Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verlengsnoeren

This site may earn commission on affiliate links.
Heb een aantal verlengkabels (2.5mm2 aders) van 5 meter "over" (let op: zonder franse aardepin uitsparing!). Deze mogen weg voor het symbolische bedrag van €5 (of een lekker flesje witte wijn :p) . Afhalen te Eindhoven (voorkeur) of verzending op eigen kosten (binnen NL €7)
Wie maakt me los? :)
IMG_6641.JPG
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ and HWS
Ik ga binnenkort een kabel kopen van 25 meter uit 1 van de vorige bijdragen. Maar kan de “adapter” van de origine tesla 220V lader gewoon buiten (regen) liggen? Die zit immers aan de “auto” kant.
 
Kwam daar de afgelopen vakantie in Italië net mee toe... Had geen 5mtr minder moeten zijn. Heb trouwens zelf kabel met CEE16 stekkers genomen. Samen met een verloop CEE16-Shuko & CEE16-Italiaanse 16A kon ik zeker uit de voeten... Zelf ook voorkeur naar H07RN kabel...


Dank, heb je misschien een link naar de CEE16-Shuko & CEE16-Italiaanse 16A?

@HWS, zie ik het goed dat de adapter in een kabelmof zit? Of is dat alleen voor de stekker naar de verlengkabel?
 
Ik heb ook al eens met een flink lange verlengsnoer geladen. Het ging wel, maar je moet geduld hebben. Haspel helemaal afrollen is essentieel, die les heb ik ooit geleerd toen mijn moeder dacht dat je twee friteuses kon hangen aan een half afgerolde haspel.

11 ampere is ruim 2500W, dat zouden de meeste haspels moeten trekken. Je kunt voor de zekerheid het amperage op het laadscherm een beetje terugschroeven naar 9 (2070 W.)
Hoe deed je dat aan de kant van de auto, lag de Tesla lader onder de auto? Of erin? Groeten, Maurice