Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verschil tussen standaard en normaal range

This site may earn commission on affiliate links.
Okay. Ik heb mijn Tesla x nu bijna 2 jaar maar soms kom ik nog dingen tegen waarvan ik me afvraag wat het is. Zo zag ik onlangs dat ik kan kiezen tussen afstand en energie bij weergave batterij op het scherm voor de bestuurder. Verschil tussen km en % is duidelijk. Maar wat is het verschil tussen standaard en normale afstand bij weergave batterij? Als ik namelijk wissel dan kan ik in eens 100 km verder rijden op de normale weergave. Welke aangave is reëel. Standaard of normaal?
 
Okay. Ik heb mijn Tesla x nu bijna 2 jaar maar soms kom ik nog dingen tegen waarvan ik me afvraag wat het is. Zo zag ik onlangs dat ik kan kiezen tussen afstand en energie bij weergave batterij op het scherm voor de bestuurder. Verschil tussen km en % is duidelijk. Maar wat is het verschil tussen standaard en normale afstand bij weergave batterij? Als ik namelijk wissel dan kan ik in eens 100 km verder rijden op de normale weergave. Welke aangave is reëel. Standaard of normaal?
Standaard is volgens de Norm. Die vind Tesla zelf te optimistisch ( maar is de enige die genomaliseerd vergelijkbaar is met andere wagens). Daarom geeft Tesla een meer realistische berekening ingebouwd. Daar heb je nog Californische temperaturen voor nodig.
 
  • Like
Reactions: mrfra62