Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verwend door het rijden in een Tesla...

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn deze week teruggekomen van een vakantie van ruim 3 weken in Californie en Nevada. We hebben het ontzettend naar ons zin gehad, op een klein puntje na: de auto die we gehuurd hadden was een normale ICE.

Op zich niets mis mee, het was een mooie en goede auto maar ik moet toch wel zeggen dat ik de Tesla erg mistte. De simpelheid van het display, het gemak waar je mee rijdt, de stilte: allemaal dingen die me pas opvielen toen in ik in de ICE reed.

Het meest grappige was wel dat ik in de eerste week een keer of 5 vergat de auto uit te zetten en de sleutel in het contact liet zitten als ik de auto verliet. Ik stapte simpelweg gewoon uit en liep weg. Mijn vrouw gelukkig was wat alerter en wees me er op (en deed de auto uit als ik ging tanken).

Ik ben blij dat ik weer in mijn Model S rij deze week....
 
Qua rijden wel is een tesla perfect maar de lijst die ik nu heb met een auto van net 2 maanden oud is om te janken. Ik ga als ik terug ben maar eens met Tesla om de tafel om het op te lossen anders wordt het een gangetje pers.

Beste Glitch,

Laat ik om te beginnen zeggen dat ik de mankementen aan jouw Tesla niet ken. Wat ik inmiddels wel weet is dat Tesla buitengewoon serieus om gaat met gebreken, waarbij een service wordt verleend die ik bij geen enkele andere fabrikant en/of dealer ben tegengekomen.

Gelet op het voorgaande kan ik jouw opmerking over "een gangetje pers" dan ook volstrekt niet plaatsen. Heb je ervaren dat Tesla niet serieus naar jou luistert en daarop acteert?
 
Beste Glitch,

Laat ik om te beginnen zeggen dat ik de mankementen aan jouw Tesla niet ken. Wat ik inmiddels wel weet is dat Tesla buitengewoon serieus om gaat met gebreken, waarbij een service wordt verleend die ik bij geen enkele andere fabrikant en/of dealer ben tegengekomen.

Gelet op het voorgaande kan ik jouw opmerking over "een gangetje pers" dan ook volstrekt niet plaatsen. Heb je ervaren dat Tesla niet serieus naar jou luistert en daarop acteert?

Jazeker, meneer we komen er op terug 2 weken later nog geen reactie..
Het probleem is nu opgelost.... probleem is nog steeds aanwezig.


Kijk ik begrijp best dat de early adopters Tesla willen beschermen maar ik ben gewoon een klant die een auto gekocht heeft. Net als ik bij Audi, BMW etc een auto zou kopen heb ik dit ook gedaan bij Tesla ik zit dan niet te wachten op een auto van 2 maanden oud die uit elkaar valt, althans zo voelt het.
 
Jazeker, meneer we komen er op terug 2 weken later nog geen reactie..
Het probleem is nu opgelost.... probleem is nog steeds aanwezig.


Kijk ik begrijp best dat de early adopters Tesla willen beschermen maar ik ben gewoon een klant die een auto gekocht heeft. Net als ik bij Audi, BMW etc een auto zou kopen heb ik dit ook gedaan bij Tesla ik zit dan niet te wachten op een auto van 2 maanden oud die uit elkaar valt, althans zo voelt het.

Ik beschouw mijzelf als "early adopter" niet als iemand die tesla wil beschermen, daar zijn ze nu zelf groot genoeg voor. Toen ik de tesla kocht (lang geleden, toen de organisatie van tesla in Nederland niet meer was dan een klein clubje dat vanuit de spreekwoordelijke schuur werkte) ben ik er wel vanuit gegaan dat ik niet de service en afwerkingskwaliteit zou mogen verwachten van de Duitse premiummerken. Dat is uiteindelijk erg meegevallen.

Wat heet: de service en servicegerichtheid die ik nu ervaar heb ik zelf bij audi nooit mogen ervaren. Ik moest deze week de tesla een dag afgeven voor een garantiekwestie: vocht in de klep van de kofferbak en het linker achterlicht. Dat is op een uitstekende manier verholpen, waarbij zelfs beide achterlichten zijn vervangen vanwege een minieme hoeveelheid groene aanslag in de hoeken. Naast deze kwesties zijn ook zaken aangepast waar ik niet om had gevraagd. Zo is het profiel van de banden gecontroleerd, de ruitenwisservloeistof bijgevuld, de kaarten van de navigatie zijn ge-update, de nieuwste software is geïnstalleerd en de wielnaven - waar een beetje roest op zat - zijn schoongemaakt en gespoten. Bij aflevering was de auto ook gewassen (met de hand), waarbij nog excuses werden gegeven voor het gegeven dat zij er niet aan toe waren gekomen om de auto in de was te zetten. Uiteraard ook vervangend vervoer (een bmw 320i, dat viel dus wel tegen :biggrin:). En dat allemaal op een bijzonder vriendelijke manier

Bij audi ben ik dit nooit tegengekomen. Wellicht dat bmw en Mercedes dat dan beter doen, daar heb ik geen ervaring mee. Alhoewel, als ik de verhalen van mijn schoonvader hoor over zijn - inmiddels failliete - Mercedes dealer, betwijfel ik of die beter zijn.

Bij welk service center ben je langs geweest? Mijn ervaringen hebben vooral betrekking op Amsterdam.

Oh ja, ook nog een nieuw plastic op de keyfob, aangezien de knopjes er onder zichtbaar werden.

- - - Updated - - -

Hmm, mijn bovenstaande reactie teruglezend lijk ik wel een tesla verkoper!
 
Zo is het profiel van de banden gecontroleerd, de ruitenwisservloeistof bijgevuld, de kaarten van de navigatie zijn ge-update, de nieuwste software is geïnstalleerd en de wielnaven - waar een beetje roest op zat - zijn schoongemaakt en gespoten!

Daniel, weet je zeker dat de navigatie kaarten in het SeC geupdate zijn? Tegen mij is steeds gezegd dat Tesla die niet zelf kan pushen naar je auto. Dat gebeurt van tijd tot tijd vanzelf maar alleen via WiFi, niet OTA helaas. Voor mij is dat een probleem want ik krijg mijn WiFi maar niet aan de praat, dus heb ook geen kaart updates ...
 
Wat heet: de service en servicegerichtheid die ik nu ervaar heb ik zelf bij audi nooit mogen ervaren. Ik moest deze week de tesla een dag afgeven voor een garantiekwestie: vocht in de klep van de kofferbak en het linker achterlicht

Ik denk dat ik Tesla ook maar eens gaan bellen want nu we op vakantie zijn en de Tesla buiten staat, is het me na een nachtje stortregenen opgevallen dat het water uit de kofferklep gutst, zowel de rubberen dop links, als het handvat en het slot zelf. Aangezien de Tesla thuis en op het werk in een garage staan is me dit nooit eerder opgevallen.
 
Daniel, weet je zeker dat de navigatie kaarten in het SeC geupdate zijn? Tegen mij is steeds gezegd dat Tesla die niet zelf kan pushen naar je auto. Dat gebeurt van tijd tot tijd vanzelf maar alleen via WiFi, niet OTA helaas. Voor mij is dat een probleem want ik krijg mijn WiFi maar niet aan de praat, dus heb ook geen kaart updates ...

Ik weet niet of de kaarten door Tesla zijn ge-update op dat dat kwam door de WiFi verbinding. Thuis heb ik hem ook niet aan de WiFi, dus het zou ook daar aan kunnen liggen.
 
Ik denk dat ik Tesla ook maar eens gaan bellen want nu we op vakantie zijn en de Tesla buiten staat, is het me na een nachtje stortregenen opgevallen dat het water uit de kofferklep gutst, zowel de rubberen dop links, als het handvat en het slot zelf. Aangezien de Tesla thuis en op het werk in een garage staan is me dit nooit eerder opgevallen.

Precies wat ik ook had. De oplossing schijnt een simpel rubbertje te zijn (of twee nieuwe lichtunits als daar te lang mee wordt gewacht [emoji15]).
 
Heb je het water ook in de achterlichten staan ? zie je het beste als je de klep open doet.

Ik denk dat ik Tesla ook maar eens gaan bellen want nu we op vakantie zijn en de Tesla buiten staat, is het me na een nachtje stortregenen opgevallen dat het water uit de kofferklep gutst, zowel de rubberen dop links, als het handvat en het slot zelf. Aangezien de Tesla thuis en op het werk in een garage staan is me dit nooit eerder opgevallen.
 
Geen familie van Mindbender ik ben de enige Tesla rijder in de familie. Maar wat ik zo hoor hebben jullie wel slechte ervaringen met VAG dealers en die heb ik met de Audi niet gehad. Auto werd voor service opgehaald bij mij voor de deur en terug gebracht leen auto was een klasse lager A3 ipv A4. Auto werd gewassen als ik dit wilde alleen door de krasstraat dus gekozen dit niet te doen. Profiel etc meten hoorde ook allemaal bij een service beurt of garantie verzoek. Tot op heden hoor ik geen verschil met wat ik gewend wass. Behalve dat ik veel issues ervaar met de auto kwalitatief gezien.

Zit bij Tilburg als Sec. In de was zetten hoeven ze niet de auto heeft een Xpel top met Cancoat erop.

Qua rijgedrag perfect niks op aan te merken de auto voorkwam vanmiddag 2 aanrijdingen, 1 door collusion avoidance zat niet op te letten andere door een auto die niet keek en effe mij van de weg wilde drukken effe pedaal in drukken en kon er zonder schade vanaf komen een ICE had dit niet gelukt.