Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben hem tegenwoordig helemaal kwijt: Navigon, Walhalla, Open Streetmap, enz... En natuurlijk vriendje Google. Verder hoor ik geruchten dat TomTom gebruikt wordt.

Mijn conclusie: zolang Tesla niet met een formele reactie komt, is alles giswerk....
 
  • Like
Reactions: Phil V
Bedoel je met ‘online’ kaart, de kaart of sattelietbeelden die ziet op het scherm?
De navigatie doet daar niets mee. Die dient gewoon als visualisatielaag op de achtergrond. Achtergrondfoto als het ware.
Navigatie werkt er onafhankelijk van. Vroeger wisten we nog welk systeem: Navigon, onderdeel van Garmin, maar sinds de grote nav upgrade (december 2019(?) - best navigation ever) is dat een grote black box.
Nee ik bedoel google maps navigatie. Op de a15 is verkeerssituatie correct in Google maps maar fout in tesla, NoA gaat de oude (niet meer bestaande) route aanhouden. Op de a27 is Google navi fout en Tesla wil daar niet afslaan op NoA maar geeft wel de juiste route aan met dikke dubbele pijlen voor de twee afslaande banen. Heb nu dus geen idee waar de fouten vandaan komen maar wel actie genomen naar Google voor de situatie op de a27 waar Google niet pas bij het puntstuk zou moeten voorstellen uit te voegen maar veel eerder waar de twee afslaande banen starten.
NoA/FSD is zo nog minder (betrouwbaar)te gebruiken, heb hier een service afspraak voor gemaakt maar zoals te verwachten kunnen ze niets betekenen. Blijf natuurlijk zelf opletten :)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mocht iemand iets ontdekken dat mogelijk aan de nieuwe navigatiedata ligt, graag delen. Kunnen wij kijken of dat te bevestigen is.
Ik hem hem stiekum ook gekregen, meestal moet ik een update goedkeuren maar deze niet. Ik weet niet wanneer ik hem gekregen heb maar afgelopen vrijdag stond de nieuwe weg i.p.v. de rotonde bij Harderwijk er plotseling in maar wou hij er nog bij langs rijden.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Is bij navigatiedata altijd zo. Geen bericht vvoraf/achteraf.

Ik zie hele kleine wijzigingen, maar heb niet het idee dat het rijden op de snelweg daarbij 'slimmer' is geworden. Nog steeds wil NoA soms een oprit op terwijl hij de afslag 500 meter later zou moeten nemen enz enz...
 
  • Like
Reactions: OttoR
Is bij navigatiedata altijd zo. Geen bericht vvoraf/achteraf.

Ik zie hele kleine wijzigingen, maar heb niet het idee dat het rijden op de snelweg daarbij 'slimmer' is geworden. Nog steeds wil NoA soms een oprit op terwijl hij de afslag 500 meter later zou moeten nemen enz enz...
Is het bij NOA nu na het verbod op automatisch afslaan, niet zo dat je tijdig een melding krijgt waardoor je tijd hebt om je knipperlicht seintje te geven? Ik heb nog niet gemerkt dat hij te vroeg daadwerkelijk wou afslaan. Ik was vrijdag een keer een beetje laat en hij ging direkt nadat ik het seintje toemaar gegeven had. Geen seconde gewacht. Ik was alwel naast de afslag. :)