Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model S plaid

This site may earn commission on affiliate links.
Nog even en dan mag ik mn nieuwe Model S Plaid gaan ophalen echter moet ik nog een verzekering uit gaan zoeken. Heb wel rond gekeken hier op het forum echter kom er nog niet zo uit. Heb er inmiddels al een hoop met elkaar vergeleken maar de verschillen qua prijs zijn groot en bij de een een lowjack en de ander een andere peilzender. Zie zelf door de bomen het bos nietmeer. Ga hem waarschijnlijk zakelijk rijden . Heb er een aantal die eruit schieten zoals Centraal Beheer qua hoge kosten en Unive zit weer laag en zit ANWB er weer tussenin. Zie alleen niet helemaal waar nu echt de verschillen in zitten qua dekking.
Zal er wel aan vast zitten om een lowjack of ander volg systeem te nemen denk ik.
Wat zijn jullie ervaringen met verzekering en wat kun je adviseren .
 
Kwam bij centraal beheer aanzienlijk duurder uit en carmeleon ken ik niet ga ik eens even informeren mensen met tesla ervaring mee? Iemand ervaring met Unive ? Anwb ga ik uitzetten ben benieuwd of ze de plaid accepteren
 
Kwam bij centraal beheer aanzienlijk duurder uit en carmeleon ken ik niet ga ik eens even informeren mensen met tesla ervaring mee? Iemand ervaring met Unive ? Anwb ga ik uitzetten ben benieuwd of ze de plaid accepteren
Ik heb mijn M3P bij Univé verzekerd (zakelijk). Was 1/3 goedkoper uit dan bij Centraal Beheer waar ik eerst zat. Premie is nu iets van 90 euro per maand (max. no-claim).
 
Nog even en dan mag ik mn nieuwe Model S Plaid gaan ophalen echter moet ik nog een verzekering uit gaan zoeken. Heb wel rond gekeken hier op het forum echter kom er nog niet zo uit. Heb er inmiddels al een hoop met elkaar vergeleken maar de verschillen qua prijs zijn groot en bij de een een lowjack en de ander een andere peilzender. Zie zelf door de bomen het bos nietmeer. Ga hem waarschijnlijk zakelijk rijden . Heb er een aantal die eruit schieten zoals Centraal Beheer qua hoge kosten en Unive zit weer laag en zit ANWB er weer tussenin. Zie alleen niet helemaal waar nu echt de verschillen in zitten qua dekking.
Zal er wel aan vast zitten om een lowjack of ander volg systeem te nemen denk ik.
Wat zijn jullie ervaringen met verzekering en wat kun je adviseren .

Ik hoop dat je heeeeeel veel schadevrije jaren hebt met dat vermogen..... All risk gaat je knaken kosten ongeacht de verzekeraar.

Persoonlijk zou ik voor zo'n dure auto gewoon WA gaan. Verzekeraars zijn gek geworden en wetende dat je maar WA verzekerd bent zorgt er ook voor dat je niet met de auto de weg op gaat in condities waar je twijfelt :cool:
 
Als je je auto niet voor beroepsvervoer gebruikt valt dat ook onder de "particuliere verzekeringen".
Woon-werk verkeer, afspraken e.d. zijn prima zolang je maar geen taxi of pakketvervoer doet.

Dat is niet geheel waar. Dat verschilt per verzekeraar. Bij vele verzekeraars is het feit dat de auto op de balans staat bepalend. Jij hebt het over zakelijk "gebruik" en dat iets anders.

Stap niet in de valkuil dat je denkt dat je dan gedekt bent want je bent een rund als je doet alsof en je lekker weinig premie betaald en je daadwerkelijk je auto total loss rijdt want geloof mij. Bij een auto van +100.000 gaat een verzekeraar echt wel even een adres check doen bij de KVK als je ZZP'er bent en dan keren ze simpelweg niet uit omdat je fraude pleegt :)
 
Ik hoop dat je heeeeeel veel schadevrije jaren hebt met dat vermogen..... All risk gaat je knaken kosten ongeacht de verzekeraar.

Persoonlijk zou ik voor zo'n dure auto gewoon WA gaan. Verzekeraars zijn gek geworden en wetende dat je maar WA verzekerd bent zorgt er ook voor dat je niet met de auto de weg op gaat in condities waar je twijfelt :cool:

Dit is toch wel het raarste advies wat ik heb mogen lezen, haha.

Gewoon all risk verzekeren tegen daarbij horende prijzen voor een auto van 100k+. Als dat in jouw ogen teveel geld kost, moet je denk ik terug naar de tekentafel om te bedenken of de auto überhaupt bij je vermogen/inkomen past.
 
Dat is niet geheel waar. Dat verschilt per verzekeraar. Bij vele verzekeraars is het feit dat de auto op de balans staat bepalend. Jij hebt het over zakelijk "gebruik" en dat iets anders.

Stap niet in de valkuil dat je denkt dat je dan gedekt bent want je bent een rund als je doet alsof en je lekker weinig premie betaald en je daadwerkelijk je auto total loss rijdt want geloof mij. Bij een auto van +100.000 gaat een verzekeraar echt wel even een adres check doen bij de KVK als je ZZP'er bent en dan keren ze simpelweg niet uit omdat je fraude pleegt :)


Zelfs een auto verzekerd op een BV die niet gebruikt wordt voor goederenvervoer of personenvervoer wordt gezien als particuliere verzekering / heeft dezelfde premies als een particuliere verzekering. Er wordt dan ook immers uitsluitend gekeken naar de schadevrije jaren van de regelmatige bestuurder.
Er wordt alleen gevraagd of je de BTW kunt terugvragen waardoor de premie lager wordt omdat je bij een eigen schade de BTW niet vergoed krijgt.
 
Gewoon all risk verzekeren tegen daarbij horende prijzen voor een auto van 100k+. Als dat in jouw ogen teveel geld kost, moet je denk ik terug naar de tekentafel om te bedenken of de auto überhaupt bij je vermogen/inkomen past.

Ik zou het nog altijd afwegen tegen het risico en de kosten om dat risico af te dekken. Het risico in mijn ogen is je auto door total loss afschrijven je te verzekeren met een volledig casco polis in sommige situaties niet waard.

Ik heb 17 schadevrije jaren dus mij boeit het niet maar ik zou er niet aan denken met maar een paar schadevrije of wellicht GEEN schadevrije jaren voor een Plaid zo'n polis af te sluiten.
 
Ik zou het nog altijd afwegen tegen het risico en de kosten om dat risico af te dekken. Het risico in mijn ogen is je auto door total loss afschrijven je te verzekeren met een volledig casco polis in sommige situaties niet waard.

Ik heb 17 schadevrije jaren dus mij boeit het niet maar ik zou er niet aan denken met maar een paar schadevrije of wellicht GEEN schadevrije jaren voor een Plaid zo'n polis af te sluiten.
Met een paar schadevrije jaren zit je op een 1000-2000~ verschil per jaar tegenover wa+, even er vanuit gaand dat dit op privé verzekerd wordt en meneer niet in het slechte gedeelte van een willekeurige binnenstad woont. Dat is het toch z.g.a. altijd waard voor een nieuwe auto boven de ton?
Bij geheel geen schadevrije jaren zou ik mij eerst beraden of niet eerst wat ervaring opgedaan moet worden in een andere (minder sportieve) bolide.
 
Met een paar schadevrije jaren zit je op een 1000-2000~ verschil per jaar tegenover wa+, even er vanuit gaand dat dit op privé verzekerd wordt en meneer niet in het slechte gedeelte van een willekeurige binnenstad woont. Dat is het toch z.g.a. altijd waard voor een nieuwe auto boven de ton?

ja? ALs je 4 jaar in die auto rijd kost je dat dus zeg maar 1500*5= 6000 EUR aan verzekering meer. Sorry, maar dat steek ik liever in iets anders :cool: Die auto is na 4 jaar dat al lang dat niet meer waard.

Ik had zo gekozen voor een vermogens en max snelheid cap. Bijvoorbeeld, 0-100 in 5 seconden en top van 180km/u om een veel goedkopere volledig casco verzekeringspremie te krijgen.
 
ja? ALs je 4 jaar in die auto rijd kost je dat dus zeg maar 1500*5= 6000 EUR aan verzekering meer. Sorry, maar dat steek ik liever in iets anders :cool: Die auto is na 4 jaar dat al lang dat niet meer waard.

Ik had zo gekozen voor een vermogens en max snelheid cap. Bijvoorbeeld, 0-100 in 5 seconden en top van 180km/u om een veel goedkopere volledig casco verzekeringspremie te krijgen.
Er zijn ook verzekeraars die daar niet hysterisch overdoen omdat ze wel weten wie er in de auto rijdt.
Mijn dochter heeft een MY RWD gekocht en is 23. Er zijn slechts twee verzekeraars die dat verzekeren en de premies zijn nog uiterst concurrerend.
 
Ik hoop dat je heeeeeel veel schadevrije jaren hebt met dat vermogen..... All risk gaat je knaken kosten ongeacht de verzekeraar.

Persoonlijk zou ik voor zo'n dure auto gewoon WA gaan. Verzekeraars zijn gek geworden en wetende dat je maar WA verzekerd bent zorgt er ook voor dat je niet met de auto de weg op gaat in condities waar je twijfelt :cool:
Ik rij ook gewoon WA. € 35/mnd bij FBTO.
 
ja? ALs je 4 jaar in die auto rijd kost je dat dus zeg maar 1500*5= 6000 EUR aan verzekering meer. Sorry, maar dat steek ik liever in iets anders :cool: Die auto is na 4 jaar dat al lang dat niet meer waard.

Ik had zo gekozen voor een vermogens en max snelheid cap. Bijvoorbeeld, 0-100 in 5 seconden en top van 180km/u om een veel goedkopere volledig casco verzekeringspremie te krijgen.

6k over 4 jaar op een nieuwe auto van 150k, welke tegen de 80-90k zal schurken bij verkoop afhankelijk van km stand, is geheel naar verwachting van een dergelijke uitgave, niet?

Over 100~ jaar bespaar je daarmee een nieuwe auto door het niet te doen. Waarschijnlijkheid dat je een hypercar-level auto total loss de greppel in rijdt in die 100 jaar lijkt mij redelijk hoog.
 
Thanks allen voor de replies, heb uiteindelijk gekozen voor aes-turien waar we al met de “oude” tesla zaten . Na nog wat goede vergelijkingen en onze ervaring met hen was dit uiteindelijk toch de beste keuze. Goede voorwaarden geen gedoe met eigenrisico en peilzenders etc en een zeer scherp aanbod gekregen .
 
Ik heb verschillende offertes liggen. Ik twijfel nog tussen ANWB (premie 102,42 per mnd) of Allianz direct (91,83 per mnd). Allianz direct keert uit op basis van anwb koerslijst. Anwb marktwaarde maar minimaal 75.000 euro.

De auto is nu 5 jaar oud. Welke zouden jullie kiezen?