Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering in België.

This site may earn commission on affiliate links.
Het is alweer even geleden dat hier voor het laatst iets is gepost... Er is een S100D op komst bij ons, dus weer op pad voor verzekering.
Als ik de info in de thread hier goed interpreteer, dan vat ik samen voor de omnium prijzen:

90D van Frank
- Kegels Antwerpen (1421)
- Van Dessel (1460)
- Van Breda (1500)
- Coverbel (1775)
- Meeus (2483 - 90D)

90D van Simon
- De Plancke (1410)

75 van Mick
- Belfius (1200)

Model onbekend:
Belfius (1150 - 95.000)
Van Dessel (1150)
KBC (2424)
eDriverInsurance (pc) (prijs onbekend)

85D van Roel (105.000 euro):
- AonInfinity (1853) : goede ervaring mee.
Destijds ook offertes van
- Coverbel (1772)
- Axa (2227)
- KBC (2742)

Dit is wellicht een beetje appels met peren vergelijken, maar toch... Het valt op dat de standaard verzekeringen van KBC en AXA een stuk duurder uitvallen voor Tesla's.

Ik ga offertes vragen bij AonInfinity, Van Dessel en eDriverInsurance. Nog tips?
 
Ik heb mijne verzekerd via Argenta. Die boden tot 30/6 een extra korting van 25% op electrische wagen. Weet niet of ze dit nog verlengd hebben.

Netto kwam het voor de X90D en een aangenomen waarde van 126K op ongeveer 1200. Bij KBC waar alle andere voertuigen in mijn vloot verzekerd zijn kwam dat op 2400.
 
Zojuist bij Argenta online een simulatie gedaan voor een model S 100D van 105k excl BTW. Dan kom ik uit op een jaarpremie van 5627,29 voor een volledige omnium met bonus malus 00. Dat is tot nu toe de allerduurste :) Dat de verschillen toch zo groot kunnen zijn. AON infinity ook binnen: 2277.
 
@ Roel, dat verschil is bizar. Misschien moet je gewoon eens een Argenta agent prijsvragen. Ik heb mijne ook niet online geconfigureerd.

Grappige anekdote: bij de premibepaling moet de agent blijkbaar zelf aanduiden of het een voertuig is met een "sportief karakter". Ondanks de 525pk op het inschrijvingsbewijs had mijne geen sportief karakter.

Dat zal waarschijnlijk enkel voor de PL modelen zijn :)
 
Aangezien ik ook op zoek ben naar een goede verzekering voor mijn nieuwe Model 3 hier nog enkele updates.

Verzekering Model 3 Performance / 25k km jaar:

Touring (InsureMyTesla)

BA = 359,59 + FULL OMNIUM = 972,18 = TOTAAL 1334,77
  • DEKKING = Totale bescherming voor uw Tesla: brand, diefstal, glasbreuk, natuurkrachten, dekking laadpunt, contact met dieren en schade aan uw eigen Tesla.
  • Franchise = Een vrijstelling van € 500 is van toepassing op het eerste schadegeval “materiële schade” in een jaar. De vrijstelling wordt telkens met € 500 verhoogd bij een extra schadegeval in hetzelfde jaar. Uw Tesla behoudt 100% van zijn waarde gedurende de eerste drie jaar als u een nieuwe Tesla koopt.
  • OPTIES: Rechtsbijstand = 55 / Bestuurdersverzekering = 55 / Bijstand BE en buitenland = 70 / Bandenformule = 35

Van Dessel

BA = 330 + FULL OMNIUM = 677,54 = TOTAAL 1057,54
  • DEKKING = Brand, diefstal, glasbraak, aanrijding met wild, natuurkrachten, eigen schade
  • Franchise = 650 € in eigen schade (0€ vrijstelling bij brand, diefstal, glasbraak, natuurrampen)
  • Waardebehoud 36 maanden vanaf eerste inverkeersstelling
  • OPTIES: Bestuurdersverzekering (gemeen recht) 40 / Bijstand voertuig & personen 85

Ik vul deze aan van zodra er nog interessante offertes binnenkomen.
 
  • Informative
Reactions: Bankroetlama
Ook hier even posten specifiek voor Belgische tread:
Enkele verzekeringsofferte's (Belgie) voor mijn M3P 64.880€ incl. Btw:
-KBC: BA, omnium(+10%), rechtsbijstand, (VAB) bijstand voertuig en personen, franchise 750€,..., 2083€/jaar
-AG Insurance: BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise 700€,..., 1.628€/jaar
-InsureMyTesla (Touring): BA, Omnium, rechtsbijstand, bestuurdersverz., franchise 500€,..., 1.344€/jaar (Echter geweigerd wegens ongeval in fout)
-AXA: BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise (Engelse) 850€,..., 1.331€/jaar
-Van Dessel (Vivium): BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise 650€,..., 1.185€/jaar

Van Dessel blijkt de prijzenklopper te zijn, met nog belangrijke factor van waardebehoud van 36 maanden vanaf eerste inverkeerstelling
- 1% afschrijving per maand vanaf de 37e maand
- 0,75% afschrijving per maand vanaf de 49e maand
- Na 60 maanden vergoeding volgens werkelijke waarde

Bij Ag Insurance al vanaf 7de maand 1% daling, AXA na 24 maanden, KBC zit er tussenin.
Blijkbaar toch enorm veel verschillen tussen de maatschappijen onderling voor een EV... dus iedereen hoort best toch eens goed rond bij de aanschaf van zijn Tesla! :)

Iemand ervaringen bij Van Dessel/Vivium met service na ongeval?
 
Ook hier even posten specifiek voor Belgische tread:
Enkele verzekeringsofferte's (Belgie) voor mijn M3P 64.880€ incl. Btw:
-KBC: BA, omnium(+10%), rechtsbijstand, (VAB) bijstand voertuig en personen, franchise 750€,..., 2083€/jaar
-AG Insurance: BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise 700€,..., 1.628€/jaar
-InsureMyTesla (Touring): BA, Omnium, rechtsbijstand, bestuurdersverz., franchise 500€,..., 1.344€/jaar (Echter geweigerd wegens ongeval in fout)
-AXA: BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise (Engelse) 850€,..., 1.331€/jaar
-Van Dessel (Vivium): BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise 650€,..., 1.185€/jaar

Van Dessel blijkt de prijzenklopper te zijn, met nog belangrijke factor van waardebehoud van 36 maanden vanaf eerste inverkeerstelling
- 1% afschrijving per maand vanaf de 37e maand
- 0,75% afschrijving per maand vanaf de 49e maand
- Na 60 maanden vergoeding volgens werkelijke waarde

Bij Ag Insurance al vanaf 7de maand 1% daling, AXA na 24 maanden, KBC zit er tussenin.
Blijkbaar toch enorm veel verschillen tussen de maatschappijen onderling voor een EV... dus iedereen hoort best toch eens goed rond bij de aanschaf van zijn Tesla! :)

Iemand ervaringen bij Van Dessel/Vivium met service na ongeval?
Ik zit bij Ethias, full omnium 0 euro franchise, rechtsbijstand en 3 jaar waardebehoud. Ze geven een fikse korting op elektrische wagens. Ik betaal net geen duizend euro per jaar. Let wel, ik rij met een SR+ en krijg nog 4% extra korting via mijn werkgever. Na een aanrijding in een ondergrondse parking werd alles netjes en snel afgehandeld. Niet echt een antwoord op u vragen maar misschien toch daar ook eens een offerte vragen.
 
DVV insurance for my model S 2020 LR - 1259.5 eur

Civil liability Premium: € 327.28 (including costs and charges).
Legal aid Premium: € 54.58 (including costs and charges).
Full omnium Premium: € 877.64 (including costs and charges).

Exemption in own damage of € 950.

3 years of value retention
-----------------------------------------------------------------------------
Optional: Assistance vehicle & persons Premium: € 86.00 (including costs and charges).
 
De vrijstelling bij Van Dessel is aan de hoge kant maar we zijn heel tevreden van de kostprijs van de verzekering alsook de service!
Mijn standpunt in deze:
Verzekeringen zijn er om ‘rampen’ te voorkomen. 950€ Franchise is pijnlijk, maar geen ramp.
Voor de kleine kosten hou ik zelf een verzekering (=spaarpotje) aan. Is veel goedkoper: bediendes, kantoren, marketing daarvoor moet ik niet betalen.
 
Mijn verzekering zegt na 4 jaar mijn contract op wegens te hoge herstelkosten. Nog iemand hier?
Is het niet de bedoeling van een verzekering om het risico te spreiden en zo je kosten te beperken?
Ik heb via premies en franchises 2/3 van mijn schadekosten betaald. Balans is inderdaad negatief en daar ben ik niet fier op, maar is er dan per definitie niet iemand aan de andere kant van de gausscurve die dit compenseert?

De wisselstukprijzen en de herstelkosten bij de goedgekeurde herstellers zijn inderdaad exuberant en ik had ook schade die ik enkel met een Tesla kon hebben. Maar als hun Gauss curve daardoor verkeerd ingeschat is, dat ze dan de premie aanpassen. Dan kunnen ze het verlies misschien nog terug verdienen in de komende jaren.
De vervangkost bij total loss daalt immers door de prijsdalingen en door de veroudering van de fleet. Die van mij is ondertussen 4 jaar. Bij grote schade zal hij al sneller total loss zijn.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Mijn verzekering zegt na 4 jaar mijn contract op wegens te hoge herstelkosten. Nog iemand hier?
Is het niet de bedoeling van een verzekering om het risico te spreiden en zo je kosten te beperken?
Ik heb via premies en franchises 2/3 van mijn schadekosten betaald. Balans is inderdaad negatief en daar ben ik niet fier op, maar is er dan per definitie niet iemand aan de andere kant van de gausscurve die dit compenseert?

De wisselstukprijzen en de herstelkosten bij de goedgekeurde herstellers zijn inderdaad exuberant en ik had ook schade die ik enkel met een Tesla kon hebben. Maar als hun Gauss curve daardoor verkeerd ingeschat is, dat ze dan de premie aanpassen. Dan kunnen ze het verlies misschien nog terug verdienen in de komende jaren.
De vervangkost bij total loss daalt immers door de prijsdalingen en door de veroudering van de fleet. Die van mij is ondertussen 4 jaar. Bij grote schade zal hij al sneller total loss zijn.
Welke maatschappij?
 
Vivium.
1 vd twee enige opties die er volgens dit forum 4 jaar geleden waren aan een aanvaardbare prijs.

Was toen nog Belfius, maar was vorig jaar reeds overgedragen aan Vivium door onze welgekende makelaar. Dat was al een teken aan de wand. Maar dat maakt het wel extra moeilijk om een nieuwe verzekeraar te vinden. Het schadeverleden moet bij twee maatschappijen opgevraagd worden, wat weer een rode lamp doet branden bij de kandidaat nieuwe verzekeraar.
Nu via mijn huismakelaar een dramatische offerte gekregen van KBC, maar ik zal geen keus hebben vrees ik. :(