Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
1658034720061.png


NL ontbreekt in dit lijstje (Teslafi, laatste 100).

Ik vraag mij toch echt af waar de bottleneck zit. Het zijn grote bestanden, maar nou ook weer niet zo abnormaal groot dat het hele Tesla Netwerk hierdoor plat zou moeten liggen. Navigatiebestanden testen lijkt mij ook wat overdreven: de techniek zal hetzelfde zijn als bij de USA versie. Inlezen van verschillende bronnen?

Omdat ik denk dat er veel AP/EAP/FSD problemen te wijten zijn oud/verkeerd kaartmateriaal hoop ik dat hier nu eens wat meer vaart achter wordt gezet.

Als wens: naast de standaard coördinaten ook de hoogte meenemen :) Tunnels, fly-overs ed geven nog wel eens problemen...

NB: maar even op twitter gevraagd om map update... :cool:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: pati07 and shthpnz
View attachment 829376

Ik vraag mij toch echt af waar de bottleneck zit. Het zijn grote bestanden, maar nou ook weer niet zo abnormaal groot dat het hele Tesla Netwerk hierdoor plat zou moeten liggen. Navigatiebestanden testen lijkt mij ook wat overdreven: de techniek zal hetzelfde zijn als bij de USA versie. Inlezen van verschillende bronnen?
Ik vind het vreemd dat Tesla hier geen CDN voor inzet zodat ze niet zelf de bottleneck zijn en dit sneller kunnen pushen ipv 4 (nog te extrapoleren van teslaFi naar totaal aantal tesla's) updates per dag...
 
  • Like
Reactions: adjego
Ik vind het vreemd dat Tesla hier geen CDN voor inzet zodat ze niet zelf de bottleneck zijn en dit sneller kunnen pushen ipv 4 (nog te extrapoleren van teslaFi naar totaal aantal tesla's) updates per dag...

Dat bedoel ik :) Ik denk eerlijk gezegd dat er iets anders achter zit, maar wat weet ik niet.... Zitten geen domme jongens (en meisjes) bij Tesla, die kunnen dit best wel regelen ALS ze het willen....
 
Is er enige update rondom navigatiedata voor Europa, komt er een nieuwe versie aan?

Ik zag op nieuwssites dat NA alweer updates heeft gekregen voor navigatiedata, en hun vorige versie was van eind vorig jaar. Momenteel heb ik nog steeds 2021.8, met de nodige problemen (verkeerde snelheden, missende wegen, navigatie stuurt me over afgesloten fietspaden etc).

Het is echt een fijne auto (LR model 3 2021 versie), maar waarom de navigatie (+ updates) zo slecht geregeld is vanuit Tesla begrijp ik weinig van.
 
Is er enige update rondom navigatiedata voor Europa, komt er een nieuwe versie aan?

Ik zag op nieuwssites dat NA alweer updates heeft gekregen voor navigatiedata, en hun vorige versie was van eind vorig jaar. Momenteel heb ik nog steeds 2021.8, met de nodige problemen (verkeerde snelheden, missende wegen, navigatie stuurt me over afgesloten fietspaden etc).

Het is echt een fijne auto (LR model 3 2021 versie), maar waarom de navigatie (+ updates) zo slecht geregeld is vanuit Tesla begrijp ik weinig van.
Navigatiedata EU-2022.12 is beperkt uitgerold en daarna helemaal gestopt. Waarom? Wie het weet mag het zeggen...
 
  • Helpful
Reactions: Rido
De navigatie stuurt mij toch echt over wegen die een half jaar geleden nog niet bestonden, ondanks de “oude” kaarten. Routes worden dus niet alleen op de kaarten gebaseerd, maar ook op online info. Ik lijk dus geen last te hebben van verouderde kaarten, zoals wel bij “gewone” auto’s…
 
De navigatie stuurt mij toch echt over wegen die een half jaar geleden nog niet bestonden, ondanks de “oude” kaarten. Routes worden dus niet alleen op de kaarten gebaseerd, maar ook op online info. Ik lijk dus geen last te hebben van verouderde kaarten, zoals wel bij “gewone” auto’s…
Navigatie gebeurt online. De offline kaartgegevens worden enkel gebruikt voor navigatie als je geen connectie hebt.
 
  • Like
Reactions: T-Rob
Navigatiedata EU-2022.12 is beperkt uitgerold en daarna helemaal gestopt. Waarom? Wie het weet mag het zeggen...
Wij hebben het al een tijdje. Was een update in 2 delen, gespreid over 2 dagen.
Navigatiedata EU-2022.12 is beperkt uitgerold en daarna helemaal gestopt. Waarom? Wie het weet mag het zeggen...
Wij hebben 2022.12 al van juli. Is in twee keer binnengekomen. Onderbroken en een paar uur later opnieuw opgestart. Duurde wel een hele tijd voor alles opgeladen was.
 
Navigatie gebeurt online. De offline kaartgegevens worden enkel gebruikt voor navigatie als je geen connectie hebt.
Heb het dit weekend weer eens bekeken maar ben er niet uit.
Op de a15 afslag naar Dordrecht N3 is de on-line kaart juist maar gebruikt de navi (goede connectie) het oude kaart materiaal.
Dit weekend vanaf a27 naar a6 ri Lelystad on-line kaart materiaal is onjuist (reeds een melding gemaakt by Google maps dat navigatie afslag pas vlak voor het puntstuk inzet ipv ong 100 meter eerder waar 2banen uitvoegen) en daardoor laat de auto me niet naar de twee afslaande banen navigeren op NoA moet dan echt afbreken.
ik weet nu eigelijk niet of het kaart materiaal is of online kaarten. Eerste situatie dus kaart materiaal maar tweede situatie on-line kaart die de NoA navigatie uitvoerde.
Heb nog het 2021 kaart materiaal.
 
Op de a15 afslag naar Dordrecht N3 is de on-line kaart juist maar gebruikt de navi (goede connectie) het oude kaart materiaal.
Bedoel je met ‘online’ kaart, de kaart of sattelietbeelden die ziet op het scherm?
De navigatie doet daar niets mee. Die dient gewoon als visualisatielaag op de achtergrond. Achtergrondfoto als het ware.
Navigatie werkt er onafhankelijk van. Vroeger wisten we nog welk systeem: Navigon, onderdeel van Garmin, maar sinds de grote nav upgrade (december 2019(?) - best navigation ever) is dat een grote black box.