Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Nee @Mergoscia, je maakt een positief statement over wat de RDW zou aangeven, zie hier:

Dat gaat veel verder dan rekening houden met een ruime interpretatie of "dieper kijken dan wat er letterlijk staat", daar komen we in Fantasialand. Houd op met ieders tijd te verdoen ajb.

Ja. Afgezien van de volstrekt heldere definities van aanhangwagens enerzijds en lastdragers anderzijds, natuurlijk. Man hou op.
Met de allerlaatste zin van jouw post kan ik het eens zijn.... het verdoen van ieders tijd. Ook die van mij , zeg ik vrolijk, blij en opgeruimd. Zijn er nog andere posts over andere onderwerpen.......
 
Ever continuing brainstorm: Ok, wordt wel expliciet aangegeven. Maar "In deze regeling wordt verstaan.... Aanhangwagens en lastdragers". Dus worden deze aparte zaken wel als eenzelfde soort bezien.....
Serieus man. Nergens in de wettekst staat "aanhangwagens en lastdragers" zo samen genoemd. Ze begrippen worden apart van elkaar beschreven, zoals duidelijk uit mijn post blijkt. Jij voegt ze gemakshalve samen omdat dat jou beter uitkomt.

Ik heb ook nog niets gezien omtrent de koppeling van deze regeling aan de registratie van de trekgewichten bij de RDW.....................
Dit is niet zomaar een regeling, dit is de wet. En ... heel erg hard heb je denk ik niet gezocht. Waarom zou je ook? Je zou eens tot de conclusie kunnen komen dat je er volledig naast zit ....

upload_2020-1-30_15-9-40.png


...

upload_2020-1-30_15-12-45.png


Tsjongejonge zeg.
 
  • Like
Reactions: Larss
Ik weet het natuurlijk ook niet hoor, maar stel dat vanuit de type goedkeuring geen trekhaak is toegestaan, mag je dan wel een trekhaak hebben die gebuikt wordt als fietsendrager/lastdrager. Lijkt mij niet......
Er staat niet in de typegoedkeuring dat "geen trekhaak is toegestaan" (hoe graag @Mergoscia ons dat ook wil laten geloven). Er staat denk ik zelfs niet eens dat je niets mag trekken, maar omdat er niet vermeld staat dat het wel mag (en hoeveel), mag het niet.

Fietsendrager en aanhangwagen zijn twee verschillende zaken.
 
Precies (een wonder is geschiedt, DutchTM3 en ik zijn het eens :p) De 'trekhaak' voor fietsendragers is zelfs zo uitgevoerd dat een aanhangwagen er niet aan kan worden aangekoppeld. Ik snap het probleem van @Mergoscia ook niet.
Dat komt omdat jullie ambtelijke en juridische taal niet kennen en ook de werking van de overheid niet. Dat is de reden waarom we steeds langs elkaar heen praten..... We praten constant andere talen. Maar ik heb geen zin om het hele gedoe weer op te rakelen Gewoon tijd verdoen.
 
*proest* Wil je dat niet meer zeggen als ik net een slok neem? Nu moet ik mijn beeldscherm en toetsenbord weer schoonmaken.

De enige die ambtelijke en juridische taal niet lijkt te kennen ben jij. Je hebt het gewoon fout. Als zelfs @DutchTM3 en ik het met elkaar eens zijn dan is de kans dat wij ernaast zitten zo onnoemelijk klein, en de kans dat jij fout zit gewoon 1 is. :p

Voor jouw informatie: ik ben onder andere IT auditor en kom dagelijks in aanraking met de door jou benoemde ambtelijke en juridische taal en heb dan ook dagelijks te maken met de overheid (NEN 7510 en ISO 27k en consorten).

O, en ik kan af fabriek gewoon een fietsendragerhaak bestellen voor mijn auto, max. trekgewicht. Vooral dat 'af fabriek' is onheilspellend voor jouw theorie. ;)

Uit het RDW register:
F.3 Maximum massa samenstel Niet geregistreerd

O.1 Aanhangwagen geremd Niet geregistreerd

O.2 Aanhangwagen ongeremd Niet geregistreerd

Zoals je ziet wordt er door de RDW alleen gerept over Aanhangwagen. Niet over trekhaak/fietsendrager.
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Dat komt omdat jullie ambtelijke en juridische taal niet kennen en ook de werking van de overheid niet.
Jouw betoog hangt echt van de aannamen aan elkaar, is het niet? Genoeg reden voor mensen om geen waarde te hechten aan wat je schrijft.

Maar ik heb geen zin om het hele gedoe weer op te rakelen Gewoon tijd verdoen.
Ik zou zeggen: laat het hier verder bij :)
 
Jouw betoog hangt echt van de aannamen aan elkaar, is het niet? Genoeg reden voor mensen om geen waarde te hechten aan wat je schrijft.
Ik ga niet hezelfde soort commentaar terug schrijven, want dan krijg ik later een verwijt dat ik er naast zat.

Ik zou zeggen: laat het hier verder bij :)
Lachend zeg ik: Laten we dat maar doen.

Zullen we het weer eens on-topic gaan hebben over verzekeringen?
@ Unit106 Dit was juist ihkv verzekeringen en al dan niet verzekerd zijn.
 
Vandaag mijn nieuwe polis ontvangen voor 2020 - 2021. Hierop staat nogmaals de bevestiging dat uitkering bij total loss de aanschafwaarde is die ik heb betaald. Niet de evt toekomstige aanschafwaarde. Bij een vervelend iets als total loss is dit enigszins een voordeel, want ik kan nu kiezen of ik metallic lak neem of de acceleration boost. Ik kan dan ook voor een eigen bijdrage van €130 een trekhaak laten monteren door Tesla. Maar misschien kan ik dan ook de trekhaak er zelf opzetten en een eigen bijdrage doen voor de acceleration boost.
 
Via https://www.insuremytesla.be/#insurance-price (partner van Tesla: Yuzzy) een offerte aangevraagd voor een M3 SR, komt op 1500 euro per jaar :-o
Er is standaard een 100% new for old regeling inbegrepen: "Uw tesla behoudt 100% van zijn waarde gedurende de eerste drie jaar als u een nieuwe Tesla koopt"
Geen idee wat dit precies inhoudt.

Welke andere verzekeringsmaatschappijen zijn wel aan te raden in België?
 
Via https://www.insuremytesla.be/#insurance-price (partner van Tesla: Yuzzy) een offerte aangevraagd voor een M3 SR, komt op 1500 euro per jaar :-o
Er is standaard een 100% new for old regeling inbegrepen: "Uw tesla behoudt 100% van zijn waarde gedurende de eerste drie jaar als u een nieuwe Tesla koopt"
Geen idee wat dit precies inhoudt.

Welke andere verzekeringsmaatschappijen zijn wel aan te raden in België?

Ik zit met mijn M3LR bij Van Dessel in Berlaar. Ik betaal een goeie 1.000 euro per jaar (BA, rechtsbijstand, omnium...)
 
  • Like
Reactions: Bankroetlama
Ik diende een actielijstje te maken over telefoonnummers van mijn verzekeringen en meldcontacten. Daarbij kwamen voor mij de onderstaande nummers naar voren.
Een groot aantal zijn ook voor jullie van toepassing. Vandaar dat ik het hier deel. Mochten jullie het willen, neem het over, pas het voor jullie situatie aan en gebuik het. Dit lijstje is dus niet bedoeld als reclame.
LET OP: Een aantal van de verplichte contactmeldingen staan op de Groene Kaart en op de polissen.

Reisverzekering
Centraal beheer Alarmcentrale
- vanuit Nederland 055 579 79 79
- vanuit buitenland +31 55 579 79 79

Auto verzekeringen pechhulpverlening
KNAC Alarmcentrale
- vanuit Nederland 0800 - 0994 402
- vanuit Buitenland + 31 70 314 51 19
en/ of Tesla Road Assistance
- vanuit Nederland 013 799 95 25
- vanuit Buitenland + 31 13 799 95 25

Auto schade
Unigarant Verzekerings Maatschappij (UVM)
- vanuit Nederland 088-299 30 30 (maan- t/m vrijdag 08:30 - 18:00 ) of
KNAC Assurantiën 070- 383 16 12
- vanuit Buitenland +31 88 299 30 30 ( maan- t/m vrijdag 08:30 - 18:00 Nederlandse tijd) of
KNAC Assurantiën +31 70 383 16 12

Auto gestolen
LoJack Alarmcentrale
- vanuit Nederland 088 000 55 99
- vanuit Buitenland + 31 88 000 55 99
plus Tesla bellen bij autodiefstal
Tesla Road Assistance
- vanuit Nederland 013 799 95 25
- vanuit buitenland + 31 13 799 95 25
bij Tesla melden van het VIN ... ... (Auto identificatie nummer)
plus Stg VbV
- vanuit Nederland 055 - 741 00 01
- vanuit buitenland + 31 55 741 00 01
plus Aangifte via Aangifteloket Gestolen Voertuigen
- vanuit binnenland 088-00 87 444
- vanuit buitenland + 31 88 00 87 444
benodigd kentekenbewijs en verzekeringsgegevens
plus in Buitenland bij (plaatselijke?) politie. Zo komt de melding in de Europese opsporingsdatabase terecht.

Ruitschade
Geldt bij verzekering via KNAC
reparatie bij Autototaalglas Zij doen schademelding bij verzekering.
- vanuit Nederland 0800 0828
- vanuit buitenland ??????
( noot op de Groene Kaart van KNAC / UVM: let op. laat uw ruit maken bij een bedrijf waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Of een bedrijf dat is aangesloten bij FOCWA en/of BOVAG.
Daarmee voorkomt u dat wij de reparatie niet betalen)
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Ik zit met mijn M3LR bij Van Dessel in Berlaar. Ik betaal een goeie 1.000 euro per jaar (BA, rechtsbijstand, omnium...)
Let op. Een Nederlandse eigenaar had buiten zijn schuld om een paar maanden geleden een akkefietje in Duitsland, waarbij de auto een total loss bleek te zijn geworden.
Insuremytesla keerde om wat voor reden niet uit terwijl de eigenaar wel was verzekerd voor die situatie. Insuremytesla probeerde er onderuit te komen met een rare (Amerikaanse?) smoes. Staat ergens in deze thread. Lees terug en je vind het.

Ook ik had mijn bedenkingen tav Insuremytesla tijdens mijn zoektocht naar een verzekering. Rare communicatie en vier verschillende offertes, waarbij er drie helemaal niet bleken te kloppen. Ik kreeg hierdoor geen beeld van een betrouwbare verzekeringsmaatschappij. Dat was voor mij de reden om Insuremytesla aan de kant te schuiven..