Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verlengde garantie verzekering door Allianz

This site may earn commission on affiliate links.
Met mijn 40.000 km per jaar begint de garantiegrens van 80d km steeds dichterbij te komen; zit eraan te denken deze dan ook af te sluiten.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze verlengde garantie verzekering tot nu toe?
 
En nu lees ik dat Allianz het niet meer aanbiedt... :(

https://policierung.allianz-warranty.com/teslaSales/salesNew
Allianz wil van zijn Tesla klanten af. Recentelijk hebben meerdere forumleden een premievoorstel gekregen met een verhoging van 29%. Ongeacht of er nu geclaimd is of niet. Ook ik, met 20 schadevrije jaren, kreeg zo'n voorstel.
Nu bij de ANWB voor de helft van de door Allianz voorgestelde premie.
 
  • Like
Reactions: Remog
Bovendien moet je je afvragen of je niet teveel voor je zekerheden betaald, en waarvoor dan. Ik heb voor de zelfde afweging gestaan (ik lease niet en heb hem gewoon betaald) en het niet gedaan. Drivetrain en batterij zijn 8 jaar gegarandeerd, en wat er daarnaast nog kapot kan is beperkt (ik heb daarom ook geen hoogteverstelling genomen). Bovendien zijn er steeds meer 3rd partij garages die de Tesla kunnen repareren tegen veel aantrekkelijker tarieven.

ik heb wel preventief de vervanging van de eMMC van het grote scherm gepland staan, dat kost bij Tesla 3000 en vervangen van de chip 550. Als je een beetje scherp bent op preventief onderhoud en je rijdt niet bij elk stoplicht als een raket weg, dan zal je verder niet veel tegenkomen dat meer dan ik dacht 2000 per jaar moet kosten.
 
  • Like
Reactions: Remog