Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
En daarvoor heb je dus ABRP.
... en Tesla ...

1637095926175.png
 
Als ik een multistop route ga rijden plan ik die in Abrp en stuur de stops op volgorde met google maps naar de X. De punten staan dan van onder naar boven bij meestal de vorige dag.
Dan is het dus makkelijk navigeren de onderste bij gisteren of vandaag net wanneer je de route gepland hebt is je eerste stop.

Ja kan ook via agenda maar ik ben meer een kaart persoon.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben benieuwd naar de implementatie. Integratie van ABRP zoals in de Polestar zou toch wel leuk zijn

Eens... het is gewoon zuur dat je in een Tesla geen Android Auto of Apple Carplay hebt. Ook de niet officiele Tidal "app" is ook weer een slap aftreksel.

Ik zil gewoon ABRP en Waze kunnen gebruiken. Waze omdat deze altijd up-to-date is en ABRP omdat de Tesla navigatie zwaar te kort komt.

De kaart data van Tesla is gewoon zooooo beroerd... Het is echt nog steeds om te janken dat snelheidslimieten zo vaak niet goed zijn terwijl je in Waze altijd de juiste snelheid ziet staan.
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
het is gewoon zuur dat je in een Tesla geen Android Auto of Apple Carplay hebt.
Apple CarPlay is gewoon triestig. Ik zou het nog 'accepteren' als het zou binnenwaaien als een apart schermpje, maar laat het aub nooit full screen zijn want daarvoor is het echt te beperkt.

En dan moet je nog weten dat ik CarPlay beter vind dan wat OEMs ervan maken. Dat is echt achterlijk.
 
  • Like
Reactions: nico180 and job-lek
Eens... het is gewoon zuur dat je in een Tesla geen Android Auto of Apple Carplay hebt. Ook de niet officiele Tidal "app" is ook weer een slap aftreksel.

Ik zil gewoon ABRP en Waze kunnen gebruiken. Waze omdat deze altijd up-to-date is en ABRP omdat de Tesla navigatie zwaar te kort komt.

De kaart data van Tesla is gewoon zooooo beroerd... Het is echt nog steeds om te janken dat snelheidslimieten zo vaak niet goed zijn terwijl je in Waze altijd de juiste snelheid ziet staan.
Waze kun je gewoon op scherm van model 3 draaien
 
Een vraag: welke is nu de meest recente navigatie versie voor een Model S 2015 pre facelift.

Mijn eMMC is in juni gecrashed bij het downloaden en installeren van de update. Ik heb deze dan laten vervangen met een backup van de 2019 data. Ik dacht dat de auto dan wel de nieuwe versie nog wel eens zou ophalen, maar ondanks verschillende software updates komt er geen navigatie update binnen.

Ik was vandaag in Aartselaar bij het SEC voor een bandenwissel en deed mijn verhaal met de vraag of zou een update konden pushen. Ik kreeg nu reactie per mail dat volgens hun informatie de auto de laatste nieuwste versie heeft van de navigatiesoftware, die van 2019.

Dat zou wel bizar zijn aangezien net door de update en het dus veel vragen van de eMMC en die corrupt was ik alle navigatie kwijt was ipv een geüpdatet versie.

Ik vermoed dat met de vervanging van de eMMC om een of andere reden de software van de auto denkt dat ik nog steeds de nieuwste versie heb omdat hij die ook zogezegd geïnstalleerd heeft waarna de navigatie is gecrashed en de chip vervangen.
 
Een vraag: welke is nu de meest recente navigatie versie voor een Model S 2015 pre facelift.

Mijn eMMC is in juni gecrashed bij het downloaden en installeren van de update. Ik heb deze dan laten vervangen met een backup van de 2019 data. Ik dacht dat de auto dan wel de nieuwe versie nog wel eens zou ophalen, maar ondanks verschillende software updates komt er geen navigatie update binnen.

Ik was vandaag in Aartselaar bij het SEC voor een bandenwissel en deed mijn verhaal met de vraag of zou een update konden pushen. Ik kreeg nu reactie per mail dat volgens hun informatie de auto de laatste nieuwste versie heeft van de navigatiesoftware, die van 2019.

Dat zou wel bizar zijn aangezien net door de update en het dus veel vragen van de eMMC en die corrupt was ik alle navigatie kwijt was ipv een geüpdatet versie.

Ik vermoed dat met de vervanging van de eMMC om een of andere reden de software van de auto denkt dat ik nog steeds de nieuwste versie heb omdat hij die ook zogezegd geïnstalleerd heeft waarna de navigatie is gecrashed en de chip vervangen.
Ik zal het nog sterker vertellen. Ik heb mijn auto in april bij tesla gebracht om de nieuwe emmc update te laten uitvoeren. De auto werd afgeleverd met 2020 kaarten en nadat ik terug kwam van het Sec kreeg ik een update gepushed voor de navigatie data. Ik heb deze toen geaccepteerd en na de update was de navigatie data weer van 2019
 
Ik heb inderdaad een MCU1 , maar de update is wel gepushed geweest en neem ik aan ook geïnstalleerd op duizendend model s'en en heb geen problemen gelezen over deze update dat die niet goed zou samenwerken met de MCU1... Er lijkt me ook niet meteen een wezenlijk verschil tussen de twee wat betreft navigatiekaarten? Straks zijn mijn kaarten al drie jaar oud. Het is niet dat ik ze gratis eis, als de update komt, dan komt hij, maar als Tesla er geld voor wil moeten ze het maar zeggen.
 
Dit is ook mijn laatste versie: 2019.20-10482 Ook bevestigd door Tesla support dat dit de laatste versie voor mij is.

Ik denk je nu wat snel gaat. Ik heb dit nog niet als structureel probleem op de fora gezien. Kan zijn dat, hoe vervelend ook, dit een andere oorzaak heeft, een incident is.
Mijn reactie was naar aanleiding van de post erboven waarin Camelroel aangeeft dat het door Tesla was bevestigd.
Maar goed we weten ook dat niet alles wat Tesla support verteld altijd klopt. De tijd zal het leren.
 
  • Like
Reactions: Hbrink