Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verminderd maximaal batterijniveau

This site may earn commission on affiliate links.
Vrienden van mij zitten in de autosport of hebben een revisie bedrijf, zij nemen geen risico om gebruikte onderdelen in de gereviseerde motoren te doen.
Het zou ook uiterst dom zijn voor een paar euro's je naam van je bedrijf te grabbel te gooien.
 
Bij 78% was het 280km. Volgens de app 100% moet 360km zijn.

ik ga auto in de weekend opladen.
 

Attachments

  • 742AFE00-0280-4A11-9B06-0CEFFD1D264E.png
    742AFE00-0280-4A11-9B06-0CEFFD1D264E.png
    978.1 KB · Views: 106
  • Informative
Reactions: FrankNL
Vrienden van mij zitten in de autosport of hebben een revisie bedrijf, zij nemen geen risico om gebruikte onderdelen in de gereviseerde motoren te doen.
Het zou ook uiterst dom zijn voor een paar euro's je naam van je bedrijf te grabbel te gooien.

Dus als er een motor binnenkomt voor revisie gooien ze die helemaal weg en bouwen een nieuwe met nieuwe onderdelen? Echt niet.
Als ze het goed doen gaat de hele motor uit elkaar en worden alle onderdelen gecontroleerd, de onderdelen die buiten specificaties zijn vervangen en de motor wordt weer op gebouwd.
Er zijn ook bedrijven die kijken waarom de motor niet goed is en dat repareren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bedankt voor dit draadje zo wist ik tenminste wat deze fout melding betekende zie foto .
Ik heb gelukkig vanuit zuid Limburg met tussen door laden bij Breukelen A2 , ging 16 a 6 kw bij mijn nachtdienst in Amstelveen kunnen doen .
In de ochtend stond er nog 100 kilometer bereik op , vast besloten om de SEC Eindhoven te halen . 2 x moeten bij laden bij Breukelen en Zaltbommel . Man man wat traagheid qua opladen 6 a 8 kw. Tesla op de stoel bij SEC Eindhoven gezet met nog 90 km . Trein en bus gepakt was eind van de middag weer thuis .

Afwachten of Tesla mij morgen gaat bellen voor versnelde afspraak en volgend de voorwaarden :
- auto is nog 8 jaar oud
- kilometer stand is onder 240.000 km , 216.000 .
Dus dan valt vervangen batterij onder de garantie .
Ik hou jullie op de hoogte !
 

Attachments

  • IMG_20200404_205229.jpg
    IMG_20200404_205229.jpg
    289.9 KB · Views: 79
Even update .
Maandag belde SEC Eindhoven waarom mijn Tesla voor het hek geparkeerd had ? Uitleg wat het probleem was en ik gaf aan dat ik via de app een afspraak had ingepland. Bij Eindhoven niks van bekend .

Dinsdag uit mijn nachtdienst de sleutel af gegeven bij de SEC . Zij gaven aan dat de Accu inderdaad valt onder garantie .
 
Weer
een update vanuit SEC Eindhoven , ergens eind van de week zou de Tesla klaar zijn omdat de batterij niet op voorraad lag . Ik kan daar begrip voor opbrengen maar dat ik meer dan 7 dagen een leen Tesla voor 100 euro per dag kan afnemen in deze crisis tijd , tsjah . Ik kan dat helaas niet missen op dit moment . Gelukkig heb nog een zwaar vervuilende diesel bus wat ik kan gebruiken voor mijn werk . Omdat mijn Tesla er toch stond wordt er meteen draagstang vervangen , stuur maakte geluid en upegrad CCS adapter .
 
Weer
een update vanuit SEC Eindhoven , ergens eind van de week zou de Tesla klaar zijn omdat de batterij niet op voorraad lag . Ik kan daar begrip voor opbrengen maar dat ik meer dan 7 dagen een leen Tesla voor 100 euro per dag kan afnemen in deze crisis tijd , tsjah . Ik kan dat helaas niet missen op dit moment . Gelukkig heb nog een zwaar vervuilende diesel bus wat ik kan gebruiken voor mijn werk . Omdat mijn Tesla er toch stond wordt er meteen draagstang vervangen , stuur maakte geluid en upegrad CCS adapter .
Bij garantie is de loaner toch gratis?