Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Carmeleon al geprobeerd? Ik betaal €260,= per kwartaal, 10 jaar schadevrij.

Misschien dat Almere een extreem risicovolle regio is, maar als ik Carmeleon probeer kom ik ook uit op meer dan €1250 p/j. En dat is dan met 19 schadevrije jaren ingevuld.

upload_2019-9-23_14-35-37.png
 
En Promovendum? Was bij mij, met minder dan 12.000 km's per jaar, woonachtig in regio Rotterdam met 13 schadevrije jaren €42 per maand.

Dan ben ik wel benieuwd wat je daar invult. Als ik op Autoverzekering premie berekenen | Promovendum mijn kenteken invul (LR AWD), minder dan 12k km's, 19 schadevrije jaren, alarmklasse 2 en WO als opleiding, dan komt hij met €102 pm. Zelfs als ik voor alarmklasse 5 kies (wat volgens mij niet in een Model 3 zit) komt hij met €80+

Aan €42 kom ik niet.
 
Dan ben ik wel benieuwd wat je daar invult. Als ik op Autoverzekering premie berekenen | Promovendum mijn kenteken invul (LR AWD), minder dan 12k km's, 19 schadevrije jaren, alarmklasse 2 en WO als opleiding, dan komt hij met €102 pm. Zelfs als ik voor alarmklasse 5 kies (wat volgens mij niet in een Model 3 zit) komt hij met €80+

Aan €42 kom ik niet.
Ik heb een SR+. Onder de 50k, dan hoef je ook niet te voldoen aan die alarmeisen.
 
Mijn ervaringen (met dank voor de feedback op dit draadje hiervoor!)

* Ik heb (of krijg) de gewone model 3 (goedkoopste, geen performance en geen range extender)
* 10 jaar schadevrij
* Ik verwacht rond 15 a 20000 km per jaar te rijden
* All risk
* insuremytesla was 101 EUR pm
* Carmeleon kostte 89 pm
* Promovendum 54 pm
* Dus ben voor laatste gegaan
* Promovendum ziet Tesla alarm als klasse 3 (vergelijkbaar) en zet iets in de polis om dat te verduidelijken
* Oude/nieuwe auto kunnen 3 maanden nog op 10 jaar schadevrij staan, mocht ik mn oude niet binnen die tijd verkopen gaat de premie aanzienlijk omhoog (dacht 162 pm!). Evt. kan je dan nog iets doen met 2 auto's in 1 gezin via promovendum (zou ik mn oude auto naar hen moeten overbrengen, rekenen ze 7 jaar schadevrij voor de 2e auto)
 
Last edited by a moderator:
  • Informative
Reactions: Erik-S85
Mijn ervaringen (met dank voor de feedback op dit draadje hiervoor!)

* Ik heb (of krijg) de gewone model 3 (goedkoopste, geen performance en geen range extender)
* 10 jaar schadevrij
* Ik verwacht rond 15 a 20000 km per jaar te rijden
* All risk
* insuremytesla was 101 EUR pm
* Carmeleon kostte 89 pm
* Promovendum 54 pm
* Dus ben voor laatste gegaan
* Promovendum ziet Tesla alarm als klasse 3 (vergelijkbaar) en zet iets in de polis om dat te verduidelijken
* Oude/nieuwe auto kunnen 3 maanden nog op 10 jaar schadevrij staan, mocht ik mn oude niet binnen die tijd verkopen gaat de premie aanzienlijk omhoog (dacht 162 pm!). Evt. kan je dan nog iets doen met 2 auto's in 1 gezin via promovendum (zou ik mn oude auto naar hen moeten overbrengen, rekenen ze 7 jaar schadevrij voor de 2e auto)
 
Mijn ervaringen (met dank voor de feedback op dit draadje hiervoor!)


* Promovendum ziet Tesla alarm als klasse 3 (vergelijkbaar) en zet iets in de polis om dat te verduidelijken

De clausule is:
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd. Is er sprake van
schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar,
kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier
werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld
zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder
Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht
op schadevergoeding.
 
Ik heb mijn verzekering ook ondergebracht bij Promovendum. Promovendum is volgens mij echt de voordeligste. Ook heeft Promovendum drie jaar lang een nieuwwaarde regeling. Nu hoop ik die niet nodig te hebben, maar wel fijn dat het erbij zit.
 
Ik zie dat er zoveel verschillen zijn in verzekeringen. Kan iemand mij vertellen wat de beste verzekering is voor een tesla modrl 3 awd lr (61.000 euro)? Ik wil vooral geen rare clausules hebben waardoor ik allemaal extra dingen moet aanzetten of pincodes moet gebruiken.