Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi, ik heb echt bijna alle pagina's gelezen en ik breek me hoofd al een week om mijn tesla te verzekeren. Heb hier wel honderd aanraders en verzekeraars voorbij zien komen maar lijkt alsof iedereen op ze minst 6+ schade vrije jaren heeft en relatief ouder dan mij ( net 34 geworden)

Ik heb maar 1 schade vrije jaar en als ik bij de verzekeraars vanuit deze forum een premie berekening maak kom ik bedragen boven de 200 per maand tegen en zelfs in de 300 en 1in de 400 en als ze lager zijn dan accepteren ze mij weer niet omdat ik te jong of maar 1 schade vrije jaar heb, zoals ANWB en nationale Nederlanden. Weet iemand misschien wat ik kan doen, ben tenslotte elektrisch gaan rijden voor de voordelen maar kies ik net weer een merk wat het moeilijkst te verzekeren is of belachelijk duur. Hoop dat iemand me verder kan helpen dat ik wat voordeliger uitkom of anders word me angst de realiteit dat ik toch flink zal moeten dokken als ik een tesla wil rijden.

Iets anders ook nog
Ik heb mijn tesla zakelijk gekocht en betaal bijtelling voor privé rijden, ik heb mijn auto niet nodig voor het werk ( zoals taxi of iets dergelijks ) alleen maar om op me werk te komen. Kan ik dan wel mijn verzekering op mijn balans zetten ( ben zzp-er/eenmanszaak ) en kan ik van mijn maandelijks bedrag de 21% assurantiebelasting terug vragen bij mijn btw aangifte of telt dat niet mee als btw.
 
Hoi, ik heb echt bijna alle pagina's gelezen en ik breek me hoofd al een week om mijn tesla te verzekeren. Heb hier wel honderd aanraders en verzekeraars voorbij zien komen maar lijkt alsof iedereen op ze minst 6+ schade vrije jaren heeft en relatief ouder dan mij ( net 34 geworden)

Ik heb maar 1 schade vrije jaar en als ik bij de verzekeraars vanuit deze forum een premie berekening maak kom ik bedragen boven de 200 per maand tegen en zelfs in de 300 en 1in de 400 en als ze lager zijn dan accepteren ze mij weer niet omdat ik te jong of maar 1 schade vrije jaar heb, zoals ANWB en nationale Nederlanden. Weet iemand misschien wat ik kan doen, ben tenslotte elektrisch gaan rijden voor de voordelen maar kies ik net weer een merk wat het moeilijkst te verzekeren is of belachelijk duur. Hoop dat iemand me verder kan helpen dat ik wat voordeliger uitkom of anders word me angst de realiteit dat ik toch flink zal moeten dokken als ik een tesla wil rijden.

Iets anders ook nog
Ik heb mijn tesla zakelijk gekocht en betaal bijtelling voor privé rijden, ik heb mijn auto niet nodig voor het werk ( zoals taxi of iets dergelijks ) alleen maar om op me werk te komen. Kan ik dan wel mijn verzekering op mijn balans zetten ( ben zzp-er/eenmanszaak ) en kan ik van mijn maandelijks bedrag de 21% assurantiebelasting terug vragen bij mijn btw aangifte of telt dat niet mee als btw.
Het is altijd handig om bijvoorbeeld in de Topic “Voorstellen” je zelf te introduceren. Daar kun je vermelden welke 3 versie je rijdt. Als je hebt terug gelezen heb komt onder ander voor sommige versies “Promovendum “ goed uit de bus.
 
Iets anders ook nog
Ik heb mijn tesla zakelijk gekocht en betaal bijtelling voor privé rijden, ik heb mijn auto niet nodig voor het werk ( zoals taxi of iets dergelijks ) alleen maar om op me werk te komen. Kan ik dan wel mijn verzekering op mijn balans zetten ( ben zzp-er/eenmanszaak ) en kan ik van mijn maandelijks bedrag de 21% assurantiebelasting terug vragen bij mijn btw aangifte of telt dat niet mee als btw.
Assurantiebelasting kan je niet terug vragen.
 
Het is altijd handig om bijvoorbeeld in de Topic “Voorstellen” je zelf te introduceren. Daar kun je vermelden welke 3 versie je rijdt. Als je hebt terug gelezen heb komt onder ander voor sommige versies “Promovendum “ goed uit de bus.
Ja haha dat had wel even gekund maar zou niet weten hoe ik daar kom, ik kom op deze topic via Google. Maar in het kort, mijn naam is Danny, werk als zzp-er in de bouw en heb een tesla model 3 LR AWD met de AP maar geen FSD.

Ik heb alle maatschappijen die hierin voorkwamen berekent. Promovendum accepteert geen tesla zegt dir al in het begin vanwege dr vermogen dus dat is heel apart en goedkoopste wat ik uitkom is carmeleon voor uit me hoofd 194 incl zonder dat ik iets erbij heb zoals inzittende, rechtsbijstand e.d.

Ook bedankt voor de info dat ik de assurantiebelasting niet kan terug vragen.

Vind dit echt belachelijk maar ook me eigen schuld dat ik nooit op me eigen naam he gereden, rijd al sinds me 18e en ooit 10 jaar geleden met starten terwijl die in de versnelling stond bij iemand achterop geraakt in de parkeerplaats. Dan maar gewoon WA verzekeren en hopen dat ik nog jaren geen schade rijd, alleen heb nooit in auto's gereden met zoveel vermogen.

ANWB wa was geloof ik nog geen 50 euro, dan zet ik zelf wel 200 elke maand opzij, kan ik na een jaar een krasje weg laten halen voor 2400 euro
 

Attachments

  • Screenshot_20191204-153724_Chrome.jpg
    Screenshot_20191204-153724_Chrome.jpg
    99 KB · Views: 67
De vraag is of je je een nieuwe auto kunt veroorloven na een total loss, dat zijn de kosten waar je je tegen verzekerd. Niet dat krasje. ;)

De naam assurantiebelasting wijkt al af van de naam BTW, dat had al een signaal kunnen zijn. ;)
 
De vraag is of je je een nieuwe auto kunt veroorloven na een total loss, dat zijn de kosten waar je je tegen verzekerd. Niet dat krasje. ;)

De naam assurantiebelasting wijkt al af van de naam BTW, dat had al een signaal kunnen zijn. ;)


Klopt gaat zeker niet om dat krasje en dat is ook de reden dat ik hem all risk wil verzekeren voor als die totaal los gaat, ik heb geen 63000 euro liggen meer . En klopt ook dat de naam anders was maar was wel toevallig ook 21% en las dat men zei dat ze zakelijk wouden verzekeren voor de btw terug te vragen.

Maar ik kan hem wel op mijn zakelijk balans zetten de kosten van een verzekering dan toch, ook al doe ik de auto prive verzekeren, dan is het nisschien niet zo erg om 200 te betalen als ik her tog als aftrekpost kan gebruiken. Of praat ik nu wartaal, ik ben niet zo sterk in boekhouding en heb geen eigen vaste boekhouder aan wie ik dat kan vragen, doe zelf mijn boekhouding, heb altijd 1 inkomende factuur per 4 weken, dat is niet zo moeilijk en af en toe een hamertje of beitel wat ik koop bij de bouwmaat. Ik ga daar wel aan beginne in 2020 ook vanwege hoe ik de bijtelling moet berekenen en betalen als zzp-er en ik moet aftrekposten hebben, vandaar dat ik hoop dat deze autoverzekering ook een aftrekpost is, want betaal groen en geel aan winstbelasting.
 
Maar ik kan hem wel op mijn zakelijk balans zetten de kosten van een verzekering dan toch, ook al doe ik de auto prive verzekeren, dan is het nisschien niet zo erg om 200 te betalen als ik her tog als aftrekpost kan gebruiken.
Zo doe ik het ook, Want de auto is fiscaal van de zaak en dus kun je alle kosten aftrekken. Het verwarrende bij een Eenmanszaak is dat de auto voor de verzekering gewoon prive is, want hij staat op jouw naam (kan ook niet anders want een eenmanszaak is geen juridische entiteit).
Omdat je schrijft dat je geen vaste boekhouder hebt: houdt je er wel rekening mee, dat je ook voor de BTW een bijtellingsregeling hebt? Oftewel: als je de BTW aftrekt (en dat doe je) moet je 2,7% Over de nieuwwaarde extra aan BTW betalen. (Tenzij je weinig prive kilometers maakt en dat aan kunt tonen met een kilometerboekhouding. Maar ik schat in dat boekhouden niet echt jouw ding is. ;) )
 
Leer ik als privaat natuurlijk persoon hier iets nieuws? Een eenmanszaak is geen afzonderlijke juridische entiteit????????????? Ik kan mij dat nauwelijks voorstellen............... Daarnaast staat de Eenmanszaak toch ook op jouw (zakelijke) naam???????
En dan.......dat onder een VVD en CDA regering??????????? Waar staan de VVD en CDA dan voor???? Alleen inderdaad voor grote ondernemers en boeren??? Waar stemmen al die ZZP 'rs dan op? Want D'66 is ook al niet in trek bij ZZP'rs.
 
Zo doe ik het ook, Want de auto is fiscaal van de zaak en dus kun je alle kosten aftrekken. Het verwarrende bij een Eenmanszaak is dat de auto voor de verzekering gewoon prive is, want hij staat op jouw naam (kan ook niet anders want een eenmanszaak is geen juridische entiteit).
Omdat je schrijft dat je geen vaste boekhouder hebt: houdt je er wel rekening mee, dat je ook voor de BTW een bijtellingsregeling hebt? Oftewel: als je de BTW aftrekt (en dat doe je) moet je 2,7% Over de nieuwwaarde extra aan BTW betalen. (Tenzij je weinig prive kilometers maakt en dat aan kunt tonen met een kilometerboekhouding. Maar ik schat in dat boekhouden niet echt jouw ding is. ;) )


Dat laatste had ik nog niet eerder gehoord of gelezen.
Dus als 1e moet ik mijn tesla m3 dus gewoon particulier verzekeren, want had al zoiets gelezen over entiteit, en mijn bouwbedrijf ( eenmanszaak ) is geen persoon of iets waar wat op valt te verhalen dus moet ik de tesla particulier verzekeren.

Tesla dealer zei vandaag nog wel dat ik hem zakelijk moet verzekeren maar dan aangeven dat ik geen taxi, koerier e.d. ben maar alleen woon werkverkeer. Want ik kon wel in de problemen komen als de auto zakelijk was en heb hem particulier verzekerd en rijd schade. Denk misschien maar het beste kan aangeven bij de verzekeraar. Maar ongeacht of ik hem zakelijk of privé verzeker, kan ik de kosten van de verzekering en als goed is zelfs het laden en reparatie en eigenlijk alle kosten die ik aan de auto kwijt ben als aftrekpost gebruiken?

Het 2e wat u mij vertelde is helemaal nieuw eigenlijk. Ik heb de model 3 geleased en heb een aanbetaling gedaan en Moet de btw 10.800 wel zelf betalen. Dus over het btw bedrag moet ik 2,7% afstaan aan de belasting, is dat eenmalig of elke maand. Of sla ik de plank nu volledig mis en bedoel je iets anders dan wat ik denk . Misschien als u het kort kan uitleggen voor me, desnoods privé zou ik dat heel fijn Vinden want ben daar totaal niet in onderlegd, zou je kunne zeggen koop dan geen tesla maar ik was wel zo onderlegd dat dit de laatste kans was om met deze fiscale voordelen dit te doen dit jaar, anders had ik me wel beter voorbereid.

Snap dat u ook wel betere dingen te doen heb maar wie weet kan ik u ergens mee helpen, woon in rotterdam en hoef u misschien niet met fiscale dingen te helpen maar een paar extra handen is vaak ook niet verkeerd voor als u gaat verhuizen bijvoorbeeld. Ik zou ook dan bereid zijn iets voor u te doen wat in mijn macht ligt, dit door een boekhouder alles laten doen weet ik nog steeds niet of ik het in hun taal begrijp en 85 euro per uur wat ik om me heen zie zijn ook geen grappen.

Sowieso bedankt dat je me erop hebt gewezen met de 2.7%. Weet ik tenminste dat er nog iets speelt dan alleen de 4% bijtelling.

Ps boekhouder moet ik sowieso aanschaffen, een goede boekhouder verdient ze geld terug zeggen ze
 
dus moet ik de tesla particulier verzekeren.
Correct.

Tesla dealer zei vandaag nog wel dat ik hem zakelijk moet verzekeren maar dan aangeven dat ik geen taxi, koerier e.d. ben maar alleen woon werkverkeer. Want ik kon wel in de problemen komen als de auto zakelijk was en heb hem particulier verzekerd en rijd schade.
Hier is veel verschil van mening over, maar mijn mening: Je kunt een auto die op een eenmanszaak staat (Staat op de balans) prima particulier verzekeren want juridisch is de auto van een persoon. Veel verzekeringen maken alleen uitsluitingen voor gebruik als taxi, koerier enz.

Maar ongeacht of ik hem zakelijk of privé verzeker, kan ik de kosten van de verzekering en als goed is zelfs het laden en reparatie en eigenlijk alle kosten die ik aan de auto kwijt ben als aftrekpost gebruiken?
Ja, want dat is belasting en voor de belasting is het een auto van de zaak, maar nogmaals voor de rechtspraak is het een prive bezit. Dat is het dubbele van een eenmanszaak.

Het 2e wat u mij vertelde is helemaal nieuw eigenlijk. Ik heb de model 3 geleased en heb een aanbetaling gedaan en Moet de btw 10.800 wel zelf betalen. Dus over het btw bedrag moet ik 2,7% afstaan aan de belasting, is dat eenmalig of elke maand. Of sla ik de plank nu volledig mis.
Als je least, weet ik het niet en is het helemaal de vraag wat voor lease: financial of operationeel. Maar als je hem zelf koopt (ook al leen je het geld) en op de balans van de eenmanszaak zet, kun je alles als kosten boeken en gaan die kosten van je winst af en betaal je dus minder inkomstenbelasting. In ruil daarvoor moet je, als je de auto prive gebruikt, een bedrag bijtellen.
Je kunt ook de BTW aftrekken, zoals je dat ook doet met gereedschap of materialen die je inkoopt. Die BTW krijg je dus terug van de belastingdienst, maar ook dan moet je voor het privegebruik weer een bedrag aan BTW opvoeren. Dat is 2,7% van de nieuwwaarde, per jaar. Zie Btw aftrekken over privégebruik auto van de zaak
 
Correct.


Hier is veel verschil van mening over, maar mijn mening: Je kunt een auto die op een eenmanszaak staat (Staat op de balans) prima particulier verzekeren want juridisch is de auto van een persoon. Veel verzekeringen maken alleen uitsluitingen voor gebruik als taxi, koerier enz.


Ja, want dat is belasting en voor de belasting is het een auto van de zaak, maar nogmaals voor de rechtspraak is het een prive bezit. Dat is het dubbele van een eenmanszaak.


Als je least, weet ik het niet en is het helemaal de vraag wat voor lease: financial of operationeel. Maar als je hem zelf koopt (ook al leen je het geld) en op de balans van de eenmanszaak zet, kun je alles als kosten boeken en gaan die kosten van je winst af en betaal je dus minder inkomstenbelasting. In ruil daarvoor moet je, als je de auto prive gebruikt, een bedrag bijtellen.
Je kunt ook de BTW aftrekken, zoals je dat ook doet met gereedschap of materialen die je inkoopt. Die BTW krijg je dus terug van de belastingdienst, maar ook dan moet je voor het privegebruik weer een bedrag aan BTW opvoeren. Dat is 2,7% van de nieuwwaarde, per jaar. Zie Btw aftrekken over privégebruik auto van de zaak

Dank je Ger dat is heel duidelijk uitgelegd.

Alle kosten over de auto kan ik afschrijven en de btw terug vragen behalve van me maandelijkse verzekeringspremie want daar zit geen BTW op.
Ik moet ieder jaar bij me jaarlijkse aangifte 2.7% van de waarde van de auto betalen omdat ik de auto privé gebruik.

Is dat ook als ik bijtelling betaal, want via de link kan je een rekenhulp gebruiken maar als ik zeg dat ik eigen bijdrage betaal voor privé gebruik kan ik die rekenhulp niet gebruiken. ( zie screenshot) Is dat omdat dan die 2.7% niet hoeft te betalen of is eigen bijdrage geen bijtelling? En is dat elke jaar over de nieuwwaarde of elk jaar de actuele waarde/dagwaarde
 

Attachments

  • Screenshot_20191205-143231_Chrome.jpg
    Screenshot_20191205-143231_Chrome.jpg
    259.3 KB · Views: 47
Hahaha dat weet ik wel. Dat is wel paar duizend euro, moet daarvoor eerst dan een E herkenning aanvragen
E-herkenning en die MIA aanvraag was met week geregeld. maar je moet het wel tijdig doen, de bestel datum telt, niet de leverdatum, dus kan glijk alsje hem besteld hebt. Ik had 2 weken daarna bericht dat het goed gekeurd was, aangemeld stond .
En als je geen boekhouder hebt of wil Is een online systeem ook een aanrader. Die neemt o.a al die auto info en btw perikelen mee in de berekening en aangifte, Maakt ook dit soort zaken redelijk eenvoudig. Bij aangifte later kan je het zo overnemen in je aangifte formulier. En MIA is geen "paar" duizend euro maar 10K plus euro
 
Echt een lastig zoektocht om de Tesla verzekerd te krijgen...

Ik heb 6 schadevrije jaren.
Promovendum gebeld: Helaas voor LR AWD hebben we eis van minimaal 8 schadevrije jaren. we kunnen u niet verzekeren.

Heeft iemand anders <8jr schadevrije jaren en wel verzekering bij Promovendum? (SR verzekeren ze wel maar niet LR of performance)