Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ze vroegen niet eens om welke uitvoering het gaat, lojack moest er gewoon op.
Volgens de medewerker die ik sprak dus alleen als catalogus prijs boven 60k komt.

Met 12 schade vrije jaren : 95,66
Geen Lojack nodig.
 

Attachments

  • Carmeleon.png
    Carmeleon.png
    37.4 KB · Views: 163
  • Like
  • Informative
Reactions: Michel3 and Jooop
Model 3 heeft klasse 4/lage 5, vanmorgen tesla gebeld hierover. Ze gaan het via ipdates naar 5 opvoeren. Maar het is NIET SCM gecertificeerd en daarom vragen verzekeraars om een lojack.
Dus dat is een additionele post van 360 euro voor de aanschaf en installatie en 130 abo per jaar? Terwijl de auto het al wel heeft maar niet officieel gecertificeerd.
 
Volgens de medewerker die ik sprak dus alleen als catalogus prijs boven 60k komt.

Met 12 schade vrije jaren : 95,66
Geen Lojack nodig.

Hmmmm tegenstrijdige info dus. Er werd mij verteld dat ze van alle Tesla’s een lojack eisen. :eek: Zelfs uitgelegd waarom dat zo is:
Tesla was eerst van plan om SCM certificering te regelen, toen hebben veel verzekeraars besloten de auto’s te verzekeren. Maar tesla zag van de SCM af en nu zien verzekeraars van Tesla’s af. Daarom eisen ze het tegenwoordig wel.
 
Dus dat is een additionele post van 360 euro voor de aanschaf en installatie en 130 abo per jaar? Terwijl de auto het al wel heeft maar niet officieel gecertificeerd.

Die 1010 euro (360 euro + 5 x 130 euro) geldt volgens mij als je op eigen houtje een Lojack aanschaft. Maar Lojack heeft afspraken met verzekeraars waardoor het goedkoper kan. Op deze pagina vindt je in het linkerrijtje de logo's van allerlei verzekeraars. Als je klikt op het logo van Carmeleon zie je een aanbod voor 585 euro ex. BTW.
 
Net ook met PMP aan de lijn gehangen. Tesla verzekering - PMP Green Miles

Ze zijn nog met verzekeraars aan het onderhandelen over het verzekeren zonder een lojack systeem. Zodra hier meer duidelijkheid over is krijg ik een offerte opgestuurd, verwachting is morgen of maandag. En nu maar duimen...
Heb je wellicht gevraagd of er een korting mogelijk is als je nog een paar Model 3's tegelijk aan brengt? ;-)
 
Heb je wellicht gevraagd of er een korting mogelijk is als je nog een paar Model 3's tegelijk aan brengt? ;-)

Ik heb wel aangegeven dat er meerdere geïnteresseerden zijn en dat het echt heel lastig is om een normale verzekering af te sluiten, maar ze moeten wachten op de reacties van verzekeraars.
Ze hebben verzekeraars ook extra informatie opgestuurd over de beveiliging van Tesla. Bijvoorbeeld dat de 3 ook geen keyless-entry heeft, gelijk een drempel minder. Dus ze zijn er goed mee bezig, ben echt benieuwd.
 
Last edited:
Heb offerte van de ANWB : 663,- per jaar incl 3 Jaar aanschafwaardegarantie, Vervangend vervoer Europa, Accessoiredekking, Zekerheid voor inzittenden en Verkeersrechtsbijstand.

Wel eis voor alarmsysteem : een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem

Dat laatste wordt uitdagend toch om aan te gaan voldoen?