Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verplicht lawaai

This site may earn commission on affiliate links.
Jammer, ik vind juist het stille van een EV net aanzetten om voorzichtiger rijden. Als ik met mijn motorfiets wandelaars nader, gaan ze al ruim 500 meter van tevoren van de rijbaan af en ben ik minder geneigd om te vertragen...
 
Ik heb een grote ding-dong bel aan mijn motor zitten. Nu kan je een Guzzi niet missen qua geluid :rolleyes: Maar het wekt altijd een glimlach op bij mensen als je door een stad manoeuvreert of een weg waar mensen wandelen en fietsen, maar je ook als motorvoertuig mag komen.

Ben benieuwd of je rond kerst dadelijk arrenslee geluiden hoort vanuit een Tesla.:D
 
Ik heb een grote ding-dong bel aan mijn motor zitten. Nu kan je een Guzzi niet missen qua geluid :rolleyes: Maar het wekt altijd een glimlach op bij mensen als je door een stad manoeuvreert of een weg waar mensen wandelen en fietsen, maar je ook als motorvoertuig mag komen.

Ben benieuwd of je rond kerst dadelijk arrenslee geluiden hoort vanuit een Tesla.:D
Nou heb ik ruim een half jaar geleden een youtube filmpje gezien met een Nederlander die zijn fietsbel gebruikt terwijl hij op de motor rijdt. Ben jij dat toevallig?
 
Op nieuwe is het vanaf 1-7 verplicht. Maar er komt ook een verplichting voor oudere modellen.

Volstrekte idiotie verder, waaruit je ook kan afleiden dat de beleidsmakers in de EU de eerstkomende decennia FSD nooit gaan toestaan. Het hobbelt overal achteraan en de angst regeert.
Je kunt vanuit veiligheidsperspectief prima vóór zijn, maar dat een ICE geen geluid hoeft te maken (denk aan uitrollen, start-stop-systeem, eigenlijk elke moderne benzineauto) is vanuit datzelfde perspectief inderdaad idioot.

Tijd voor een initiatief-richtlijn-voorstel.
 
  • Like
Reactions: Camelroel