Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
@wooter Zeer informatief, dank! Ik vind het jammer dat Tesla hier niet meer openheid over geeft. Dat zijn meteen voor een groot deel van de Teslarijders een reden kunnen zijn om die desbetreffende kaarten bij te gaan werken, waar dan weer alle berijders van profiteren....

Enige reden om dit niet te melden zou - risico denkend - kunnen zijn dat tegenstanders van Tesla express fouten in de kaarten gaan maken.
 
Looks like new European maps are rolling out en-masse EU-2022.12-13877

250MB smaller than the 2021.8 maps.


Bovenstaande tweet zou mij (en ik denk velen van ons) zeer welkom zijn!

Ik hoop dat er op een gegeven moment toch iets frequentere updates gaan komen. Minder dan eens per jaar is wel pure armoede.
 
Looks like new European maps are rolling out en-masse EU-2022.12-13877

250MB smaller than the 2021.8 maps.


Bovenstaande tweet zou mij (en ik denk velen van ons) zeer welkom zijn!

Ik hoop dat er op een gegeven moment toch iets frequentere updates gaan komen. Minder dan eens per jaar is wel pure armoede.
Bevatten die kaartupdates ook de recente gebouwde snelladers? Bv van Ionity & Fastned ontbreken er redelijk veel die pas gebouwd zijn (minder dan een jaar geleden) in de lijst.
 
Looks like new European maps are rolling out en-masse EU-2022.12-13877

250MB smaller than the 2021.8 maps.


Bovenstaande tweet zou mij (en ik denk velen van ons) zeer welkom zijn!

Ik hoop dat er op een gegeven moment toch iets frequentere updates gaan komen. Minder dan eens per jaar is wel pure armoede.
Ik begrijp de klacht niet. Routeberekening wordt toch uiteindelijk in de cloud gedaan (men kan immers nooit alke verkeersinfo lokaal zetten).
Die kaartinfo is toch enkel van belang als je geen connectie hebt (zo goed als nooit dus)?
Gisteren was er op mijn route van 70km een incident met 30minuten vertraging. De initiële berekening, toen ik thuis vertrok was via de normale route, een paar seconden later was de route herberekend via een alternatieve weg. Die routering kan enkel van internet gekomen zijn. Waarschijnlijk is er inderdaad wel een eerste berekening offline omwille van de responstijd.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hopelijk ook een update in hoe de navigatie wordt gecommuniceerd. vorige week nog:
  • Vraag: moet ik op de volgende splitsing naar links of naar rechts?
  • Antwoord: over 10 km de rotonde rechtdoor nemen.
Voor mij is het totaal willekeurig.
Toch maar even navigatie via de mobiel gedaan.
 
Situatie: ik moest van de snelweg af en kwam daar bij een kruizing. Navigatie gaf dus alleen aan dat ik over 10km de rotonde rechtdoor moest nemen en niet wat ik bij de naderende kruizing moest doen. Spotify minimaliseren hielp, want dan kon ik zien op de kaart zien dat ik naar rechts moest.
 
Hopelijk zijn de foutieve snelheden op de N34 opgelost. Daar vliegt de auto tussen Emmen en Coevorden regelmatig hard in de remmen. Tweebaansweg waar je 100km/u mag en ineens duikt die in de remmen en gaat terug naar 70km/u. Erg irritant. Helaas nog geen update hier.
 
Nee, ik kan het dus niet zo zien.

De navigatie-instructies zijn incompleet sinds nu ongeveer een jaar. Ene stoplicht of kruizing doet ie wel, en de ander noet. Soort van willekeurog minimalisme.

Als Tesla verwacht dat ik het zelf uit ga zoeken op de kaart, dan heb ik een heel ander idee van navigatiesysteem.
 
Navigatie loopt 2 jaar voor. Tunnel is in 2024 op zijn vroegst klaar 😀
 

Attachments

  • F97BE45C-FA41-445C-B365-1AF9E772F335.jpeg
    F97BE45C-FA41-445C-B365-1AF9E772F335.jpeg
    762.3 KB · Views: 48
Klachten of opmerkingen AP en Navigatie kun je rechtstreeks melden bij het development team. Nou ja er zal wel een tussenlaag zitten.

Je stuur via jouw geregistreerd e-mailadres een e-mail met de volgende punten:

Tijd
Locatie
Fout of op-/aanmerking
Eventuele aanvullende informatie over de omstandigheden (weer, vrachtwagen met glimmende trailer …)

Eventueel een film of foto van het instrumentendisplay of van een matrixbord.

Hoe meer mensen tesla aan extra informatie voorziet des te sneller verbeteringen door gevoerd zullen worden.

Ik het verleden ben ik als zeikerd “weggezet” met wensen die niet reeel zijn voor een mcu1 bezitter.
Voor hen die dit denken wil ik uitleggen dat de navigatie “problemen” ook aanwezig zijn bij M3 eigenaren. Onlangs tijdens het wachten op een reparatie heb ik andere eigenaren gesproken en die beaamde klachten over navigatie.
 
Klachten of opmerkingen AP en Navigatie kun je rechtstreeks melden bij het development team. Nou ja er zal wel een tussenlaag zitten.

Je stuur via jouw geregistreerd e-mailadres een e-mail met de volgende punten:

Tijd
Locatie
Fout of op-/aanmerking
Eventuele aanvullende informatie over de omstandigheden (weer, vrachtwagen met glimmende trailer …)

Eventueel een film of foto van het instrumentendisplay of van een matrixbord.

Hoe meer mensen tesla aan extra informatie voorziet des te sneller verbeteringen door gevoerd zullen worden.

Ik het verleden ben ik als zeikerd “weggezet” met wensen die niet reeel zijn voor een mcu1 bezitter.
Voor hen die dit denken wil ik uitleggen dat de navigatie “problemen” ook aanwezig zijn bij M3 eigenaren. Onlangs tijdens het wachten op een reparatie heb ik andere eigenaren gesproken en die beaamde klachten over navigatie.
Ik ben nogal sceptisch of er ook echt iets met die e-mails gebeurt.
 
Het probleem zit echt bij Tesla zelf. Kijk in OpenStreetMap en Google Maps/Waze. Voor mij staan daar geen snelheidsfouten in.

Je kunt insturen wat je wilt maar uiteindelijk gaat er niemand bij Tesla map data van een leverancier aanpassen. Dat zou vreselijk dom zijn!

Tesla moet gewoon eens openheid geven waar het de data vandaan haalt.
 
  • Like
Reactions: bugboy and Hbrink