Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verwarmde buitenspiegels

This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht dat de Model S verwarmde buitenspiegels had, maar nu begin ik er toch aan te twijfelen. Op de Tesla meeting bij de SC Oosterhout leek ook iedereen erover eens dat de buitenspiegels verwarmd waren.

Wanneer ik 's ochtends weg rijd dan heb ik 10km later nog steeds beslagen spiegels. Dat klopt toch niet? Ik heb het Techpackage, maar niet het winter/subzero pakket.
 
Ik dacht dat de Model S verwarmde buitenspiegels had, maar nu begin ik er toch aan te twijfelen. Op de Tesla meeting bij de SC Oosterhout leek ook iedereen erover eens dat de buitenspiegels verwarmd waren.

Wanneer ik 's ochtends weg rijd dan heb ik 10km later nog steeds beslagen spiegels. Dat klopt toch niet? Ik heb het Techpackage, maar niet het winter/subzero pakket.

Zou (volgens mij) in het Tech Package moeten zitten. Nu staat er op de TMC website: "Power folding, heated side mirrors", maar ja, uit wat bestond het Tech Package toen je je bestelling plaatste, hee? Want het is DAT wat geleverd wordt. Niet hetgeen er bij de start van de productiefaze op staat, helaas...
(heb dit nagevraagd bij Tesla, en dit was hun antwoord)
 
Heb zelfs het subzero pakket maar zoals ik elders al schreef is de ontdooiing nog *****. Toch maar opzoek naar een krabber/trekker.

Ja doei, daar begin ik niet aan. Maar in de morgen laat ik de auto gewoon 15 minuten van tevoren opwarmen door met de app de climate aan te zetten. Werkt perfect.


Ik heb volgende week vrijdag een service afspraak (auto moet opnieuw uitgelijnd worden), en dan zal ik het eens aankaarten. Het zou inderdaad kunnen dat er gewoon met veel te weinig vermogen verwarmd wordt.

Bij mijn 10 jaar oude Golf waren de spiegels al ontdooid als ik de straat uit was…

- - - Updated - - -

verwarming van de spiegels schijnt in te schakelen tegelijk met achterruitverwarming. @Dylan: zet je die wel aan?

Serieus? Dan ligt het daar aan! Eigenlijk heb ik die niet nodig ivm voorverwarmen auto.

Bij mijn oude auto werden ze namelijk apart verwarmd.




Het zou trouwens ideaal zijn als je dit ook met de app aan kon zetten
 
Ja doei, daar begin ik niet aan. Maar in de morgen laat ik de auto gewoon 15 minuten van tevoren opwarmen door met de app de climate aan te zetten. Werkt perfect.


Ik heb volgende week vrijdag een service afspraak (auto moet opnieuw uitgelijnd worden), en dan zal ik het eens aankaarten. Het zou inderdaad kunnen dat er gewoon met veel te weinig vermogen verwarmd wordt.

Bij mijn 10 jaar oude Golf waren de spiegels al ontdooid als ik de straat uit was…
Heb getest om een uur voor vertrek al te beginnen met opwarmen. Je moet hem dan 2x aan zetten. De achterruit blijft ondoorzichtig, pas na een half uur rijden met de achterruitverwarming aan is ie open...
 
uvehyqet.jpg
uba2yze2.jpg



Dit was bij 0.0 graden en in 15 minuten
 
Last edited:
-

Serieus? Dan ligt het daar aan! Eigenlijk heb ik die niet nodig ivm voorverwarmen auto.

Bij mijn oude auto werden ze namelijk apart verwarmd.




Het zou trouwens ideaal zijn als je dit ook met de app aan kon zetten

ja, daar ligt het echt aan! Heb ook regelmatig met beslagen spiegels rondgereden onderwijl die submediterrane Californiers vervloekend. Totdat....
 
ja, daar ligt het echt aan! Heb ook regelmatig met beslagen spiegels rondgereden onderwijl die submediterrane Californiers vervloekend. Totdat....

Haha jup, lekker vloeken :) ga het straks proberen

- - - Updated - - -

Was het gewend bij m'n BMW, gelukkig. En RTFM ;-D

Ik had hiervoor een VW. En die manual heb ik van voor tot achter en weer terug gelezen, voordat de auto er stond natuurlijk :)
 
verwarming van de spiegels schijnt in te schakelen tegelijk met achterruitverwarming. @Dylan: zet je die wel aan?

Klinkt niet helemaal onlogisch. Mij viel bijvoorbeeld op dat als ik s'ochtends de climate control via de app aanzet ook de stoelverwarming opwarmt als die aanstond toen ik de avond ervoor uit de auto stapte.... Ga het gelijk vanavond proberen met die achteruitverwarming.... to be continued....
 
Ik dacht dat de Model S verwarmde buitenspiegels had, maar nu begin ik er toch aan te twijfelen. Op de Tesla meeting bij de SC Oosterhout leek ook iedereen erover eens dat de buitenspiegels verwarmd waren.

Wanneer ik 's ochtends weg rijd dan heb ik 10km later nog steeds beslagen spiegels. Dat klopt toch niet? Ik heb het Techpackage, maar niet het winter/subzero pakket.
Afgelopen dinsdagavond in Hilvarenbeek bij een temperatuur van vlak boven het vriespunt in de ca. 5 min voorverwarmde MS gestapt, die ca. 6 uur daarvoor buiten in de kou had gestaan.
Het was er mistig, ruiten en spiegels waren beslagen toen ik wilde wegrijden.
Achterruitverwarming aangezet. Spiegels werden vrij snel schoon (niet zo snel als de Phaeton); achterruit duurde langer (ik schat zo'n 5 minuten).
 
Afgelopen dinsdagavond in Hilvarenbeek bij een temperatuur van vlak boven het vriespunt in de ca. 5 min voorverwarmde MS gestapt, die ca. 6 uur daarvoor buiten in de kou had gestaan.
Het was er mistig, ruiten en spiegels waren beslagen toen ik wilde wegrijden.
Achterruitverwarming aangezet. Spiegels werden vrij snel schoon (niet zo snel als de Phaeton); achterruit duurde langer (ik schat zo'n 5 minuten).
Maarten,
Ik zou gewoon gaan douchen 's-ochtends :tongue: en een kopje koffie nemen :-D
ah, ik lees nu dat het 's-avonds was...
 
Ja doei, daar begin ik niet aan. Maar in de morgen laat ik de auto gewoon 15 minuten van tevoren opwarmen door met de app de climate aan te zetten. Werkt perfect.


Ik heb volgende week vrijdag een service afspraak (auto moet opnieuw uitgelijnd worden), en dan zal ik het eens aankaarten. Het zou inderdaad kunnen dat er gewoon met veel te weinig vermogen verwarmd wordt.

Bij mijn 10 jaar oude Golf waren de spiegels al ontdooid als ik de straat uit was…

- - - Updated - - -



Serieus? Dan ligt het daar aan! Eigenlijk heb ik die niet nodig ivm voorverwarmen auto.

Bij mijn oude auto werden ze namelijk apart verwarmd.




Het zou trouwens ideaal zijn als je dit ook met de app aan kon zetten
Voor dat probleem heb ik al jaren de ideale oplossing, hoef er niets voor te doen en kost geen stroom. Een carport. Ideaal. Nooit bevroren ramen of zelfs maar condens..:smile: Daarmee trouwens ook nooit last van een vieze natte kabel..:tongue:
 
Voor dat probleem heb ik al jaren de ideale oplossing, hoef er niets voor te doen en kost geen stroom. Een carport. Ideaal. Nooit bevroren ramen of zelfs maar condens..:smile: Daarmee trouwens ook nooit last van een vieze natte kabel..:tongue:
+1. Ideale oplossing voor thuis :) Maar vanochtend op de hotel parkeerplaats was ik mooi wel de enige die zonder krabben in zijn auto stapte en meteen wegreed. En daar offer ik graag een paar km range voor op :biggrin:
 
Voor dat probleem heb ik al jaren de ideale oplossing, hoef er niets voor te doen en kost geen stroom. Een carport. Ideaal. Nooit bevroren ramen of zelfs maar condens..:smile: Daarmee trouwens ook nooit last van een vieze natte kabel..:tongue:
Zou ik wel willen maar bij een Rijksmonument zijn aanpassingen niet zo eenvoudig:crying:

- - - Updated - - -

Dat biedt hoop. Is het wellicht te fixen bij de mijne:wink: