TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Verminderd maximaal batterijniveau

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Roeland83, Jan 3, 2020.

1. Roeland83

Roeland83 Member

Een rit naar Friesland die aan de kant van de weg eindigde met nog 6km te gaan en nog 12km batterij over.
    Ja inderdaad op scherp, maar hebben we vaker gedaan.. nu het laatste stuk letterlijk gesleept en na een nachtje laden leek alles in orde

Nu maken we ons klaar voor de rit naar huis morgen en wil de accu niet verder dan 69% dat is in ons geval 238km.. daarmee gaan we onze terugweg niet in 1x halen..

In het scherm hebben we de melding “verminderd maximaal batterijniveau”.. naar een andere laadpaal heeft geen zin, dat hebben we geprobeerd..

heeft iemand deze melding ook eens gehad en zo ja hoe is dit opgelost?

Attached Files:

2. ominoreg

ominoreg Banned

Wel apart, dat de accu het begeeft met een aantal km op de teller. Dat mag echt niet voorkomen.

Ik kom ook weleens aan met minder dan 5km op de teller.

De melding komt bij niet bekend voor.

3. eelcodb

eelcodb Member

Hoe bedoel je ‘gesleept’ ? Mag toch hopen dat je de Tesla niet door een andere auto hebt laten slepen?

4. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Kan wel gebeuren. Het blijft een Guess-O-Meter.
    Als je bij lage SoC flink vermogen vraagt (hard optrekken, zwaar beladen heuvel op) kan er een spanningsval optreden waardoor het systeem constateert dat de batterij leeg is en hij alles uitschakelt. Om die reden wordt bij lage SoC het vermogen door Tesla ook gelimiteert.
    En ook: bij lage SoC wordt je 12V batterij niet meer bijgeladen. Als die leeg raakt is het ook einde verhaal, diverse systemen draaien op die 12V accu. Weet niet of dat bij de Model 3 nog zo is.

• Informative x 1
  5. dets

dets Member

6. Roeland83

Roeland83 Member

jawel, er is ook een sleepmodus.. daar moet je de auto dan wel even snel op zetten..

7. Roeland83

Roeland83 Member

Het vermogen wordt inderdaad nogal gelimiteerd, verder zelfs dan met de bekende streepjes wordt aangegeven.. de beperking was meer dan we ooit hadden meegemaakt..

wel balen dat dit dus kan, zijn 2x eerder op andere kortere trips met nog 1-2km op teller thuis aangekomen.. zelfs een trip prima gehaald waarvan die eerst aangaf dat we het niet gingen halen..

8. Roeland83

Roeland83 Member

Inmiddels weer wat wijzer, gisteravond na het oosten van de eerste vraag meldde de auto een update.

die geïnstalleerd en de melding was weg

vanochtend de app gecontroleerd en de batterij is (zoals ingesteld) tot 90% - 307km opgeladen..

neem dus aan dat die update gewoon een fix was?

• Informative x 2
  9. Bas.

Bas. Active Member

Zolang hij nog rijdt (langzaam) en je op regen de batterij oplaadt geen bezwaar.

10. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

Ik zou dit net zo stellig durven beweren, maar ik heb me al meer dan eens afgevraagd wat het verschil zou (moeten) zijn tussen slepen en in D een lange stijle helling af rollen. Als het laatste kan, wat kan er dan mis zijn met het eerste?

11. jmin

jmin Member

Daar is de sleepmodus niet voor! Die is er enkel om de auto over een hele korte afstand op een wagen te kunnen rollen, en zeker NIET om de auto met de wielen op de weg te gaan slepen.

12. Mars2020

Mars2020 Member

Zie ook de handleiding pagina 217:

Goedgekeurde transportmethoden
    Opmerking: De wielen mogen langzaam draaien (bij een snelheid lager dan 5 km/h) over een zeer korte afstand (minder dan 10 meter) en alleen wanneer de transportmodus actief is (zie Transportmodus activeren) terwijl de auto op een autoambulance wordt gesleept of uit een parkeerplaats wordt getrokken om de auto te verplaatsen. Overschrijding van deze waarden kan leiden tot aanzienlijke schade en oververhitting die niet onder de garantie vallen.”

• Informative x 1
  13. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

Ik kan me voorstellen dat dit speelt wanneer de electronica van je auto de boel niet meer netjes onder controle heeft .....

14. Bas.

Bas. Active Member

Dus als het kan toch maar op bovenstaande manier. Daar is feitelijk niks mis mee en zal de auto als normaal rijden ervaren.

15. Roeland83

Roeland83 Member

Ik zie dat nu ook staan in de handleiding.. dat zei Tesla support niet aan de telefoon.. die zeiden alleen dat ik dit snel moest doen omdat alle schermen snel uit zouden gaan.. en het dan niet meer kon.. dat gingen ze trouwens ook..

Vervolgens moest ik een sleepdienst bellen, aangezien ik dicht bij plek van bestemming was hebben we het laatste stukje gesleept..

16. Roeland83

Roeland83 Member

Inmiddels is dezelfde melding van de batterij weer terug, dus afspraak gemaakt en binnenkort langs Tesla.

17. bigger

bigger Member

Hoi Roeland83,

Ben je al langs Tesla geweest? Ik heb vandaag precies het zelfde storing gekregen.

18. one-ten

one-ten Member

Dit lijkt toch wel op een defect accupakket

19. bigger

bigger Member

Kleine update van mijn storing.

2014 P85+
    250.000km
    Storing “verminderd maximaal batterij niveau”

Gisteren naar Tesla Tilburg gebracht, vandaag heb ik een sms gekregen:

“U ervaart problemen met laden. Uit de diagnose is gekomen dat de HV Batterij vervangen dient te worden. Deze staat voor u nog in bestelling.
    Met vriendelijke groet,
    Team Tesla Tilburg Service.”

Wat is jullie ervaring, kan ik een nieuwe batterij krijgen, of refurbished? Hoe lang moet ik wachten voordat mijn auto weer gerepareerd is? Ik heb een vervangend vervoer, dus dit is geen grote probleem, maar ik ben nieuwsgierig.

20. bigger

bigger Member

Hier nog één foto.

Attached Files:

• Informative x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC