Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Geen bron, maar wel een vriend(elijke) ondernemer die het zo met CB heeft geregeld. Beste kan je hierover met CB bellen.
Hij had eerst een laag tarief, werd plots verrast met een flinke verhoging en vernam toen deze voorwaarden.
Nadat hij schriftelijk heeft bevestigd dat hij hoofd- en enige bestuurder is, is het bedrag weer gecorrigeerd.

ps. Hij is dus voor mij de bron :)
Maar weet je wel wat dat lage tarief is dan? Want als dat bv. 1400,- is in plaats van 1800,- dan schiet het nog niet heel veel op.
 
Tsja... daar kan ik geen antwoord op geven omdat dit afhangt van meerdere factoren zoals: locatie, schade vrije jaren ed.
Je kan het wel eenvoudig laten uitrekenen op de site van CB (privé vs zakelijk) en dan even bellen.

Zojuist hierover gebeld. Mevr. van Raaij gesproken. Zij sprak dit tegen. Wellicht dat dit bij een particuliere verzekering kan, maar dat was niet haar afdeling. Maar bij zakelijk is dit niet mogelijk. Geen korting dus bij zakelijke premie. Ook geen mogelijkheid om de eigen risico te verlagen.

Vooralsnog neig ik naar Carmeleon:

Geen eigen risico
Geen extra beveiligingseis
5 jaar aanschafwaarde garantie

Met nagenoeg vergelijkbare premie als bij de concurrenten die allemaal net iets minder aanbieden in (één van) bovengenoemde voorwaarden.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Vooralsnog neig ik naar Carmeleon
Same here. Met als bijkomend voordeel dat zij het geen probleem vinden dat ik mijn auto aan mijn werkgever verhuur, die hem vervolgens weer als auto van de zaak aan mij beschikbaar stelt (zodat zij voor mij netjes de bijtelling enzo af kunnen dragen, zonder dat ik bij mijn eigen BV op de loonlijst hoef te staan). Overigens, CB Zakelijk had daar (als één van de weinigen) ook geen probleem mee.
 
Zojuist hierover gebeld. Mevr. van Raaij gesproken. Zij sprak dit tegen. Wellicht dat dit bij een particuliere verzekering kan, maar dat was niet haar afdeling. Maar bij zakelijk is dit niet mogelijk. Geen korting dus bij zakelijke premie. Ook geen mogelijkheid om de eigen risico te verlagen.

Vooralsnog neig ik naar Carmeleon:

Geen eigen risico
Geen extra beveiligingseis
5 jaar aanschafwaarde garantie

Met nagenoeg vergelijkbare premie als bij de concurrenten die allemaal net iets minder aanbieden in (één van) bovengenoemde voorwaarden.
Geen Lojack als je cheapass dutch gaat toch?:D
 
Geen Lojack als je cheapass dutch gaat toch?:D
Carmeleon voorwaarden:

upload_2019-2-19_15-30-24.png


Zoals gezegd: als je excl. BTW verzekerd mag je uit gaan van excl. BTW prijs. Ik heb zelf 75D + wit + 19" LM besteld. En kom daarmee op 52.500 excl. BTW. Zelf met EAP in de meeste dure varian blijf je nog onder de 60.000.
 
Zojuist weer gebeld, deze keer met Carmeleon. Ik kon niet zo snel iets vinden over eventuele extra accessoires mee verzekeren. Dit is mogelijk na het afsluiten van de verzekering, op voorwaarde dat deze kosten zo snel mogelijk wordt doorgegeven aan Carmeleon. Zij passen vervolgens de premie aan. Niet gelijk doorgegeven is dus niet verzekerd.

Tenslotte, de 60k grens is 60k Inclusief!
 
Is niet wat ik in de mail heb staan.

View attachment 378797

Voor mij zit ik er sowieso onder. Maar ik zou het goed uitzoeken in ieder geval. 60k incl. als grens zou dus betekenen geen eis enkel voor de Cheap Dutch Special. Zelf met witte bekleding ga je er net over heen.

Edit: zag je bijlage niet. Zucht, weer tegensprekende klantenservice. Goed dat je het zwart op wit hebt, alleen zou ik weer gaan twijfelen of deze heer Rutten het wel goed heeft. Maar goed, het geldt hoe dan ook niet op mij, dus verder uitzoeken hoef ik sowieso niet. :)
 
Last edited:
helaas, particulier dus boven 60.000, dus SCM3 EN verder LET OP allemaal nieuwwaarderegeling Carmeleon geldt alleen onder de 120.000 km (voor mij, binnen 2,5 jaar) dus ik neig nu naar AON!! (via mijn werk)
131 euro, nieuwwaarde 2 jaar (tot 80.000) helaas, maar goed: zoals het nu lijkt geen SCM eis! ENnmaximaal 80% no-claim-korting (helaas net schade gehad dus ik van terug naar 9 jaar)

NB heb geen kenteken, dus weet niet wat er gebeurt als ik op AKKOORD druk. bij de model S kreeg ik destijds een No-No dus, alle angaben wie immer ohne gewähr
 
Heb ik gedaan. De mevrouw van CB Zakelijk verwijst het verhaal linea recta naar het rijk der fabelen. "Voor CB maakt het niet uit wie er in de auto rijdt" zegt zij. "De verschillen met Particulier zitten in alarm eisen, eigen risico en wel of geen BTW."

Ik geef ook maar door wat ik hoor :(
Balen! Ik ga navraag doen. Nu wil ik wel het mijne van weten. Als ik kijk op de site van CB zie ik hier wel onderscheid in voor ondernemers en het aantal werknemers:
Zakelijke autoverzekering afsluiten? | Centraal Beheer Zakelijk

Hierbij neem ik dan aan dat je geen ZZPér ben, maar personeel in dienst hebt.
 
Balen! Ik ga navraag doen. Nu wil ik wel het mijne van weten. Als ik kijk op de site van CB zie ik hier wel onderscheid in voor ondernemers en het aantal werknemers:
Zakelijke autoverzekering afsluiten? | Centraal Beheer Zakelijk

Hierbij neem ik dan aan dat je geen ZZPér ben, maar personeel in dienst hebt.
Zou ik ook doen ;-)

Het formulier is een standaard formulier van waar uit je meer soorten van verzekeringen aan kunt vragen. Pas later kies je voor een autoverzekering. Vandaar ook dat ze willen weten in wat voor branche je zit en, als je IT opgeeft, of je ook zelf software ontwikkelt. De vraag of je wel of geen personeel hebt lijkt me meer ie iets voor een WA, BA of RB verzekering.

ZZP-er is m.i. geen juridische term maar wordt gebruikt om aan te geven of er meer / andere mensen voor jouw werken / op de loonlijst staan. Iemand met een BV zonder verder personeel is IMHO ook ZZP-er. Of dat voor Uniforcers ook geldt weet ik niet. Risico technisch maakt dat geen verschil natuurlijk. Maar het blijven boeven, die verzekeraars.
 
Last edited:
Zou ik ook doen ;-)

Het formulier is een standaard formulier van waar uit je meer soorten van verzekeringen aan kunt vragen. Pas later kies je voor een autoverzekering. Vandaar ook dat ze willen weten in wat voor branche je zit en, als je IT opgeeft, of je ook zelf software ontwikkelt. De vraag of je wel of geen personeel hebt lijkt me meer ie iets voor een WA, BA of RB verzekering.

ZZP-er is m.i. geen juridische term maar wordt gebruikt om aan te geven of er meer / andere mensen voor jouw werken / op de loonlijst staan. Iemand met een BV zonder verder personeel is IMHO ook ZZP-er. Of dat voor Uniforcers ook geldt weet ik niet. Risico technisch maakt dat geen verschil natuurlijk. Maar het blijven boeven, die verzekeraars.

Zojuist even ge-app't: Door een brief te sturen naar CB met de bevestiging dat hij zakelijk de regelmatige bestuurder is, heeft hij korting alsnog gekregen. Waarom CB dit nu niet kent, is hem ook een raadsel.
 
Zojuist even ge-app't: Door een brief te sturen naar CB met de bevestiging dat hij zakelijk de regelmatige bestuurder is, heeft hij korting alsnog gekregen. Waarom CB dit nu niet kent, is hem ook een raadsel.
Gaat het hier om een korting op de basis premie? Of hebben we het hier gewoon over het toe mogen passen van zijn eigen schadevrije jaren? En daarmee dus B/M korting? Want dát zou ik begrijpen.

Ben dan nog steeds benieuwd op wat voor premie hij dan is uitgekomen. Want lager dan 1700,- kon ik niet komen, ondanks 21 schadevrije jaren.

Hieruit blijkt dat de polis deel uitmaakt van een omvangrijker zakelijke verzekering (en ook dat pas boven de 70k excl. BTW aanvullende eisen gelden):

upload_2019-2-20_8-13-23.png


Hieruit blijkt dat de B/M korting al is toegepast:

upload_2019-2-20_8-14-30.png
 
Thanks. Op basis van wat je schrijft zou het kunnen inderdaad zijn dat de bruto premie tijdelijk is verhoogd en weer verlaagd. Maar het zou ook kunnen betekenen dat ze zijn schadevrije jaren (na controle) hebben afgewezen en later toch weer aanvaard. Als je een verzekering af sluit geef je zelf je SVJ op bij de aanvraag. Pas na een paar weken controleren ze die SVJ in RoyData (dat geeft jouw oude verzekeraar de tijd om je SVJ 'vrij te geven'). Als RoyData het er niet mee eens is komt je B/M korting met terugwerkende kracht te vervallen. Misschien een mismatch tussen de naam waaronder de auto verzekerd was en de naam waar zijn SVJ onder geregistreerd stonden? Misschien hebben ze 'bedrijfsauto' aangevoerd als reden om de SVJ af te wijzen? Want daar heb ik op zich wel beeld bij. Totdat je aangeeft dat die bedrijfsauto maar één regelmatige bestuurder heeft.

Hoe dan ook, 109,- lijkt me heeeeeel erg schappelijk. Zeker voor een MS100D en zeker met 'slechts' 15 schadevrije jaren. En dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om gaat. Maar mij lukt dat niet bij CB Zakelijk.

- edit - Sorry voor het doordrammen, maar als ik niet zo geïnteresseerd was in wat je schrijft zou ik het al lang losgelaten hebben ;-)
 
Last edited: