Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Die lojack inc 5 jaar abo is 500exc dus dat zouden echt de kosten niet mogen zijn. Als ik moet kiezen tussen een verzekering die 500 duurder is per jaar en wel 3 jaar nieuwwaarde dekking geeft dan een die goedkoper is en dat niet heeft is de keuze snel gemaakt. Na 3 jaar zou ik dan overstappen naar een goedkopere verzekering. Is die 2000 euro over 3 jaar (lojack + extra verzekeringspremie) je teveel voor 3 jaar lang nieuwwaarde dekking? Voor mij is die vraag simpel voor dat kleine bedrag over 3 jaar ga ik geen extra Risico lopen, mijn X is 170K als daar in de eerste 3 jaar wat mee zal gebeuren is het fijn om te weten dat je schadeloos bent.

Dagwaarde plus 10% is al meer dan je schade. Dus waarom wil je zo graag nog veel meer vangen dan je schade is.
Dergelijke verzekering mogen van mij verboden worden want het lokt verzekeringsfraude uit.
 
Dagwaarde plus 10% is al meer dan je schade. Dus waarom wil je zo graag nog veel meer vangen dan je schade is.
Dergelijke verzekering mogen van mij verboden worden want het lokt verzekeringsfraude uit.

Het is vooral voor diefstal of bij totalloss. Ze worden helaas wel eens gejat (vraag mij af als dat nu nog zo is als passive entry uit staat). Dan is het wel fijn dat een flink bedrag krijgt ipv de dagwaarde die vooral in de eerste 3 jaar veel afneemt.
 
Het is vooral voor diefstal of bij totalloss. Ze worden helaas wel eens gejat (vraag mij af als dat nu nog zo is als passive entry uit staat). Dan is het wel fijn dat een flink bedrag krijgt ipv de dagwaarde die vooral in de eerste 3 jaar veel afneemt.

De dagwaarde is het bedrag waarvoor je dezelfde auto met dezelfde uitrusting en km-stand voor terug kunt kopen.
Waarom dan nog steeds behoefte aan een uitkering o.b.v. nieuwwaarde?

Dure auto's worden nog steeds veel gestolen en ook met tracker vinden ze deze nooit meer terug. Passive entry maakte het alleen nog gemakkelijker.
 
De dagwaarde is het bedrag waarvoor je dezelfde auto met dezelfde uitrusting en km-stand voor terug kunt kopen.
Waarom dan nog steeds behoefte aan een uitkering o.b.v. nieuwwaarde?

Dure auto's worden nog steeds veel gestolen en ook met tracker vinden ze deze nooit meer terug. Passive entry maakte het alleen nog gemakkelijker.

Dat is onjuist. De dagwaarde is het bedrag dat een dealer zou betalen voor jouw auto.
Voor het bedrag van de dagwaarde kun jij dus nooit een gebruikte, gelijkwaardige auto kopen. De dealer moet namelijk ook iets verdienen en laat dat nou gemiddeld 10% zijn.

Overigens is een Tesla Model X nog nooit gestolen in Nederland. Geen enkele.
Ze zijn ook niet kwetsbaar voor de relay hack die op Tesla model S types mogelijk is met Passive Entry on.
 
Dat is onjuist. De dagwaarde is het bedrag dat een dealer zou betalen voor jouw auto.
Voor het bedrag van de dagwaarde kun jij dus nooit een gebruikte, gelijkwaardige auto kopen. De dealer moet namelijk ook iets verdienen en laat dat nou gemiddeld 10% zijn.

Dat is niet waar.

Meestal worden daarvoor standaard lijstjes gebruikt van bijv. de ANWB.
Deze geven een inkoop, verkoop en particulier verkoop waarde aan.
De dagwaarde is dan de waarde waarvoor ik hem zou moeten kopen bij de dealer.
De 10% extra is om geen discussie te hebben over de laatste tientjes.

Het is echter aan de verzekeraar om aan te tonen dat de waardebepaling juist is.
Als je nergens voor de waarde die in het lijstje staat een vergelijkbare auto kunt terugkopen dan heeft de verzekeraar een probleem en niet jij. De verzekeraar moet met de in de werkelijkheid gehanteerde tweedehandsprijzen aantonen dat de door hen gehanteerde dagwaarde klopt.
 
Dat is niet waar.

Meestal worden daarvoor standaard lijstjes gebruikt van bijv. de ANWB.
Deze geven een inkoop, verkoop en particulier verkoop waarde aan.
De dagwaarde is dan de waarde waarvoor ik hem zou moeten kopen bij de dealer.
De 10% extra is om geen discussie te hebben over de laatste tientjes.

Het is echter aan de verzekeraar om aan te tonen dat de waardebepaling juist is.
Als je nergens voor de waarde die in het lijstje staat een vergelijkbare auto kunt terugkopen dan heeft de verzekeraar een probleem en niet jij. De verzekeraar moet met de in de werkelijkheid gehanteerde tweedehandsprijzen aantonen dat de door hen gehanteerde dagwaarde klopt.
Het is me niet duidelijk wat je met dit antwoord probeert uit te leggen. Als je bedoelt dat de dagwaarde de inkoopwaarde van een dealer is, dan bedoelen we hetzelfde.
 
Hier nog een Carmeleon-ganger. Gisteren volledig online de verzekering bij Carmeleon ondergebracht. Paar keer mail en telefonisch contact verlopen zeer prettig. Aanvullende mail met aangepaste beveilingseisen (Tesla eigen alarm plus LoJack ipv VbV-SCM) ontving ik dezelfde middag op verzoek.
 
Centraal beheer doet blijkbaar ook weer mee aan Tesla verzekeringen tegen een scherp tarief 124euro per maand echter zit het addertje in de nieuwwaarde dekking. Waar Carmeleon. Turion etc. 3 jaar nieuwe waarde dekken doet centraal beheer de dagwaarde + 10%.
Je kunt idd een premie laten berekenen op hun site. Heb ze maar weer eens gebeld: ze verzekeren nog steeds geen Tesla's :mad:
 
Ik ben nu €2311 kwijt bij Turien met 8 schadevrije jaren (S75 2016). Belachelijke bedragen. Zit nu een beetje rond te kijken nu ik al die posts hier zie waarbij het toch wel goedkoper kan.

ABN AMRO begon erover dat je het ook prive kan verzekeren met licht zakelijk gebruik (als je dus geen Taxi bent ofzo) en dat scheelt geld. Nadeel is dat het volgens mij dan op je prive naam komt waardoor je niet zakelijk kan boeken dus dat schiet niet echt op (en het kostte alsnog €1800).

Centraal Beheer kwam met een offerte van €1900 en maar een eigen risico van €150 (tov €500 bij Turien) dus dat scheelt al wel iets.
 
ABN AMRO begon erover dat je het ook prive kan verzekeren met licht zakelijk gebruik (als je dus geen Taxi bent ofzo) en dat scheelt geld. Nadeel is dat het volgens mij dan op je prive naam komt waardoor je niet zakelijk kan boeken dus dat schiet niet echt op (en het kostte alsnog €1800).

Alleen de BTW eist een factuur op naam van de onderneming de IB heeft deze eis niet. Aangezien er in verzekeringen alleen assurantiebelasting zit en geen BTW is dat geen probleem. Als je overigens een eenmanszaak hebt dan mag het ook op jouw privé naam staan. Er is immers fiscaal geen onderscheid tussen een privé persoon en de onderneming bij een eenmanszaak.

Als je overigens een BTW-ondernemer bent dan verzeker je de auto ook voor het bedrag ex. BTW. De BTW van een verlies of schade kan je immers terugvorderen van de BTW. De verzekerde waarde gaat dan al snel met minimaal 16-17K€ naar beneden en dat merk je ook in de premie.
 
Alleen de BTW eist een factuur op naam van de onderneming de IB heeft deze eis niet. Aangezien er in verzekeringen alleen assurantiebelasting zit en geen BTW is dat geen probleem. Als je overigens een eenmanszaak hebt dan mag het ook op jouw privé naam staan. Er is immers fiscaal geen onderscheid tussen een privé persoon en de onderneming bij een eenmanszaak.

Als je overigens een BTW-ondernemer bent dan verzeker je de auto ook voor het bedrag ex. BTW. De BTW van een verlies of schade kan je immers terugvorderen van de BTW. De verzekerde waarde gaat dan al snel met minimaal 16-17K€ naar beneden en dat merk je ook in de premie.

Ja helaas is het een BV, volgens mij gaat dat geintje dan niet op. Heb inderdaad verzekerd ex-btw en volgens mij kan dat bij die particuliere verzekering ook gewoon. Maar goed uiteindelijk scheelde het dus niet echt veel om die constructie nou gunstig te noemen.
 
Fijn dat ik dit topic heb gevonden. Bij de overstap van een 90D naar een P100D zou mijn premie bij Turien omhoog gaan van €2000 naar €2300. Dat was wel proportioneel, maar toch een fors bedrag. Dus ben ik aan hand van de namen die hier genoemd worden wat gaan shoppen en heb ik nu een verzekering bij Carmeleon voor €1750 per jaar kunnen afsluiten. Op basis van 15 schadevrije jaren. Nog wel even een Lojack laten inbouwen.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Mwa, Interpolis is bij 20 schadevrije jaren ook iets van 1500 en een beetje en geen LoJack kosten omdat die niet verplicht is.
(Incl. inzittende en rechtsbijstand.)

Ik zit even op Interpolis te kijken voor de verzekering. Ik krijg inderdaad een vergelijkbare hoogte van de premie, maar volgens mij is er wel een VbV klasse 4 nodig (volgsysteem) en dus een Lojack, of zie ik dat niet goed?

Screen Shot 2018-07-19 at 13.13.05.png
 
Ik zit even op Interpolis te kijken voor de verzekering. Ik krijg inderdaad een vergelijkbare hoogte van de premie, maar volgens mij is er wel een VbV klasse 4 nodig (volgsysteem) en dus een Lojack, of zie ik dat niet goed?

View attachment 317969

Ze kennen de Tesla alarm voorwaarde.
Waarbij ze het standaard Tesla alarm accepteren omdat er ook een volgsysteem in zit.

Ook de koper van een gestolen Tesla wil updates en dus weet Tesla altijd waar welke auto rondrijdt.

004 Tesla Alarm
We verzekeren schade onder de dekking(en) inbraak en/of diefstal. Maar alleen als het
voertuig op het moment van schade is voorzien van een ingeschakeld af fabriek
beveiligingssysteem van Tesla.