Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Dan kan ik mij niet voorstellen dat daar geen gebruik van gemaakt wordt door navigatiesystemen.
Wordt die wel correct opgevuld?
Ik heb er geen zicht op of clubs zoals HERE of Tomtom die data correct overnemen. Bovendien heeft elk platform zijn zelf ontwikkelde databank, dus is het ook een klus om die data met mekaar te laten matchen.
 
Ik heb er geen zicht op of clubs zoals HERE of Tomtom die data correct overnemen. Bovendien heeft elk platform zijn zelf ontwikkelde databank, dus is het ook een klus om die data met mekaar te laten matchen.
In 2022 is matchen normaal gezien geen probleem meer.
Bij Google en Waze heb je de peer2peer updates natuurlijk, maar ik begrijp dat Tesla dat niet wil doen. Met FSD als einddoel, wil je niet afhankelijk worden van een gek die je een kaai laat afrijden.
AI en machine learning moet wel mogelijk zijn. Als veel bestuurders die zich normaal altijd aan de snelheidslimieten houden, op dezelfde plaats gaan afwijken kan je minstens al eens een onderzoek starten. Via de camerabeelden zien of er een verkeersbord staat bijvoorbeeld. Onderzoek zelf kan ook automatisch via AI in principe.
 
Behalve verbetering ook wat afwijkingen die kennelijk mee zijn gekomen met de update:
  • op aantal plekken nu (kort) 80 waar 50 is toegestaan
  • paar keer (weet niet of het altijd zo is) al ruim voor 19u de 100km/u beperking weg. En dan alleen nog bijvoorbeeld 120km icoon in plaats van de dubbele aanduiding.
 
Behalve verbetering ook wat afwijkingen die kennelijk mee zijn gekomen met de update:
  • op aantal plekken nu (kort) 80 waar 50 is toegestaan
  • paar keer (weet niet of het altijd zo is) al ruim voor 19u de 100km/u beperking weg. En dan alleen nog bijvoorbeeld 120km icoon in plaats van de dubbele aanduiding.
Mijn dagelijkse weg naar het werk, 27 km secundaire wegen is van 70% correcte snelheidsbeperkingen naar ongeveer 40% gegaan.
En ik vond 70% al dramatisch.
Tot september vorig jaar (7 jaar AP, waarvan 6 jaar AP1), deed ik vooral snelwegen. 45000km per jaar en was ik heel tevreden.
Sedert september een nieuwe opdracht en dus 27 km op secundaire wegen. Mijn EAP is nu een slechte investering geweest. Ik moet voortdurend met de voet op het gaspedaal rijden.