Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Het probleem zit echt bij Tesla zelf. Kijk in OpenStreetMap en Google Maps/Waze. Voor mij staan daar geen snelheidsfouten in.

Je kunt insturen wat je wilt maar uiteindelijk gaat er niemand bij Tesla map data van een leverancier aanpassen. Dat zou vreselijk dom zijn!

Tesla moet gewoon eens openheid geven waar het de data vandaan haalt.
Is er niemand hier die kennis van zake heeft mbt hoe het in de wereld van kaarten en navigatiesystemen up-to-date hoeden weet?
 
Sterker, eergisteren zag ik nog geen uitrol in BE of NL op teslafi. Wel Zwitserland, Frankrijk er. Gewoon geduld hebben. Ik zou geen reden weten waarom AP1 geen updates zou krijgen.
Die EU-2022.12-13877 laat toch op zich wachten en zou idealiter toch voor de vakantieperiode mogen uitrollen
Volgens teslafi vooral EU-2021.8-12875 updates? Dat is toch een oude kaart. Wat is het doel daarvan?
 
Die EU-2022.12-13877 laat toch op zich wachten en zou idealiter toch voor de vakantieperiode mogen uitrollen
Volgens teslafi vooral EU-2021.8-12875 updates? Dat is toch een oude kaart. Wat is het doel daarvan?
Blijkt dat een aantal mensen dus nog de 2021 update niet hebben gehad. Vriend met AP1 is deze nu ook aan het downloaden. Wellicht heb je 2021 nodig om 2022 te kunnen gebruiken...
 
Wat ik me afvraag... Het lijstje van snelle laders die je krijgt door op het laadicoontje te klikken in de navigatie, hoe wordt dit opgebouwd?
Gaat me voornamelijk om de Fastned of Ionity chargers.
De recente Fastned van bijvoorbeeld in Diepenbeek zit nog niet in de lijst.
Maar denk dat deze ondertussen toch al zo'n 3 maand actief is.

Ik zie ze wel als poi in de map.. Maar als ik erna toe navigeer gaat hij niet pre-heaten. (Waarschijnlijk enkel die in die lijst staan.)

Komt dit via mapupdates naar binnen of is dat op een andere manier?
 
Wat ik me afvraag... Het lijstje van snelle laders die je krijgt door op het laadicoontje te klikken in de navigatie, hoe wordt dit opgebouwd?
Gaat me voornamelijk om de Fastned of Ionity chargers.
De recente Fastned van bijvoorbeeld in Diepenbeek zit nog niet in de lijst.
Maar denk dat deze ondertussen toch al zo'n 3 maand actief is.

Ik zie ze wel als poi in de map.. Maar als ik erna toe navigeer gaat hij niet pre-heaten. (Waarschijnlijk enkel die in die lijst staan.)

Komt dit via mapupdates naar binnen of is dat op een andere manier?
Ik *vermoed* dat dit een apart bestand is. Wellicht nu in combinatie met de geplande uitrol van de 2022 maps wat vertraagd...
 
Meestal zijn kaartupdates tussen de 5 en 7GB, 11GB is meer dan gemiddeld. Maar als je ziet hoe snel MicroSoft en Google updates kunnen uitrollen, kan het echt sneller. Dat het niet allemaal tegelijk gaat, ala... Maar nu wordt NL en BE zo goed als niet bediend. Ik vind het vreemd dat UK en DSL (athans volgens TeslaFi) wel meedoen en wij niet. Met de AMX zijn wij qua internet echt erg goed bedeeld!

NB de omvang van de update doet mij hopen op meer details!
 
Hier hebben ze nieuwe brug gebouwd op het kanaal.
Is nu ongeveer half jaar actief want je moet er beetje bij omrijden.
Gekke was dat de nieuwe brug al zichtbaar was op de kaart en echt als weg gemarkeerd stond.
Navigatie zelf wist nooit goed wat doen en ging nog over de oude brug die weg is.

Met die laatste update van eergisteren neemt hij wel gewoon de nieuwe brug.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Hier hebben ze nieuwe brug gebouwd op het kanaal.
Is nu ongeveer half jaar actief want je moet er beetje bij omrijden.
Gekke was dat de nieuwe brug al zichtbaar was op de kaart en echt als weg gemarkeerd stond.
Navigatie zelf wist nooit goed wat doen en ging nog over de oude brug die weg is.

Met die laatste update van eergisteren neemt hij wel gewoon de nieuwe brug.

Is dat de brug in Beringen?
 
  • Like
Reactions: fryeBE