Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ze hebben het inmiddels bevestigd per e-mail:
“Bij een Tesla met een cataloguswaarde minder dan 85000 euro eisen wij op dit moment een alarmsysteem met hellinghoekdetectie. Wij gaan er op dit moment mee akkoord dat dit geen SCM goedgekeurd systeem is. Het is dus van belang dat het alarmsysteem een hellinghoek detectie heeft.”
Wat voor premie / voorwaarden bieden ze?
 
Niet slecht.....
Voor de premie maakt het overigens vaak best wel wat uit of je een beperkt aantal kilometers per jaar hebt (bv 20.000) of een onbeperkt aan km per jaar. Ook regio en schadevrije jaren zullen invloed hebben op de prijs. Onderling vergelijken is daarom vaak wat lastig.
 
ANWB heeft 2 producten, veilig rijden waarbij je verplicht bent met een app en een bluetooth beacon je rijstijl te laten beoordelen en een reguliere autoverzekering. Welk product hebben jullie?


Dat ligt natuurlijk aan je rijstijl.
Ik kan maar beter gaan voor de reguliere.

ANWB is zeker interessant qua prijs.
Alleen jammer dat je daar een tracker in moet laten bouwen.
Naast extra kosten ook extra gedoe.

Snappen ze bij de ANWB niet dat je Tesla sowieso via de app te tracken is?
 
ANWB heeft 2 producten, veilig rijden waarbij je verplicht bent met een app en een bluetooth beacon je rijstijl te laten beoordelen en een reguliere autoverzekering. Welk product hebben jullie?

Volgens mij is het hier al eerder gemeld, maar wat gebeurt er als je niet voldoet aan de veilig reiden eisen van de ANWB?
Als jouw rijstijl binnen de 30 dagen niet is verbeterd, beëindigen wij de verzekering binnen 14 dagen. Wij nemen hierover contact met je op
Je zou kunnen zeggen dat je dan wordt geweigerd voor deze verzekering. Als je vervolgens ergens anders een verzekering wilt afsluiten moet je de vraag of je ooit ergens geweigerd bent voor een verzekering wel heel creatief gaan invullen.
 
Ze hebben het inmiddels bevestigd per e-mail:
“Bij een Tesla met een cataloguswaarde minder dan 85000 euro eisen wij op dit moment een alarmsysteem met hellinghoekdetectie. Wij gaan er op dit moment mee akkoord dat dit geen SCM goedgekeurd systeem is. Het is dus van belang dat het alarmsysteem een hellinghoek detectie heeft.”
Hallo Sjah,

Ik zit intussen in dezelfde discussie met Unive. Op de acceptatie mail staat "Voor diefstaldekking is een werkend SCM-alarmsysteem (minimaal klasse 3) verplicht." Hebben ze nu bij jou toegezegd dat de standaard aanwezige beveiliging voldoende is? Is mij nog steeds niet duidelijk. (PS M3/AWD). "Het is dus van belang dat het alarmsysteem een hellinghoek detectie heeft" heeft de Tesla M3 dat?
 
Inmiddels contact gehad met ANWB. Een Model X 100D willen ze niet verzekeren [combinatie nieuwwaarde en schadevrije jaren (3 - 5 jaar)]. Vreemde is dat ik aangaf geen nieuwwaarde regeling te willen hebben, maar aankoopwaarde, dat maakte voor de ANWB niet uit.

Jammer!
 
Dat heb ik allemaal gelezen maar helaas met -1 doen ze overal moeilijk... dit is echt klote gewoon

ps jouw reactie past niet. Of slaat de cultuur nu ook al om in deze tread. Zo jammer.
Kan mij indenken dat het lastig is om een verzekeraar te vinden.

Wat betreft de vraag naar de Lojack : als je echt een paar pagina's terug had gelezen dan had je o.a. deze gelezen: Verzekering Model 3
Doe zelf zo veel mogelijk werk zodat anderen het niet voor je hoeven te doen
Bron : Welkom: Forum etiquette
 
TWIMC
Mijn verzekering bij Carmeleon zou per eind juni aflopen.
All-risk, 22 schadevrije jaren, 20000km/jr, premie was €75,60/mnd
Kreeg op 13-5-2020 verlengingsvoorstel en premie zou nu €96,66/mnd worden.
Oei, da's best wat hoger, dus even rondgekeken (o.a. ANWB) maar verder nog geen keuze gemaakt (geen zin in Lo-Jack enzo).
Verder niets gedaan.
Zojuist update verlengingsvoorstel van Carmeleon gehad: € 78,89/mnd
Met begeleidend schrijven:
"...U heeft recentelijk een verlengingsvoorstel vanuit ASR ontvangen met hierop een verhoging van uw premie. Sinds 01-01-2020 zijn wij van risicodrager ASR, omgegaan naar de Bovemij. We hebben inmiddels de premie opnieuw berekent waarbij de premie via de Bovemij voordeliger uitvalt..."

Ik hoef niet meer verder te kijken dus...:)
(en dat ze berekent met een t schrijven is ze ook vergeven)
 
TWIMC
Mijn verzekering bij Carmeleon zou per eind juni aflopen.
All-risk, 22 schadevrije jaren, 20000km/jr, premie was €75,60/mnd
Kreeg op 13-5-2020 verlengingsvoorstel en premie zou nu €96,66/mnd worden.
Oei, da's best wat hoger, dus even rondgekeken (o.a. ANWB) maar verder nog geen keuze gemaakt (geen zin in Lo-Jack enzo).
Verder niets gedaan.
Zojuist update verlengingsvoorstel van Carmeleon gehad: € 78,89/mnd
Met begeleidend schrijven:
"...U heeft recentelijk een verlengingsvoorstel vanuit ASR ontvangen met hierop een verhoging van uw premie. Sinds 01-01-2020 zijn wij van risicodrager ASR, omgegaan naar de Bovemij. We hebben inmiddels de premie opnieuw berekent waarbij de premie via de Bovemij voordeliger uitvalt..."

Ik hoef niet meer verder te kijken dus...:)
(en dat ze berekent met een t schrijven is ze ook vergeven)
Wat een stelletje sukkels daar. Heeft ze flink wat klanten gekost, dat gestoethaspel.