Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verminderd maximaal batterijniveau

This site may earn commission on affiliate links.
Tuurlijk! Ga ik doen. Waar moet ik het precies zoeken? Ik hoop dat ik nog volgende week mijn auto terug zou krijgen.
 

Attachments

  • 4B4BF0CE-4C99-42CC-A603-BE614A8D22C4.png
    4B4BF0CE-4C99-42CC-A603-BE614A8D22C4.png
    379.5 KB · Views: 147
Hoop ik niet, want laatste manden mijn actieradius was heel snel gezakt. Op 100% rond 300km op de teller, maar 100-150km praktisch kunnen maken. Niet echt geweldig..

De corrigeren de capaciteit softwarematig maar de laatste 'wellknown' waarde. Dus ook al heeft het nieuwe pack meer capaciteit zal deze niet beschikbaar komen.

Wel heb je als voordeel dat het laden waarschijnlijk iets sneller gaat want je laad nl. niet tot 90% maar maar tot 80% ofzo.

Beste kun je ergens even een OBD2 bemachtigen en de cell voltages uitlezen nadat je de auto terug hebt.
 
De corrigeren de capaciteit softwarematig maar de laatste 'wellknown' waarde. Dus ook al heeft het nieuwe pack meer capaciteit zal deze niet beschikbaar komen.
Wel raar toch?
Als er een ander onderdeel onder garantie wordt vervangen dan heeft deze ook gewoon de eigenschappen van het nieuwe component.
Stel dat een motor, beeldscherm of ruit door een nieuwe moet worden vervangen dan worden deze ook niet gedegradeerd tot de staat van het oude exemplaar dat wordt vervangen.....
 
Wel raar toch?
Als er een ander onderdeel onder garantie wordt vervangen dan heeft deze ook gewoon de eigenschappen van het nieuwe component.
Stel dat een motor, beeldscherm of ruit door een nieuwe moet worden vervangen dan worden deze ook niet gedegradeerd tot de staat van het oude exemplaar dat wordt vervangen.....

Met batterij degradatie onder garantie is dat een ander verhaal.....

Als je betaald voor een compleet nieuw pack zou ik verwachten dat je de complete nieuwe capaciteit ter beschikking krijgt.
 
Met batterij degradatie onder garantie is dat een ander verhaal.....

Als je betaald voor een compleet nieuw pack zou ik verwachten dat je de complete nieuwe capaciteit ter beschikking krijgt.

Ik zou verwachten dat ik de capaciteit zou krijgen die beschikbaar is in het pack wat je krijgt. Het lijkt nu zo dat Tesla hun eigen packs niet vertrouwen en dus maar een beperking inbouwen.
 
Zou je dan een nieuwe pack kunnen krijgen met bijbetalen? En hoeveel ontvang je dan nog voor het oude pack.
Met batterij degradatie onder garantie is dat een ander verhaal.....

Als je betaald voor een compleet nieuw pack zou ik verwachten dat je de complete nieuwe capaciteit ter beschikking krijgt.
Als je voor de optie betalen voor een nieuwe pack kiest, krijg je dan een flinke korting vanuit de garantie op de vorige batterij?
 
De samenstelling van de oudere batterijen zijn verschillend tov de nieuwere. De beperking op de oude batterijen komt ergens vandaan. Dus ook bij aankoop nieuwe batterij van oude type zal er beperking op zitten. Ik heb wel eens wat bedragen gehoord van nieuwe packs, maar is niet echt rendabel.
 
Hoe je het wend of keert, het is vreemd dat je oude batterijen in je maag gesplitst krijgt als je onder garantie een nieuwe batterij krijgt.
Net zo iets onder garantie een gereviseerde ice motor met met oude bewegende onderdelen uit een sloopauto.
Dom, dom.
Dat is anti reclame om met een ev te gaan rijden.
 
Hoe je het wend of keert, het is vreemd dat je oude batterijen in je maag gesplitst krijgt als je onder garantie een nieuwe batterij krijgt.
Net zo iets onder garantie een gereviseerde ice motor met met oude bewegende onderdelen uit een sloopauto.
Dom, dom.
Dat is anti reclame om met een ev te gaan rijden.

Bij een revisie motor zijn alle onderdelen binnen specificaties. Een motor die binnenkomt bij een revisie bedrijf zou best eens van de sloop kunnen komen.
Ik denk dat Tesla ook oude accu's gebruikt om andere accu's te reviseren en dat ze dus de slechte pakketten vervangen door andere die gelijk of net iets beter zijn.
Wegens de tijdsdruk van de klant zal die niet zijn eigen accupak weer terug krijgen. Zo gaat dat vaak bij ICE revisie bedrijven ook.