Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

verschillende problemen

This site may earn commission on affiliate links.
Beste tesla rijders,


Ik heb een 100D waarmee ik eigenlijk een aantal problemen heb waarvoor de auto al verschillende keren bij het service center is geweest, doch nooit met enig resultaat.

Mijn grootste frustratie is een serieuze trilling in het stuur bij hogere snelheden (hoe sneller je gaat hoe erger) Bij Tesla zeggen ze dat er geen probleem is maar dat het aan de 21inch velgen te wijten is.

het tweede euvel is de GPS (meestal denkt de navi dat ik 40-50 meter meer naar rechts zit dan in werkelijkheid, hij neemt dus regelmatig de vmax van een andere weg over.. bijvoorbeeld op de ring van Antwerpen plots neemt AP plots de 70km/u snelheid over van de afrit en dan gaat hij hard in de remmen) Bij tesla zeggen ze dat alles normaal is terwijl je duidelijk kan zien dat het pijltje (in de navi) duidelijk een heel stuk naast de weg zit..

Spotify werkt meer niet dan wel.. soms spelen liedjes, soms stoppen ze plots mee spelen, soms werkt er helemaal niets van..

ook zit ik reeds met een serieuze reductie in capaciteit (van 507km bij 100% naar 453km bij 100% - 70.000km) Volgens Tesla is dit perfect normaal.

Kan ik mij richten tot een andere service center in de hoop dat zij wel iets doen??
 
Trilling van het stuur is niet normaal als het echt serieus is : whatever the speed is in my humble opinion...

Begint het op een bepaald snelheid? Specifiek met wegbedekking of overal?

Spotify en GPS problemen mogen van de antenne komen... misschien (slecht of foutieve receptie)?
Opnieuw gebeurt het altjid?

Het dossier blijt met de auto veronderstel ik, dus een andere SC, ik weet niet...
 
Beste tesla rijders,


Ik heb een 100D waarmee ik eigenlijk een aantal problemen heb waarvoor de auto al verschillende keren bij het service center is geweest, doch nooit met enig resultaat.

Mijn grootste frustratie is een serieuze trilling in het stuur bij hogere snelheden (hoe sneller je gaat hoe erger) Bij Tesla zeggen ze dat er geen probleem is maar dat het aan de 21inch velgen te wijten is.

het tweede euvel is de GPS (meestal denkt de navi dat ik 40-50 meter meer naar rechts zit dan in werkelijkheid, hij neemt dus regelmatig de vmax van een andere weg over.. bijvoorbeeld op de ring van Antwerpen plots neemt AP plots de 70km/u snelheid over van de afrit en dan gaat hij hard in de remmen) Bij tesla zeggen ze dat alles normaal is terwijl je duidelijk kan zien dat het pijltje (in de navi) duidelijk een heel stuk naast de weg zit..

Spotify werkt meer niet dan wel.. soms spelen liedjes, soms stoppen ze plots mee spelen, soms werkt er helemaal niets van..

ook zit ik reeds met een serieuze reductie in capaciteit (van 507km bij 100% naar 453km bij 100% - 70.000km) Volgens Tesla is dit perfect normaal.

Kan ik mij richten tot een andere service center in de hoop dat zij wel iets doen??

Trillingen in het stuur heb ik in een van mijn eerdere S’en gehad. Bleek een trillende plaat onder de auto te zijn. De tussenruimte hebben ze met een schuimplaat gevuld en sindsdien geen problemen meer mee gehad. Is een onderdeel met partnummer bij Tesla (Als het uitlijnen van de banden niet zou werken).

In diezelfde S ook hetzelfde GPS probleem gehad zoals je beschrijft. Dit begon met een kleine offset totdat ik uiteindelijk op Java reed/andere tijdzones/chargers out of reach. Dit bleek een kabelbreuk naar de antenne te zijn die in het glas van de achterklep verwerkt zit. Hiervoor is het gehele glas vervangen inclusief remlicht.

Capaciteit heb ik nog niet eerder echte issues mee gehad. Rijdt altijd met procenten ipv kilometers. Geeft me altijd een realistisch beeld.