Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks. Op basis van wat je schrijft zou het kunnen inderdaad zijn dat de bruto premie tijdelijk is verhoogd en weer verlaagd. Maar het zou ook kunnen betekenen dat ze zijn schadevrije jaren (na controle) hebben afgewezen en later toch weer aanvaard. Als je een verzekering af sluit geef je zelf je SVJ op bij de aanvraag. Pas na een paar weken controleren ze die SVJ in RoyData (dat geeft jouw oude verzekeraar de tijd om je SVJ 'vrij te geven'). Als RoyData het er niet mee eens is komt je B/M korting met terugwerkende kracht te vervallen. Misschien een mismatch tussen de naam waaronder de auto verzekerd was en de naam waar zijn SVJ onder geregistreerd stonden? Misschien hebben ze 'bedrijfsauto' aangevoerd als reden om de SVJ af te wijzen? Want daar heb ik op zich wel beeld bij. Totdat je aangeeft dat die bedrijfsauto maar één regelmatige bestuurder heeft.

Hoe dan ook, 109,- lijkt me heeeeeel erg schappelijk. Zeker voor een MS100D en zeker met 'slechts' 15 schadevrije jaren. En dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om gaat. Maar mij lukt dat niet bij CB Zakelijk.

- edit - Sorry voor het doordrammen, maar als ik niet zo geïnteresseerd was in wat je schrijft zou ik het al lang losgelaten hebben ;-)
No-problem, Dit soort zaken wil ik meestal ook tot de bodem uitzoeken. ps. Het ging echt over de rechtmatige bestuurder en zakelijke gebruiken. En niet over de schadevrije jaren waardoor de premie omhoog ging.
 
No-problem, Dit soort zaken wil ik meestal ook tot de bodem uitzoeken. ps. Het ging echt over de rechtmatige bestuurder en zakelijke gebruiken. En niet over de schadevrije jaren waardoor de premie omhoog ging.
Los van de privacygevoelige informatie, is het mogelijk om wat meer inzicht in de polis te krijgen?
Wellicht kan het ons allen goed uitkomen :).


EDIT:
Nog even naar Carmeleon gebeld. Extra beveiligingssysteem is verplicht vanaf €60.000 INCL. BTW aldus mevrouw aan de telefoon.

EDIT 2:
Maar per mail.... stelt meneer dat zakelijke verzekering (ondanks dat ik dit aan mevrouw telefonisch nadrukkelijk heb aangegeven)... wel EXCL. BTW is....
carmeleon.png
 
Last edited:
Los van de privacygevoelige informatie, is het mogelijk om wat meer inzicht in de polis te krijgen?
Wellicht kan het ons allen goed uitkomen :).


EDIT:
Nog even naar Carmeleon gebeld. Extra beveiligingssysteem is verplicht vanaf €60.000 INCL. BTW aldus mevrouw aan de telefoon.
Ik zal mijn best doen. Ik zie hem pas weer half maart. Ben zojuist terug van het schadebedrijf en zag daar 6 Telsa's flink stuk staan. Ik denk dat de verzekeringsmaatschappijen hun premie's om andere redenen aan het bijstellen zijn...
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Los van de privacygevoelige informatie, is het mogelijk om wat meer inzicht in de polis te krijgen?
Wellicht kan het ons allen goed uitkomen :).


EDIT:
Nog even naar Carmeleon gebeld. Extra beveiligingssysteem is verplicht vanaf €60.000 INCL. BTW aldus mevrouw aan de telefoon.

EDIT 2:
Maar per mail.... stelt meneer dat zakelijke verzekering (ondanks dat ik dit aan mevrouw telefonisch nadrukkelijk heb aangegeven)... wel EXCL. BTW is....
carmeleon.png


Tegen mij heeft Carmeleon gezegd dat een Lojack of MI9 voor ELKE Tesla verplicht is of hij nou onder of boven de 60k is.
Die regel van geen extra eisen voor auto's onder de 60k, geldt dus alleen voor NIET-Tesla's :mad:

Aldus Carmeleon....en dat zie ik inderdaad ook op de polis staan.
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R
Tegen mij heeft Carmeleon gezegd dat een Lojack of MI9 voor ELKE Tesla verplicht is of hij nou onder of boven de 60k is.
Die regel van geen extra eisen voor auto's onder de 60k, geldt dus alleen voor NIET-Tesla's :mad:

Aldus Carmeleon....en dat zie ik inderdaad ook op de polis staan.

Gloeiende gloeiende, Ik heb gisteren de klantenservice gesproken. Die zei nee.
Vandaag afgesloten en ja hoor, onder het polisblad zie ik inderdaad deze vermelding.
Zojuist weer gebeld (werken na 17.00? ) en de mevrouw in kwestie vertelde mij om [email protected] te mailen met deze kwestie. Volgens haar is er grote kans, dat de 3 wordt uitgesloten van deze eis, vanwege de lagere aanschafwaarde.
Eerst zwart-op-wit natuurlijk maar dit is wel heel kortdag :(
Ik sta ingepland voor morgen ochtend.
 
Gloeiende gloeiende,
Ja zo reageerde ik ook ongeveer......
Ik heb er ook 2x expliciet om gevraagd. Elke keer nee hoor, dat is niet nodig zolang u maar onder de 60.000 blijft.

Ik heb gisteren de klantenservice gesproken. Die zei nee.
Vandaag afgesloten en ja hoor, onder het polisblad zie ik inderdaad deze vermelding.
Zojuist weer gebeld (werken na 17.00? ) en de mevrouw in kwestie vertelde mij om [email protected] te mailen met deze kwestie. Volgens haar is er grote kans, dat de 3 wordt uitgesloten van deze eis, vanwege de lagere aanschafwaarde.
Eerst zwart-op-wit natuurlijk maar dit is wel heel kortdag :(
Ik sta ingepland voor morgen ochtend.

Hou me op de hoogte. Ik ga ook een mail sturen naar polisbeheer @carmeleon.nl !
Hoe meer protest hoe beter!
 
Het is toch te gek voor woorden dat we gewoon aan meer eisen moeten voldoen enkel omdat er Tesla op staat?
Een dikke Golf of BMW 3 serie lijkt me eerder het slachtoffer van diefstal en daar wordt dat niet van verlangd? Verzekeraars moeten echt even wakker worden en snel...
 
Het is toch te gek voor woorden dat we gewoon aan meer eisen moeten voldoen enkel omdat er Tesla op staat?
Een dikke Golf of BMW 3 serie lijkt me eerder het slachtoffer van diefstal en daar wordt dat niet van verlangd? Verzekeraars moeten echt even wakker worden en snel...

Ja het is echt belachelijk. Ik ben de polis aangegaan met onderstaande voorwaarden:
Voorwaarden.PNG

Dan maak je de polis definitief en dan zijn er opeens wel eisen. :mad::eek:
 
Jongens, meisjes, chill.

Ik heb Carmeleon aan de lijn gehad. Ze gaan donderdag een meeting houden over het peilzender/60k issue. De polis (PDF) is achterhaald en moeten ze nog aanpassen.

Ik ben telefonisch verzekerd (en een schriftelijke bevestiging is beloofd, ik neem aan morgenvroeg) van het feit dat voor mijn auto er GEEN extra peilzender nodig is.

Bel morgen gewoon zelf even op, ze zijn op de hoogte van het probleem en zijn er mee bezig.

Ik denk dat ze snappen dat er een hoop nieuwe polissen binnen te halen zijn omdat de concurrentie aan het uitslapen is ;)
 
Last edited:
Jongens, meisjes, chill.

Ik heb Carmeleon aan de lijn gehad. Ze gaan donderdag een meeting houden over het peilzender/60k issue. De polis (PDF) is achterhaald en moeten ze nog aanpassen.

Ik ben telefonisch en schriftelijk verzekerd van het feit dat voor mijn auto er GEEN extra peilzender nodig is.

Bel morgen gewoon zelf even op, ze zijn op de hoogte van het probleem en zijn er mee bezig.

Ik denk dat ze snappen dat er een hoop nieuwe polissen binnen te halen zijn ;)

Jij zit dus ook al bij Carmeleon dan? Wil je de schriftelijke bevestiging delen? Als mede Cheap Dutch Special-eigenaar zit ik op hetzelfde bootje.
 
Jij zit dus ook al bij Carmeleon dan? Wil je de schriftelijke bevestiging delen? Als mede Cheap Dutch Special-eigenaar zit ik op hetzelfde bootje.
Ik denk dat je het beter met je eigen naam en emailadres kan aanvragen. Juridisch gezien.

Edit: ik zie de mail trouwens nog niet in m'n mailbox. Ik was onderweg (uiteraard ;-p) en de man vertelde me dat de bevestiging sowieso verstuurd zou worden, na de mondelinge bevestiging aan de telefoon. Ik neem aan morgenvroeg dan.
 
Jongens, meisjes, chill.

Ik heb Carmeleon aan de lijn gehad. Ze gaan donderdag een meeting houden over het peilzender/60k issue. De polis (PDF) is achterhaald en moeten ze nog aanpassen.

Ik ben telefonisch verzekerd (en een schriftelijke bevestiging is beloofd, ik neem aan morgenvroeg) van het feit dat voor mijn auto er GEEN extra peilzender nodig is.

Bel morgen gewoon zelf even op, ze zijn op de hoogte van het probleem en zijn er mee bezig.

Ik denk dat ze snappen dat er een hoop nieuwe polissen binnen te halen zijn omdat de concurrentie aan het uitslapen is ;)

Ze waren vandaag ook al op de hoogte van het probleem maar de dame hield vol dat een Lojack nodig was binnen 10 werkdagen anders was ik niet verzekerd. Heb daarna nog een keer terug gebeld met een andere vraag en een andere dame vertelde hetzelfde, Lojack of MI9 is verplicht voor alle Tesla's. Dit omdat een Tesla alarm, hoe goed ook, niet is goedgekeurd door SCM.

Ik heb in ieder geval nog even een mail gestuurd met de voorwaarden zoals die in beginsel naar mij gestuurd zijn.
Even afwachten maar hoe dit afloopt.
 
Ze waren vandaag ook al op de hoogte van het probleem maar de dame hield vol dat een Lojack nodig was binnen 10 werkdagen anders was ik niet verzekerd. Heb daarna nog een keer terug gebeld met een andere vraag en een andere dame vertelde hetzelfde, Lojack of MI9 is verplicht voor alle Tesla's. Dit omdat een Tesla alarm, hoe goed ook, niet is goedgekeurd door SCM.

Ik heb in ieder geval nog even een mail gestuurd met de voorwaarden zoals die in beginsel naar mij gestuurd zijn.
Even afwachten maar hoe dit afloopt.
Dat is toch wel heel apart hoor. De 2 medewerkers die ik gesproken heb vertelde mij het omgekeerde. De laatste klonk echt heel overtuigd en heeft het nadrukkelijk bevestigd.
Wachten op de SCHRIFTELIJKE bevestiging dus.

Ik ga er van uit dat chaos/onwetendheid de reden is, niet dat ze ons proberen te naaien o_O
Het zou namelijk ook zakelijk gezien heel slim voor ze zijn om de grote groep nieuwe model 3 eigenaren te kunnen voorzien.
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Dat is toch wel heel apart hoor. De 2 medewerkers die ik gesproken heb vertelde mij het omgekeerde. De laatste klonk echt heel overtuigd en heeft het nadrukkelijk bevestigd.
Wachten op de SCHRIFTELIJKE bevestiging dus.

Ik ga er van uit dat chaos/onwetendheid de reden is, niet dat ze ons proberen te naaien o_O
Het zou namelijk ook zakelijk gezien heel slim voor ze zijn om de grote groep nieuwe model 3 eigenaren te kunnen voorzien.

Ik ga er ook niet vanuit dat ze ons bewust willen naaien maar dat de ene medewerker dit zegt en de andere dat is natuurlijk voor een klant sub-optimaal.
(bij welk bedrijf heb ik dat toch eerder gezien...)
 
  • Funny
Reactions: Jooop