Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Oh, ik geloof jullie direct. Ik weet eigenlijk niet hoe het werkt met tussentijdse updates. Ikzelf heb alleen de 'grote' updates als zodanig herkend. Ik heb nooit een wijziging gezien in het versienummer...
 
Even een statusbepaling <grin>

Resumerend: er is geen verschil tussen model auto (X, S, 3), HW AP versie (0,1,2,2.5) of MCU (1, 2).

OUDE VERSIES
EU-2018.20-1131
EU-2018.42-1729
EU-2019.20-1048 (ongeveer vanaf juni 2019)


RECENT
EU-2020.32-12313 approx vanaf juli 2020


je kan de versie vinden bij het info scherm waar ook je firmware staat (Software). Je krijgt bij een update géén melding: niet op je telefoon, niet in de auto! Download gaat via Wifi is ca 8GB.

Correcties/aanvullingen worden in dank aanvaard.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: nico180 and Dvlek
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek mijn vraag stel. Ik was vandaag in Belgie net over grens bij Breda en mijn navigatie had geen live update meer verkeer en plaatsnamen niet zichbaar van belgie. Naar huis navigeren duurde zeker 2 min voordat navi de rit had gevonden. Ik heb dit niet eerder meegemaakt en de auto is nog geen jaar oud. Dus lijkt mij niks met connectivity pakket te maken te hebben ( m3 dm lr). Iemand een idee? Ik ga ook met de auto op vakantie naar buiteland dus vandaar wel handig :)
 
En ook ik heb een downgrade te pakken van de navigatie en ben weer terug op 2019 versie. Of dit ook echt een nieuw bestand is of dat er alleen wat in het versienummer is veranderd weet ik niet, ik heb geen metering op nodes in mijn netwerk.
 
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek mijn vraag stel. Ik was vandaag in Belgie net over grens bij Breda en mijn navigatie had geen live update meer verkeer en plaatsnamen niet zichbaar van belgie. Naar huis navigeren duurde zeker 2 min voordat navi de rit had gevonden. Ik heb dit niet eerder meegemaakt en de auto is nog geen jaar oud. Dus lijkt mij niks met connectivity pakket te maken te hebben ( m3 dm lr). Iemand een idee? Ik ga ook met de auto op vakantie naar buiteland dus vandaar wel handig :)
Ik ben net terug van vakantie en mijn ervaring is ook dat je na het binnenrijden van een land de connectiviteit 5 tot 15 minuten kwijt kan zijn. Je mobiel doet dat veel sneller...
 
  • Informative
Reactions: M3rik
Ik zie nu berichten dat met update 24.6.9 de navigatiekaarten weer worden teruggezet naar de 2019.20 versie. Foutjes in de 2020.32 kaarten?
020FA9ED-EF9E-4B66-9C18-F0B34C7BBF78.jpeg
 
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek mijn vraag stel. Ik was vandaag in Belgie net over grens bij Breda en mijn navigatie had geen live update meer verkeer en plaatsnamen niet zichbaar van belgie. Naar huis navigeren duurde zeker 2 min voordat navi de rit had gevonden. Ik heb dit niet eerder meegemaakt en de auto is nog geen jaar oud. Dus lijkt mij niks met connectivity pakket te maken te hebben ( m3 dm lr). Iemand een idee? Ik ga ook met de auto op vakantie naar buiteland dus vandaar wel handig :)
Dit is normaal, bij landsgrens ben je in de praktijk 1 tot 5 minuten offline voor de roaming het doet en bij is met kaarten laden.
 
  • Like
Reactions: M3rik
Mijn auto is ook terug naar de oude kaarten. Kan goed zijn dat de auto beide versies voor een bepaalde tijd bewaard, zodat er eenvoudig teruggestapt kan worden naar een oudere versie. Er heeft namelijk bij mij geen nieuwe download van navigatiedata plaatsgevonden.