RobsEV
Active Member
Ik rij hem zakelijk en vraag naar clausule 004 Tesla alarm.
Niet iedere (kneus) telefonische medewerker blijkt deze clausule te kennen.
Niet iedere (kneus) telefonische medewerker blijkt deze clausule te kennen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik rij hem zakelijk en vraag naar clausule 004 Tesla alarm.
Niet iedere (kneus) telefonische medewerker blijkt deze clausule te kennen.
Het lijkt inderdaad op onwetendheid. Link naar document (zakelijk), pag 30:
https://www.interpolis.nl/-/media/files/m170091.pdf
Wellicht is de verwarring met de afdeling prive-verzekeringen, daar kom ik de '004-bepaling' niet tegen.
Volgens mij is het apparaatje wel top, maar kan de plek waar hij terecht komt de zwakke schakel blijken te zijn. Naar mijn gevoel hoeven kwaadwillenden maar een paar 'logische' plekken in/onder de auto na te lopen om de Lojack te traceren en vervolgens is hij er met een ruk uit.Ik ben leverancier van onderdelen die bij lo-jack gebruikt worden. Ze zijn zeker niet een middel wat zorgt voor het onmogelijk maken van diefstal maar het systeem zit wel echt goed in elkaar. Nadeel is alleen dat er nog te weinig mensen zijn om een diefstal op te sporen (die de apparatuur daarvoor hebben)
In mijn ogen is het wel superieur aan alle andere tracking systemen inclusief de standaard aanwezig in auto systemen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, al gebruikt ze tegenwoordig van die mega taaie kit die trek je niet zomaar even losVolgens mij is het apparaatje wel top, maar kan de plek waar hij terecht komt de zwakke schakel blijken te zijn. Naar mijn gevoel hoeven kwaadwillenden maar een paar 'logische' plekken in/onder de auto na te lopen om de Lojack te traceren en vervolgens is hij er met een ruk uit.
Vergeet het maar als een verzekeringsmaatschappij een VBV-SCM-goedgekeurd beveiligingssysteem blijft eisen voor een Tesla. Die genormeerde veiligheidseisen zijn totaal niet afgestemd op elektrische auto's. Eisen als onderbreking naar brandstofpomp, ontsteking en dergelijke slaan bij een EV uiteraard nergens op. Dus: niet aan beginnen, andere verzekeringsmaatschappij zoeken of aandringen/onderhandelen dat ze iets onmogelijks eisen.
Zeker. Alarmsysteem met startonderbreker en volgsysteem met jammingdetectie en 7*24 alarmdienst op basis van Vodafone netwerk.Is uw Clifford-alarm VbV-SCM gecertificeerd?
Ja dit soort brieven krijg ik jaarlijks sinds het eerste moment waarop ik ooit een verzekering afsloot. Het percentage wisselt nog wel eens, maar negatief is het nooit. De verhoging is over het algemeen hoger dan de korting die je door het toenemende aantal schadevrije jaren opbouwt. Na een paar jaar stap je dan weer eens over naar een ander die je als nieuwe klant dan weer een interessante aanbieding doet, en dan begint het weer van voren af aan. (dit allemaal ongeacht het type auto, dit heeft niks met Tesla te maken en alles met modus operandi van de verzekeringswereld).Premie PMP Verzekeringen (Turien)
View attachment 324632
En dat is te zien op de polis:
Premie (incl. inzittenden + rechtsbijstand) is voor mij bijna 17% gestegen.
Eigen risico van 135 naar 500.
Ik had ze nog gebeld of er niet een rekenfout was gemaakt
Edit: Maarre, geen LoJack
Op zich werkt het systeem van schadevrije jaren naar mijn idee redelijk goed.Het wordt tijd dat het achterhaalde en enigszins wassen-neus principe van ‘schadevrije jaren’ vervangen gaat worden door een premie gebaseerd op leeftijd auto, rijgedrag en AI.
Premie PMP Verzekeringen (Turien)
View attachment 324632
En dat is te zien op de polis:
Premie (incl. inzittenden + rechtsbijstand) is voor mij bijna 17% gestegen.
Eigen risico van 135 naar 500.
Ik had ze nog gebeld of er niet een rekenfout was gemaakt
Edit: Maarre, geen LoJack
Mees & Zoonen (InsureMyTesla.nl) heeft per direct de premies gewijzigd. Voor 90% van de risico's is een -soms aanzienlijk- lagere premie beschikbaar.
Er geldt nog altijd geen eis voor een extra voertuigvolgsysteem.
Dit is alleen anders voor auto's die zonder Tesla alarm zijn geleverd.
Ook bestaande klanten kunnen zelf de nieuwe premie berekenen als ze inloggen op de site. Alle klanten worden hierover de komende dagen per e-mail geïnformeerd. Klanten die op een hogere premie uit zouden komen met het nieuwere tarief mogen uiteraard hun oude tarief houden. Mees & Zoonen voert geen verhogingen door.
De premies in de vergelijkingstabel uit deze thread zijn dus per vandaag niet meer actueel.