Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Raar, voor welke Tesla's zijn er dan nog geen nieuwe kaart updates . Heb zelf Tesla S LR Raven 09/2019
Volgens mij kun je beter vragen wie heeft hem al wel. Als je buiten de garantie bent is je auto oud en tel je niet meer mee. Als je dan ook nog geen FSD hebt gekocht dan heb je geen recht van spreken meer en zonder MCU 2 sta je bijna onder aan de lijst. Misschien dat pre - AP nog lager staan.
 
Ik veronderstel dat er maar weinig leden de EU-2021.8-12875 update ontvangen hebben, maar ik kan me vergissen. Heeft iemand een idee hoe men dit kan beïnvloeden want met de vakantieperiode in het vooruitzicht zou dat handig zijn. Kan de SeC dit initiëren? PS Ik heb dagelijks WIFI contact in mijn garage en dit meer dan 12u/d dus daar kan het niet aan liggen
Op een dag wordt je wakker, stap je in de auto en dan……. Ja dan is de navigatie geupdate.
Had ik vorige week, zit nu op 2021.8-12875.
 
Ik heb SeC gevraagd of ze de navdata konden pushen maar kreeg deze reactie
Ik heb soms het idee dat je bij Tesla een soort 'standaard' bericht krijgt als reactie ipv een daadwerkelijke inhoudelijke reactie.
Zelf keer gehad dat een software update was vastgelopen en daarna weken niet terugkwam.

Vervolgens contact gehad en kreeg een soort gelijke reactie per sms op het aangemaakte onderhoudsverzoek.
Echter stond er wel 'plots' geheel toevallig twee uur later een update klaar.

Zelf ook geen nieuwe kaartupdate (Tesla Model X - 2021.4.18- MCU2); maar wacht rustig af.
 
Hier ook, heel langzaam.

20210528_124831.jpg
 
Ik heb gewoon geen navigatie meer na de laatste software update vorige week. De versie bij navigatiesoftware is leeg en als ik een route wil plannen krijg ik de melding dat ik de auto met WiFi moet verbinden voor een update, echter is er geen enkele update aan het downloaden.
 
Ik heb gewoon geen navigatie meer na de laatste software update vorige week. De versie bij navigatiesoftware is leeg en als ik een route wil plannen krijg ik de melding dat ik de auto met WiFi moet verbinden voor een update, echter is er geen enkele update aan het downloaden.
Service melding maken in app, onder software. Duidelijk omschrijven. Kunnen ze wel pushen denk ik.
 
Enkel keren gedaan. Helaas geen update. Ik heb dan mobiele service gepland en zelfs deze namiddag was deze nog steeds niet in behandeling genomen.

Dan ben ik naar het Service Center in Aartselaar gereden om eens verbinding te maken met de Service wifi en zo de update mogelijk te pushen. Ik ben toen ook dit gaan melden bij service, en dat zal niet werken. De software download en nadien installatie en de maps download die intussen bezig was zouden elkaar gecorrumpeerd hebben waardoor de map update zichzelf niet meer opnieuw gaat downloaden.

De wagen moet over twee weken een hele dag in de service komen staan om de update te forceren. Er is blijkbaar geen USB stickje beschikbaar met software en map updates om even rechtstreeks in de auto te uploaden. Aangezien de wagen reeds 5 jaar oud is zou een vervangwagen niet kunnen. Ik heb geprotesteerd aangezien ik hier geen fout tref, als Tesla mij een software update pushed en daarna de navigatie verdwenen is omdat die op hetzelfde moment reeds deels aan het downloaden was, dan tref ik toch geen enkele fout dat als dit rechtzetten maar liefst een volle dag duurt ik niet alleen al drie weken zonder enige navigatie zit maar dan ook nog eens een werkdag zonder auto... Men ging de auto van op afstand nog wat bestuderen komende dagen hoe de fout zich heeft voorgedaan om te kunnen bekijken wie voor de kosten moet opdraaien...?! Waarschijnlijk gaan ze mij hier uiteindelijk de after market eMMC upgrade die ik reeds gedaan heb als verantwoordelijke van het probleem beschuldigen.
 
Enkel keren gedaan. Helaas geen update. Ik heb dan mobiele service gepland en zelfs deze namiddag was deze nog steeds niet in behandeling genomen.

Dan ben ik naar het Service Center in Aartselaar gereden om eens verbinding te maken met de Service wifi en zo de update mogelijk te pushen. Ik ben toen ook dit gaan melden bij service, en dat zal niet werken. De software download en nadien installatie en de maps download die intussen bezig was zouden elkaar gecorrumpeerd hebben waardoor de map update zichzelf niet meer opnieuw gaat downloaden.

De wagen moet over twee weken een hele dag in de service komen staan om de update te forceren. Er is blijkbaar geen USB stickje beschikbaar met software en map updates om even rechtstreeks in de auto te uploaden. Aangezien de wagen reeds 5 jaar oud is zou een vervangwagen niet kunnen. Ik heb geprotesteerd aangezien ik hier geen fout tref, als Tesla mij een software update pushed en daarna de navigatie verdwenen is omdat die op hetzelfde moment reeds deels aan het downloaden was, dan tref ik toch geen enkele fout dat als dit rechtzetten maar liefst een volle dag duurt ik niet alleen al drie weken zonder enige navigatie zit maar dan ook nog eens een werkdag zonder auto... Men ging de auto van op afstand nog wat bestuderen komende dagen hoe de fout zich heeft voorgedaan om te kunnen bekijken wie voor de kosten moet opdraaien...?! Waarschijnlijk gaan ze mij hier uiteindelijk de after market eMMC upgrade die ik reeds gedaan heb als verantwoordelijke van het probleem beschuldigen.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben hier al mee naar het service center geweest. Ze hebben toen de data opgeschoond en hiermee zou probleem zijn opgelost. Helaas na een nacht werkte de navigatie weer niet. Navigatie versie is leeg in het software menu (zie foto). De workaround is een reset en dan werkt het voor de rest van de dag weer. Na een nacht stil staan (met of zonder wifi) werkt het weer niet. Ik heb het probleem weer aangemeld in de Tesla app.......To be continued
 

Attachments

  • PXL_20210527_065008887~3.jpg
    PXL_20210527_065008887~3.jpg
    659.2 KB · Views: 32
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben hier al mee naar het service center geweest. Ze hebben toen de data opgeschoond en hiermee zou probleem zijn opgelost. Helaas na een nacht werkte de navigatie weer niet. Navigatie versie is leeg in het software menu (zie foto). De workaround is een reset en dan werkt het voor de rest van de dag weer. Na een nacht stil staan (met of zonder wifi) werkt het weer niet. Ik heb het probleem weer aangemeld in de Tesla app.......To be continued
Ik heb die work around van resetten ook gedaan maar na vier dagen was het ermee gedaan en werkte dat niet meer.

Ik heb trouwens dezelfde software versie. Het lijkt dus eerder een probleem te zijn van die specifieke software update.
 
Ik heb gewoon geen navigatie meer na de laatste software update vorige week. De versie bij navigatiesoftware is leeg en als ik een route wil plannen krijg ik de melding dat ik de auto met WiFi moet verbinden voor een update, echter is er geen enkele update aan het downloaden.
Ik verwacht dan dat je microSD kaart van je navigatie corrupt is. Beste is om deze te vervangen want een nieuwe kaart erop pushen kan een kapotte SD kaart enkel maar tijdelijk fixen als het überhaupt al lukt.

Toevallig had ik vorige week precies hetzelfde. Best irritant als je navi ineens niet meer werkt maar ik heb hem ondertussen vervangen.

20210523_130359.jpg
 
Last edited: