Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vervallen van ultrasonic sensors

This site may earn commission on affiliate links.
Is daar niet meer precisie te halen? Bij parkeren kan je in principe de frame rate verlagen en tegelijkertijd de resolutie verhogen, ik noem maar wat.
Dat doet het al. Dat is duidelijk uitgelegd in de AI dat presentatie. Dat dichtbij wordt geacht op de camera wordt met meer rekenkracht verwerkt voor een hogere precisie. In theorie kan de precisie nog nauwkeuriger zijn juist door een hogere resolutie en hogere framerate zodat de software juist op bepaalde plekken meer detail kan extraheren uit het beeld.

Minder frames voor meer resolutie zou kunnen voor parkeren waarbij de auto kan compenseren door nog langzamer te parkeren maar het blijft een AI diepteinschatting zonder sterovisie op korte afstand waar met ultrasoon die afstand gewoon nauwkeuriger gemeten wordt in de meeste situaties. Althans, daar ben ik van overtuigd.

Meer pixels en hogere dynamic range lijkt mij noodzakelijk en dus een AP camera upgrade.
 
Dit hele draadje komt op mij over als een hoop gebabbel zonder feiten.
Laten we eerst maar eens afwachten tot iemand in een auto rijdt waarin het geīmplementeerd is, dan kan er geoordeeld worden.
Dat is net het probleem. Niemand die weet wanneer je de software kan beoordelen die de parkeersensoren moeten vervangen. Je kan nu wel de auto kopen, maar of je dit kan gebruiken binnen 2 maanden of 2 jaar en hoe goed het is? Pure gok die je neemt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dat is net het probleem. Niemand die weet wanneer je de software kan beoordelen die de parkeersensoren moeten vervangen. Je kan nu wel de auto kopen, maar of je dit kan gebruiken binnen 2 maanden of 2 jaar en hoe goed het is? Pure gok die je neemt.

Ik wilde begin 2023 gaan kijken voor een model Y, maar dit is voor mij echt een reden om dit on-hold te zetten. Een goed werkend parkeer sensor systeem is voor mij wel een basale functionaliteit. Zeker voor de prijs categorie van de model Y.
 
Goede video.

Sensors, harnass, connectors, wiring, .... $114 bespaard per auto! Hoeveel mensen zouden de optie niet nemen, als ze er $250 op zzouden besparen?

Noemt duidelijk de blinde vlek voor de auto, maar blijft neutraal in mening.

Camera's worden 5Mpix? Dan moet er echt een snellere processor in, om dat aan te kunnen.
 
Goede video.

Sensors, harnass, connectors, wiring, .... $114 bespaard per auto! Hoeveel mensen zouden de optie niet nemen, als ze er $250 op zzouden besparen?

Noemt duidelijk de blinde vlek voor de auto, maar blijft neutraal in mening.

Camera's worden 5Mpix? Dan moet er echt een snellere processor in, om dat aan te kunnen.
Zijn de huidige camera's al niet een upgrade t.o.v. de standaard camera's? Ik lees op diverse fora ook soortgelijke berichten dat de camera's al een upgrade zijn t.o.v. eerdere modellen. Ik heb niet het idee dat als ik mijn dashcam footages bekijk, het beelden op 1,2MP zijn.
 
Zijn de huidige camera's al niet een upgrade t.o.v. de standaard camera's? Ik lees op diverse fora ook soortgelijke berichten dat de camera's al een upgrade zijn t.o.v. eerdere modellen. Ik heb niet het idee dat als ik mijn dashcam footages bekijk, het beelden op 1,2MP zijn.
Je kan hier stemmen wanneer je denkt dat het gaat gebeuren: When will the Model Y get the new 5MP cameras?
 
  • Like
Reactions: DM231191
Zijn de huidige camera's al niet een upgrade t.o.v. de standaard camera's?

Definieer huidige cameras? Welk model? Sinds wanneer?

Over het algemeen lekten dat soort zaken uit op basis van de partnumbers. Als die nog steeds hetzelfde zijn dan zit er niks anders in.

Persoonlijk denk ik dat het niet zoveel uit want de software gebruikt het niet. Deze kan nu al niet het aantal FPS voldoende hoog houden voor een lagere resolutie dan de cameras zelf. Het zal nog een tijd gaan duren voor de HW de resolutie en de framerate van alle cameras gecombineerd kan verwerken.
 
……Camera's worden 5Mpix? Dan moet er echt een snellere processor in, om dat aan te kunnen.
Dat hangt er vanaf hoe de camera gebruikt wordt.
Een camera kan meerdere streams aanbieden. Je kunt de lagere resolutie gebruiken voor processen die veel rekenkracht vragen en een hogere resolutie op het moment dat rekenkracht (is tijd) wat minder kritisch is. Ik kan mij voorstellen dat bij parkeren een hogere resolutie wordt gebruikt omdat je dan nauwkeuriger afstanden kunt “meten”, de snelheid van de auto is op dat moment laag dus de berekening mag iets langer duren.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Eerste foto's zijn gespot. Slechte nieuws: geen nieuwe bumper cam. Hoopvol nieuws: de cameras lijken geupgrade:

zoals ook in de comments staat lijkt het een lens met een grotere field of view maar de fov van de blinker cams is niet echt problematisch. Misschien betere nacht performance? Grotere diafragma?