Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering in België.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben uiteindelijk via de Tesla club ( Van Dessel ) verzekerd , ziehier mijn post van begin dit jaar , ondertussen nog geen schade gehad , dus geen "ervaring " wat betreft afhandeling.

Ik wil nog even terugkomen op het verzekeringsvoorstel van de Tesla club dat ik ook mocht ontvangen . De offerte ( verzekeringsvoorstel van Belfius ) vermeld ca 1150 € alle kosten in voor een verzekerde waarde van ca 95.000 € , BA + en full omnium . Rechtsbijstand heb ik elders . Mijn huidige polis ( axa ) kost me 1650 € alle kosten in . Ik heb de beide polissen eens vergeleken en kom op volgende verschillen : AXA : engelse vrijstelling van 850 € enkel als wagen hersteld wordt door erkend bedrijf , 24 maanden aangenomen waarde - vervolgens 1 % afschrijving per maand , BELFIUS : vrijstelling van 950 € ( geen engelse vrijstelling mogelijk ) , wel 36 maanden aangenomen waarde- vervolgens 1 % afschrijving per maand . Beide polissen hebben geen vrijstelling op brand, glasbraak, diefstal, .. Niet onbelangrijk is dat ik binnenkort geen BTW aftrek meer kan genieten ( ik ga mijn BTW nummer inleveren aangezien ik geen BTW handelingen meer heb via mijn BVBA ) en bij AXA hiervoor een meerpremie moet betalen , bij BELFIUS dan weer niet . Als ik de algemene voorwaarden van AXA en BELFIUS doorneem , dan zie ik eigenlijk geen verschillen buiten wat hierboven vermeld wordt. Heeft iemand anders goede of slechte ervaringen met het voorstel van de Tesla club ? 1150 € lijkt me een zeer goed voorstel. Het kan natuurlijk zijn dat de makelaar met deze goedkope polis een deur wil openen voor andere polissen binnen te halen , doch dit is uiteraard geen voorwaarde of verplichting. Volgens mij is dit nu de goedkoopste polis op de markt of toch niet ?
 
Zoals de oudjes onder ons weten, komen en gaan de verzekeraars van Tesla's (en er zijn er die 'gaan' zonder boe of ba, bijv. zonder ons iets zinnigs over onze bonus/malus te willen melden, cf. Centraal Beheer). Gelukkig zijn er brokers die de markt kennen. Welk bod je ook binnenkrijgt, ik zou toch ook eens gaan horen bij @Patrick Claerhout op dit forum (e-driveinsurance.be) wat ie kan gedaan krijgen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Zoals de oudjes onder ons weten, komen en gaan de verzekeraars van Tesla's (en er zijn er die 'gaan' zonder boe of ba, bijv. zonder ons iets zinnigs over onze bonus/malus te willen melden, cf. Centraal Beheer). Gelukkig zijn er brokers die de markt kennen. Welk bod je ook binnenkrijgt, ik zou toch ook eens gaan horen bij @Patrick Claerhout op dit forum (e-driveinsurance.be) wat ie kan gedaan krijgen.
Zal ik zeker doen als ik weet welke battery pack ik uiteindelijk kies.
 
Ik heb net een nieuwe verzekerd en daar ik een beetje vrije tijd had devolgende offertes gehad:
1 2 3 4 5

BA 360 351.20 454 360.25
Jur. Bijstand 86 76.51 65 86
Omnium 975 1347.18 1964 1353.61
(**)
Totaal 1460.49 1421 1774.89 2483 1499.86

Vrijstelling 950 1200 750(125glas) 1% (*) 750
#mnd waarde 36 36 30 24 30
Per maand 1% 1% 1% vanaf 13 ?
Jaar 4/5 90%
Jaar 6 80%

(*) indien een ongeval wordt veroorzaakt door een bestuurder < 35 jaar, wordt er in Ba een vrijstelling van 500 eur toegepast en de vrijstellingen in omnium worden verdubbeld
Er is geen dekking in omnium voor bestuurders jonger dan 30 jaar.
(**) op basis van 12,500 km

1= Van dessel
2= kegels van antwerpen
3= coverbel
4= meeus (tesla gaf die door als contact, heb ik dus niet genomen)
5= van breda
 
KBC €2424 full omnium, rechtsbijstand en aansprakelijkheid en reisbijstand.

vergoeding 100% = 30 maanden
Franchise €1250 behalve bij diefstal, brand.
Geen franchise bij glas.

KBC staat gekend voor goede verzekering maar verschil is als ik dit forum lees bijna €1000?

Iemand ervaringen met de uitbetaling bij goedkopere maatschappijen bij total loss?

Algemene voorwaarden nagekeken? Zijn die evenwaardig?
 
Ik heb intussen ook een aanbieding van Coverbel binnen.
Heeft iemand ervaringen bij Coverbel in het geval van schade?


Thanks, JP

Heb al 3 schadegevalletjes gehad (telkens de ander die tegen mij rijdt).
En slechts de eerste keer werd ik redelijk vlot geholpen.
De keren er na (vanaf mei/juni 2015) heb ik zelfs geen antwoord gekregen bij het opsturen van het aanrijdingsformulier, steeds zelf moeten bellen/aandringen, en steeds verontschuldigingen over het feit dat hij personeel te kort heeft. Waarvoor ik voldoende geduld hebben getoond denk ik.
Gelukkig heb ik een goede makelaar voor al m'n andere verzekeringen waardoor m'n rechtsbijstand van de tesla de schadegevallen verder heeft afgehandeld.

Ere wie ere toekomt, Patrick was wel de enige die ik kon vinden die wou verzekeren voor occasionele verhuur en is wel zo fair geweest een compensatie te betalen voor gederfde winst toen ik door de te trage afhandeling van deze gevallen de auto 2 maal niet kon verhuren.

Dus, neem zeker je RB bij een ander als je voor coverbel zou gaan! (Ik zit bij Allianz voor RB nb.)
 
Heb al 3 schadegevalletjes gehad (telkens de ander die tegen mij rijdt).
En slechts de eerste keer werd ik redelijk vlot geholpen.
De keren er na (vanaf mei/juni 2015) heb ik zelfs geen antwoord gekregen bij het opsturen van het aanrijdingsformulier, steeds zelf moeten bellen/aandringen, en steeds verontschuldigingen over het feit dat hij personeel te kort heeft. Waarvoor ik voldoende geduld hebben getoond denk ik.
Gelukkig heb ik een goede makelaar voor al m'n andere verzekeringen waardoor m'n rechtsbijstand van de tesla de schadegevallen verder heeft afgehandeld.

Ere wie ere toekomt, Patrick was wel de enige die ik kon vinden die wou verzekeren voor occasionele verhuur en is wel zo fair geweest een compensatie te betalen voor gederfde winst toen ik door de te trage afhandeling van deze gevallen de auto 2 maal niet kon verhuren.

Dus, neem zeker je RB bij een ander als je voor coverbel zou gaan! (Ik zit bij Allianz voor RB nb.)

Ik heb een soortgelijke ervaring met Patrick. Hij is zeker enthousiast over Tesla en hij was een voorvechter voor de Amlin verzekering. Dat krediet verdient hij. En hij maakte een goede indruk op mij bij ons eerste contact.
Daarom had ik al mijn verzekeringen naar hem overgezet, maar ik ben daar moeten op terugkomen. Ik kreeg nooit antwoord (tenzij het woord Tesla in mijn mail stondo_O ) en mijn dossiers bleven hangen. Hij had toen (ook 1,5 jaar geleden) dat personeelstekort. Ik weet niet of dit ondertussen opgelost is. Maar daardoor was ik niet zo gerust in hem als mijn agent en ben ik met alles naar een andere makelaar gegaan. Via haar heb ik nog steeds de Amlin omnium, gecombineerd met een ander BA verzekering. En haar aanpak over mijn volledige portefeuille was wel een stuk grondiger. Ik zit nu bij Et Cetera verzekeringen uit Grobbendonk.
 
ik wil wel wat ervaringen delen...
Einde vorig jaar heb ik in Frankrijk een ernstig ongeval gehad met de Tesla S. De ondersteuning van Patrick (Coverbel) is lovenswaardig. Ik ben bij hem verzekerd voor BA, Omnium via Amlin en pechverhelping via Allianz. Mijn vrouw en ikzelf zijn opgenomen geweest in meerder hospitalen in Frankrijk en Allianz heeft dit perfect gecoördineerd en opgevolgd (medisch overleg en ondersteuning op de achtergrond). Er werd zelfs een hotel geregeld. Allemaal kosteloos voor de verzekerde. Patrick had minstens 1x per dag overleg met mij om te overleggen hoe het allemaal vorderde. Ook de repatriëring en daarna de expertise verliepen moeiteloos. De auto werd totaal verlies geschat en Amlin is overgegaan tot volledige betaling (wagen was 21 maanden oud). Het is enkel Tesla die nog moeilijk doet om de log vrij te geven, maar dit is iets wat Amlin verder gaat behandelen met Tesla. Ik ondervind hier geen hinder van in de afhandeling van het dossier.
Patrick ondersteund ook goed in de dossiervorming en opvolging van lichamelijke schade, want we gaan beide nog door een lang revalidatieverhaal. Ook hier correcte reactie van Amlin door reeds voortijdig voorschotten uit te betalen. Kortom, we zitten hier op dit forum soms te vitten over tarieven, maar ik ben blij dat ik een goede verzekering heb en dat ze er is als ik ze echt nodig heb zoals in ons geval. Dan pas weet en voel je wat een goede makelaar kan betekenen. Hiervoor betaal ik graag wat meer ....
 
Dat klinkt als een ernstig verhaal en wens jullie alvast een snel herstel toe en had ik niet ergens gelezen dat er een X in bestelling was?

ik wil wel wat ervaringen delen...
Einde vorig jaar heb ik in Frankrijk een ernstig ongeval gehad met de Tesla S. De ondersteuning van Patrick (Coverbel) is lovenswaardig. Ik ben bij hem verzekerd voor BA, Omnium via Amlin en pechverhelping via Allianz. Mijn vrouw en ikzelf zijn opgenomen geweest in meerder hospitalen in Frankrijk en Allianz heeft dit perfect gecoördineerd en opgevolgd (medisch overleg en ondersteuning op de achtergrond). Er werd zelfs een hotel geregeld. Allemaal kosteloos voor de verzekerde. Patrick had minstens 1x per dag overleg met mij om te overleggen hoe het allemaal vorderde. Ook de repatriëring en daarna de expertise verliepen moeiteloos. De auto werd totaal verlies geschat en Amlin is overgegaan tot volledige betaling (wagen was 21 maanden oud). Het is enkel Tesla die nog moeilijk doet om de log vrij te geven, maar dit is iets wat Amlin verder gaat behandelen met Tesla. Ik ondervind hier geen hinder van in de afhandeling van het dossier.
Patrick ondersteund ook goed in de dossiervorming en opvolging van lichamelijke schade, want we gaan beide nog door een lang revalidatieverhaal. Ook hier correcte reactie van Amlin door reeds voortijdig voorschotten uit te betalen. Kortom, we zitten hier op dit forum soms te vitten over tarieven, maar ik ben blij dat ik een goede verzekering heb en dat ze er is als ik ze echt nodig heb zoals in ons geval. Dan pas weet en voel je wat een goede makelaar kan betekenen. Hiervoor betaal ik graag wat meer ....