoel zoals een omnium verzekering .
 
zoals als weergegeven heb ik een deze polis afgesloten , tot op heden geen gebruik van gemaakt aangezien geen defecten , maar het geeft me een "gemoedsrust " . Op jaarbasis rijd ik een dikke 20.000 km, dus voor mij zal dit ca 3,5 a 4 jaar zijn als ik elk jaar verleng . Ben ook benieuwd of andere tesla rijders de verzekering al nodig hebben gehad en of het dan " vlot " is afgehandeld.