Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering 2e Tesla op BV met no claim korting

This site may earn commission on affiliate links.
In de basis bouw je korting per verzekering op en kan je die niet 'kopiëren' naar een andere verzekering. Zie het als een spaarrekening waar 1000 euro opstaat. Open je bij een andere bank een nieuwe spaarrekening krijg je daar ook niet direct 1000 euro op bijgeschreven. Bij partners is het vaak wel mogelijk om de opgebouwde schadevrije jaren van de ene partner bij te schrijven op de auto van de andere partner.

Bij zakelijk gebruik komt het nagenoeg nooit voor dat je de korting kan overzetten en voor meer dan 1 verzekering kan gebruiken.

Een ander probleem voor een Tesla autoverzekering is dat verzekeraars sowieso terughoudend zijn om hier een autoverzekering voor af te sluiten. Dit ivm de hoge schadelast.
 
Ik heb al 2 maal met suc6 de 23 schadevrije jaren van onze prive auto kunnen inzetten op de zakelijke auto waarvan ik zelf de regelmatige bestuurder ben. De privé auto staat ook op mijn naam, ik moest wel aantonen dat er daadwerkelijk 23 schadevrije jaren zijn (lees: kopie van polis blad maken)

Privé mocht ik ook dezelfde schadevrije jaren gebruiken voor een motorfiets welke later is aangeschaft. (beide ook mijn eigendom / op mijn naam verzekert) Ondertussen prive 1 auto en 2 motoren bij 3 verschillende maatschappijen verzekerd obv schadevrije jaren van oudste polis (23 schadevrije jaren).