TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Verwend door het rijden in een Tesla...

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by dvroegop, Jul 31, 2015.

  1. dvroegop

    dvroegop Member

    Joined:
    Nov 6, 2014
    Messages:
    480
    Location:
    Alkmaar, NLD
    We zijn deze week teruggekomen van een vakantie van ruim 3 weken in Californie en Nevada. We hebben het ontzettend naar ons zin gehad, op een klein puntje na: de auto die we gehuurd hadden was een normale ICE.

    Op zich niets mis mee, het was een mooie en goede auto maar ik moet toch wel zeggen dat ik de Tesla erg mistte. De simpelheid van het display, het gemak waar je mee rijdt, de stilte: allemaal dingen die me pas opvielen toen in ik in de ICE reed.

    Het meest grappige was wel dat ik in de eerste week een keer of 5 vergat de auto uit te zetten en de sleutel in het contact liet zitten als ik de auto verliet. Ik stapte simpelweg gewoon uit en liep weg. Mijn vrouw gelukkig was wat alerter en wees me er op (en deed de auto uit als ik ging tanken).

    Ik ben blij dat ik weer in mijn Model S rij deze week....
     
  2. Herbie65

    Herbie65 Member

    Joined:
    Dec 2, 2014
    Messages:
    526
    Location:
    Netherlands
    toch wel in Fremont geweest, hoop ik?
     
  3. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,476
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Met een ICE? :scared:
     
  4. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    539
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Qua rijden wel is een tesla perfect maar de lijst die ik nu heb met een auto van net 2 maanden oud is om te janken. Ik ga als ik terug ben maar eens met Tesla om de tafel om het op te lossen anders wordt het een gangetje pers.
     
  5. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,059
    Location:
    The Netherlands
    Beste Glitch,

    Laat ik om te beginnen zeggen dat ik de mankementen aan jouw Tesla niet ken. Wat ik inmiddels wel weet is dat Tesla buitengewoon serieus om gaat met gebreken, waarbij een service wordt verleend die ik bij geen enkele andere fabrikant en/of dealer ben tegengekomen.

    Gelet op het voorgaande kan ik jouw opmerking over "een gangetje pers" dan ook volstrekt niet plaatsen. Heb je ervaren dat Tesla niet serieus naar jou luistert en daarop acteert?
     
  6. Herbie65

    Herbie65 Member

    Joined:
    Dec 2, 2014
    Messages:
    526
    Location:
    Netherlands
    Waarom niet? Je bent Tesla owner. Dan heb je recht (als je het even regelt) om een factory tour aldaar. En wie wil dat nou niet?
     
  7. GVTesla

    GVTesla Member

    Joined:
    Nov 15, 2011
    Messages:
    188
    Location:
    Netherlands
    Na een tesla voelt iedere ICE ouderwets en cluncky :)
     
  8. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    539
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Jazeker, meneer we komen er op terug 2 weken later nog geen reactie..
    Het probleem is nu opgelost.... probleem is nog steeds aanwezig.


    Kijk ik begrijp best dat de early adopters Tesla willen beschermen maar ik ben gewoon een klant die een auto gekocht heeft. Net als ik bij Audi, BMW etc een auto zou kopen heb ik dit ook gedaan bij Tesla ik zit dan niet te wachten op een auto van 2 maanden oud die uit elkaar valt, althans zo voelt het.
     
  9. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,059
    Location:
    The Netherlands
    Ik beschouw mijzelf als "early adopter" niet als iemand die tesla wil beschermen, daar zijn ze nu zelf groot genoeg voor. Toen ik de tesla kocht (lang geleden, toen de organisatie van tesla in Nederland niet meer was dan een klein clubje dat vanuit de spreekwoordelijke schuur werkte) ben ik er wel vanuit gegaan dat ik niet de service en afwerkingskwaliteit zou mogen verwachten van de Duitse premiummerken. Dat is uiteindelijk erg meegevallen.

    Wat heet: de service en servicegerichtheid die ik nu ervaar heb ik zelf bij audi nooit mogen ervaren. Ik moest deze week de tesla een dag afgeven voor een garantiekwestie: vocht in de klep van de kofferbak en het linker achterlicht. Dat is op een uitstekende manier verholpen, waarbij zelfs beide achterlichten zijn vervangen vanwege een minieme hoeveelheid groene aanslag in de hoeken. Naast deze kwesties zijn ook zaken aangepast waar ik niet om had gevraagd. Zo is het profiel van de banden gecontroleerd, de ruitenwisservloeistof bijgevuld, de kaarten van de navigatie zijn ge-update, de nieuwste software is geïnstalleerd en de wielnaven - waar een beetje roest op zat - zijn schoongemaakt en gespoten. Bij aflevering was de auto ook gewassen (met de hand), waarbij nog excuses werden gegeven voor het gegeven dat zij er niet aan toe waren gekomen om de auto in de was te zetten. Uiteraard ook vervangend vervoer (een bmw 320i, dat viel dus wel tegen :biggrin:). En dat allemaal op een bijzonder vriendelijke manier

    Bij audi ben ik dit nooit tegengekomen. Wellicht dat bmw en Mercedes dat dan beter doen, daar heb ik geen ervaring mee. Alhoewel, als ik de verhalen van mijn schoonvader hoor over zijn - inmiddels failliete - Mercedes dealer, betwijfel ik of die beter zijn.

    Bij welk service center ben je langs geweest? Mijn ervaringen hebben vooral betrekking op Amsterdam.

    Oh ja, ook nog een nieuw plastic op de keyfob, aangezien de knopjes er onder zichtbaar werden.

    - - - Updated - - -

    Hmm, mijn bovenstaande reactie teruglezend lijk ik wel een tesla verkoper!
     
  10. is3

    is3 Member

    Joined:
    Nov 15, 2013
    Messages:
    449
    Location:
    Rotterdam


    Ik heb exact dezelfde ervaringen!
     
  11. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,765
    Location:
    Grobbendonk, Belgium

    eerder een tesla advocate.



    aanvulling : zou Glitch soms familie zijn van MindBender ?
     
  12. Adm

    Adm Active Member

    Joined:
    Jun 7, 2010
    Messages:
    1,048
    Location:
    The Netherlands
    Ik rij dagelijks een Renault Zoe en mijn auto moet voor zijn 2e beurt en wat garantiewerk weg (2 jaar, 58'000 km). Ik kots er nu al van een Clio of zoiets mee te krijgen. Het is dus verwend door het rijden in een EV!
     
  13. Steven

    Steven Member

    Joined:
    May 30, 2013
    Messages:
    683
    Location:
    Netherlands
    Daniel, weet je zeker dat de navigatie kaarten in het SeC geupdate zijn? Tegen mij is steeds gezegd dat Tesla die niet zelf kan pushen naar je auto. Dat gebeurt van tijd tot tijd vanzelf maar alleen via WiFi, niet OTA helaas. Voor mij is dat een probleem want ik krijg mijn WiFi maar niet aan de praat, dus heb ook geen kaart updates ...
     
  14. DimiVdb

    DimiVdb Member

    Joined:
    Aug 11, 2014
    Messages:
    594
    Location:
    Zonhoven
    Ik denk dat ik Tesla ook maar eens gaan bellen want nu we op vakantie zijn en de Tesla buiten staat, is het me na een nachtje stortregenen opgevallen dat het water uit de kofferklep gutst, zowel de rubberen dop links, als het handvat en het slot zelf. Aangezien de Tesla thuis en op het werk in een garage staan is me dit nooit eerder opgevallen.
     
  15. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,059
    Location:
    The Netherlands
    Ik weet niet of de kaarten door Tesla zijn ge-update op dat dat kwam door de WiFi verbinding. Thuis heb ik hem ook niet aan de WiFi, dus het zou ook daar aan kunnen liggen.
     
  16. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,059
    Location:
    The Netherlands
    Precies wat ik ook had. De oplossing schijnt een simpel rubbertje te zijn (of twee nieuwe lichtunits als daar te lang mee wordt gewacht [emoji15]).
     
  17. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    1,894
    Location:
    Netherlands
    Heb je het water ook in de achterlichten staan ? zie je het beste als je de klep open doet.

     
  18. DimiVdb

    DimiVdb Member

    Joined:
    Aug 11, 2014
    Messages:
    594
    Location:
    Zonhoven
    Ik ben niet zeker. Het is me in ieder geval niet opgevallen de laatste dagen, maar ik ga zeker nog eens kijken morgen.

     
  19. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Neem je er eens een foto van? Dan kan ik ook eens uitvissen of ik er potentieel last van heb. Mijn wagen staat ook zo goed als nooit buiten.
     
  20. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    539
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Geen familie van Mindbender ik ben de enige Tesla rijder in de familie. Maar wat ik zo hoor hebben jullie wel slechte ervaringen met VAG dealers en die heb ik met de Audi niet gehad. Auto werd voor service opgehaald bij mij voor de deur en terug gebracht leen auto was een klasse lager A3 ipv A4. Auto werd gewassen als ik dit wilde alleen door de krasstraat dus gekozen dit niet te doen. Profiel etc meten hoorde ook allemaal bij een service beurt of garantie verzoek. Tot op heden hoor ik geen verschil met wat ik gewend wass. Behalve dat ik veel issues ervaar met de auto kwalitatief gezien.

    Zit bij Tilburg als Sec. In de was zetten hoeven ze niet de auto heeft een Xpel top met Cancoat erop.

    Qua rijgedrag perfect niks op aan te merken de auto voorkwam vanmiddag 2 aanrijdingen, 1 door collusion avoidance zat niet op te letten andere door een auto die niet keek en effe mij van de weg wilde drukken effe pedaal in drukken en kon er zonder schade vanaf komen een ICE had dit niet gelukt.
     

Share This Page