Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
anything wrong with ANWB that I should know? price is way lower compared to others even by adding the european road assistance, which I'm more than happy to pay just in case.
Is it just a good offer or there is something "wrong" with them that I should know?

thanks!
No, I do not think there is anything " wrong" with the insurance at ANWB. The only thing is. What is insured under All Risks? When I informed two years ago, the glass roof couldn´t be insured and there was no 3 years new policy; not even in the most extensive insurance. I could not even insure my car at all. Cause my M3 LR AWD was more expensive than Euro 50.000. The max of car pricing ANWB use(d at the time). Around the same issues with Centraal Beheer, which is a good company I think. So I ended up at KNAC ( Koninklijke Nederlandse Automobiel Club). A sister-organisation of the ANWB especcially for Oldtimers and special cars. Pricey indeed (Euro 1500p/y), but good. I got covered everything and this year it allready paid of. I got a stone on the glass roof and it all had to be replaced. (around Euro 2500).It only cost me Euro 75,= standard own risk. Mind...... At most companies you are obliged to install a ant-theft and tracking device, like LoJack before you can be insured.
 
Last edited:
Greetings, Tesla-owners.

I wonder what do you think about the following 2 add-ons:
* Road assistance (Pechhulp)
* Legal aid (Auto Rechtsbijstand)

Do you have it? Is it worth taking or not?
If it makes any impact - this is for a new Tesla 3 LR
I recommend road assistance. The support Tesla provides you here is limited. Decent Europe wide coverage that helps you finish your trip/holiday in case of issues isn’t that expensive. I think I pay less than 100 euros a year for that.
 
  • Like
Reactions: Wolfique
No, I do not think there is anything " wrong" with the insurance at ANWB. The only thing is. What is insured under All Risks? When I informed two years ago, the glass roof couldn´t be insured and there was no 3 years new policy; not even in the most extensive insurance. I could not even insure my car at all. Cause my M3 LR AWD was more expensive than Euro 50.000. The max of car pricing ANWB use(d at the time). Around the same issues with Centraal Beheer, which is a good company I think. So I ended up at KNAC ( Koninklijke Nederlandse Automobiel Club). A sister-organisation of the ANWB especcially for Oldtimers and special cars. Pricey indeed (Euro 1500p/y), but good. I got covered everything and this year it allready paid of. I got a stone on the glass roof and it all had to be replaced. (around Euro 2500).It only cost me Euro 75,= standard own risk. Mind...... At most companies you are obliged to install a ant-theft and tracking device, like LoJack before you can be insured.
As far as i can see the glass roof is now insured at ANWB, in there document it is simply mentioned in the list with glass (windshield, door windows, back window and glass roof). Further the max worth is now 75000 and i cannot find anything about a alarm/start protection or what soever so it looks like they dropped the scm requirement (or even lojack). 3 years new policy is also available at a little premium
 
  • Like
Reactions: job-lek
As far as i can see the glass roof is now insured at ANWB, in there document it is simply mentioned in the list with glass (windshield, door windows, back window and glass roof). Further the max worth is now 75000 and i cannot find anything about a alarm/start protection or what soever so it looks like they dropped the scm requirement (or even lojack). 3 years new policy is also available at a little premium
Just did a litte more research. There seems to be an extra requirement which only comes up when you enroll for a insurance at ANWB, very strange that they are hiding that in the price request so i've asked them what those requirements are since i don't have my license number yet but want to get prepared.
Interpolis on the other hand doesn't have this requirement (only if your car is above 75K) but has a max insured amount of 50K so will only be feasible for the standard range plus, and they are more expensive than ANWB.
 
Krijg net een mailtje van Promovemdum met een mededeling dat mijn verzekering bijna wordt verdubbeld in kosten. Lekker ook last minute 1 week van te voren gemeld.

1645521793926.png


Iemand ideeën om ergens anders naartoe over te stappen. ANWB heeft de lojack eis die ik ook echt totaal niet begrijp, aangezien er nog niet eens een handje vol Tesla's gestolen zijn in de afgelopen jaren.
 
Krijg net een mailtje van Promovemdum met een mededeling dat mijn verzekering bijna wordt verdubbeld in kosten. Lekker ook last minute 1 week van te voren gemeld.

View attachment 772381

Iemand ideeën om ergens anders naartoe over te stappen. ANWB heeft de lojack eis die ik ook echt totaal niet begrijp, aangezien er nog niet eens een handje vol Tesla's gestolen zijn in de afgelopen jaren.
Oh! Dat is niet netjes inderdaad.
 
Krijg net een mailtje van Promovemdum met een mededeling dat mijn verzekering bijna wordt verdubbeld in kosten. Lekker ook last minute 1 week van te voren gemeld.

View attachment 772381

Iemand ideeën om ergens anders naartoe over te stappen. ANWB heeft de lojack eis die ik ook echt totaal niet begrijp, aangezien er nog niet eens een handje vol Tesla's gestolen zijn in de afgelopen jaren.

Er zijn in heel 2021 idd maar 9 Tesla's als gestolen geregistreerd.
Daarvan zijn er 9 weer teruggevonden (alleen Tesla heeft als EV een 100% teruggevonden score).
Als ik het goed heb zijn er geen M3 gestolen (openen/starten M3 via Bleutooth -> daardoor nog wat lastiger te stelen dan MS/MX)

Ik kan me wel voorstellen dat reparatie van een Tesla wat duurder is dan gemiddelde auto/EV. (meer alu / duurdere onderdelen / meer elektronica / etc.)
Wellicht dat er bij Tesla ook gemiddeld wat vaker (grote?) schade geclaimd wordt.

Hoe dan ook, de maandpremie is helaas relatief hoog tov mijn vorige/andere auto's (welke soms nog hogere nieuwwaarde hadden). Dat zal hoofdzakelijk door de vetgedrukte regel hierboven komen.
 
Ik heb natuurlijk wel ruim 2,5 jaar zeer weinig betaald voor mijn Tesla in de verzekering, en inderdaad wat @TM3LR zegt klopt natuurlijk ook, die kosten voor die Lojack heb je er al in een maand of 14 weer uit. Ik ga even kijken wat ik ermee doe.

Overigens gaat voor mijn auto de Lojack eis er na 4 jaar vanaf, dus als ik zou wachten met overstappen tot juli 2023 maar dan ben ik nog steeds duurder uit, dan als ik nu meteen overstap naar de ANWB.
 
Dat doen ze ook in de mail:

Uw autoverzekering
Weersomstandigheden worden extremer en auto-onderdelen geavanceerder. Het herstellen van auto’s wordt daardoor duurder. Autoverzekeraars hebben hierdoor de afgelopen jaren, soms meerdere keren, hun premies verhoogd. Door een efficiënte bedrijfsvoering en de keuze voor onze doelgroep, hebben wij dit lang kunnen tegenhouden. Toch ontkomen ook wij er niet aan om uw premie te verhogen.

Beetje jammer is het dan dat het meteen een flinke verhoging is van 67% :rolleyes: Ik heb ze ook nog gebeld maar ze hebben geen ruimte in de premie om me bij ze te houden, maar heb nog even de tijd, aangezien er blijkbaar een 30 dagen bedenktijd is, en met terugwerkende kracht ik nog weg kan en een andere verzekering aan kan gaan.
 
Last edited:
Niet gezegd dat jij zo bent binnengekomen. Maar Promovendum haalt klanten binnen met de belofte dat ze 25% goedkoper zijn als je huidige verzekeraar. Dat gaat natuurlijk omhoog na t eerste jaar en moet ook nog eens terugverdiend worden.
Zo ben ik inderdaad niet binnengekomen, en ik zit er nu ook al 2,5 jaar op hetzelfde bedrag per maand. Ik vind het ook bijzonder dat ze nu ineens per 1 maart dit aanpassen, en niet op de datum dat ik het ben aangegaan in juni. Dus zoals gezegd heb ik al wel een tijdje kunnen profiteren van de lage kosten voor de verzekering.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Krijg net een mailtje van Promovemdum met een mededeling dat mijn verzekering bijna wordt verdubbeld in kosten. Lekker ook last minute 1 week van te voren gemeld.

View attachment 772381

Iemand ideeën om ergens anders naartoe over te stappen. ANWB heeft de lojack eis die ik ook echt totaal niet begrijp, aangezien er nog niet eens een handje vol Tesla's gestolen zijn in de afgelopen jaren.

71E6806F-53FD-407D-B023-B478F62886A9.png

Gaat om een LR RWD
 
  • Like
Reactions: adjego
Bedankt voor jouw quote.

Ik ben meteen het een en ander gaan vergelijken, en ik heb aanvullend nog verkeersrechtsbijstand, en Schadeverzekering inzittenden. En daarnaast staat mijn km per jaar op max 30.000. Als ik dit allemaal verander naar max 20.000 per jaar en ik haal die twee extra verzekeringen eraf kom ik op €73,70.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Helaas wijzigt bij een tussentijdse aantal kilometer wijziging bij Promovendum niet de premie, daarvoor moet je echt een dekkingswijziging doen. Had ik graag willen weten toen ik met de verzekering begon, maarja :) Nog steeds een beetje aan het rondkijken of ik over ga naar de ANWB.
 
Helaas wijzigt bij een tussentijdse aantal kilometer wijziging bij Promovendum niet de premie, daarvoor moet je echt een dekkingswijziging doen. Had ik graag willen weten toen ik met de verzekering begon, maarja :) Nog steeds een beetje aan het rondkijken of ik over ga naar de ANWB.
Ik kwam vorig jaar op Univé uit als bijna goedkoopste maar ivm beste voorwaarden en geen LoJack eis voor mij het beste. Waar ga je ook een LoJack vandaan halen als je op een vrijdag om 16 uur je auto kunt ophalen? Ik heb wel zoveel geluk dat die dan op zaterdag gestolen zou zijn 😉
 
Last year I came out on Univé as almost cheapest, but because of the best conditions and no LoJack requirement for me the best. Where are you going to get a LoJack if you can pick up your car at 4 p.m. on a Friday? I'm so lucky that it would have been stolen on Saturday😉
I did book an appointment with LoJack themselves and they came install it at home. There was like 3 weeks waiting time and ANWB was happy with that. They did put a clause in the contract that the theft part of the insurance was active only once the LoJack was installed, and it had to be done within a month.
So you are not in super rush.