Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik betaal op basis van 0 schadevrije jaren (moet ik nog claimen via leaseverklaring en dan wordt bedrag herberekend dus gaat omlaag) met schadehulp en inzittenden verzekering op basis van cataloguswaarde 110K €218,17 per maand. Dat is inclusief BTW dus dat is even snel gerekend 12*218,17/1,21 = €2.163,67 per jaar en dat wordt een stuk lager als je schadevrije jaren gaat verrekenen.
Waarschijnlijk bedoel je inclusief verzekeringsbelasting. Die je niet terug kunt krijgen...
 
  • Like
Reactions: HWS and FairFrank
Goedendag ik ben nieuw op dit forum ik zit te twijfelen tussen een model s p100d of model x 100d aangezien ik een gezin heb maar toch ook wel een snelle auto wil. Dit terzijde ik zou graag van jullie horen waar je het beste een goedkope all risk verzekering kan afsluiten. Overal zie ik prijzen van 500 euro of meer. En wellicht kan iemand me vertellen of de p100d ook dezelfde ambiance verlichting heeft als de model x
 
Goedendag ik ben nieuw op dit forum ik zit te twijfelen tussen een model s p100d of model x 100d aangezien ik een gezin heb maar toch ook wel een snelle auto wil. Dit terzijde ik zou graag van jullie horen waar je het beste een goedkope all risk verzekering kan afsluiten. Overal zie ik prijzen van 500 euro of meer. En wellicht kan iemand me vertellen of de p100d ook dezelfde ambiance verlichting heeft als de model x
Ik heb deze week een verzekering afgesloten bij Centraal Beheer voor 130 euro per maand. Ze hebben wel de eis van een SCM Klasse 4 voertuigvolgsysteem wat me eenmalig 899 euro kost en maandelijks iets van 18 euro voor de meldkamer.

Bij Allsecur is hij voor 200 euro per maand te verzekeren zonder aanvullende alarm eis.

Daarnaast heb je Turien waarvan ik offertes van tussen de 320 en 500 euro per maand voorbij heb zien komen met de peilzender vereiste. Bij sommigen gratis erbij, bij anderen vaak met korting te bestellen via Lojack.

De betere voorwaarden mbt nieuwwaarde regeling bij Turien waren mij de 200+ extra per maand niet waard.
 
Ik heb deze week een verzekering afgesloten bij Centraal Beheer voor 130 euro per maand. Ze hebben wel de eis van een SCM Klasse 4 voertuigvolgsysteem wat me eenmalig 899 euro kost en maandelijks iets van 18 euro voor de meldkamer.

Bij Allsecur is hij voor 200 euro per maand te verzekeren zonder aanvullende alarm eis.

Daarnaast heb je Turien waarvan ik offertes van tussen de 320 en 500 euro per maand voorbij heb zien komen met de peilzender vereiste. Bij sommigen gratis erbij, bij anderen vaak met korting te bestellen via Lojack.

De betere voorwaarden mbt nieuwwaarde regeling bij Turien waren mij de 200+ extra per maand niet waard.
Super bedankt voor je informatie waardeer het zeer en met betrekking tot de model x of s wat raden jullie aan met een gezin van 4 en wellicht 5 in de toekomst ik had namelijk in me achterhoofd een dakdrager kopen voor vakantie en de kofferbak is samen meer dan zat.
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Ik heb inmiddels diverse offertes opgevraagd met 13 schadevrije jaren. Centraal beheer was met een consumenten verzekering het goedkoopste en zakelijk een heel stuk duurder!

Ik ben geen enkele zakelijke verzekering tegen gekomen die goedkoper is dan een consumenten verzekering ook is de nieuwwaarde ex BTW.

Bij de meeste verzekeraars is het ook niet mogelijk het eigen risico te verhogen. Ik zou het alle plezier een eigen risico nemen van 2.000+ indien dit de premie flink drukt. Ik begrijp ook nooit waarom mensen kleine schades claimen op hun Allrisk, je gaat ALTIJD tredes omlaag, je premie blijft vaak het zelfde door de 'no-claim beschermers' maar ga je naar een andere verzekeraar dan kun je dag zeggen tegen je schadevrije jaren.

Mijn situatie:

- 13 schadevrije jaren
- Waarschijnlijk 15-20k (voorheen 10-12k)
- Merendeel privé, dat krijg je door die vakantie ritten
- De auto gebruik ik niet voor zakelijke doeleindelijk zoals personen/goederenvervoer en enkel voor ritten naar klanten/evenementen
- Ik ben eenmanszaak/ZZP'er en hierdoor staat de auto op mijn eigen naam

Onder deze voorwaarden zijn er diverse aanbieders waarbij het mogelijk is een consumenten autoverzekering aan te gaan.

Heeft iemand nog tips om een goede en goedkope verzekering ergens aan te vragen?

Tot nu toe contact gehad met:

- ABN
- Rabobank
- Centraal Beheer
- Insure my tesla

Deze variëren tussen de 130 en 280 EUR per maand.
 
Carmeleon eens proberen

Die is het bij mij ook geworden!
De zakelijke versie was een stuk goedkoper. Dan wel ex btw verzekerd...
3 jaar nieuwwaarde, bijtellingsverzekering, 15 schadevrije jaren, regio Eindhoven levert €201 premie op. Wel €700 euro extra over 5 jaar verspreid voor Lojack abbo en inbouw!
Niet de allergoedkoopste maar wel compleet voor zeer acceptabele prijs...
 
Ter info: ik ben ook uitgekomen bij Carmeleon voor mijn S75D (catalogusprijs 95k incl BTW). Premie is zo'n 135 euro per maand (WA Casco+, >20.000 km per jaar, SVI, rechtsbijstand, pechhulp, bijtellingverzekering, 16 schadevrije jaren, regio Deventer). Daar komt inderdaad ook een LoJack bij (die ik laat aanvullen met een LoJack Connect tbv rittenregistratie).
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Goedemiddag,

Vrijdag mag ik mijn Model X op gaan halen.
Dus nu druk aan het kijken welke verzekering te nemen
Die van Centraal Beheer is een stuk goedkoper dan de anderen, maar die kan je dus alleen als consument afsluiten?
Dat klopt, maar de definitie van zakelijk gebruik is uiterst vaag. Op de website van Centraal Beheer wordt gesteld dat je een zakelijke verzekering moet afsluiten als je de auto vooral zakelijk gebruikt. Dat riekt naar meer dan 50%, maar als je er over gaat bellen wordt je niet wijzer. Mij is wel opgevallen dat de twee takken binnen Centraal Beheer (prive en zakelijk) bijna separate bedrijven zijn. Ik heb de auto op de balans van mn eenmanszaak staan, maar rijdt er vooral prive mee (door de vakanties). Ik heb een niet zakelijke verzekering afgesloten bij Centraal Beheer en kreeg later, door omstandigheden iemand van zakelijk aan de telefoon. Die vondt dat ik een (veel duurdere) zakelijke verzekering had moeten afsluiten. Maar ja ik was al geaccepteerd door de consumenten tak en hij kon ook niet aangeven wat er vervolgens ging gebeuren. Nou niets dus. Verzekeringsmaatschappijen zijn vage instanties.
 
Mij is wel opgevallen dat de twee takken binnen Centraal Beheer (prive en zakelijk) bijna separate bedrijven zijn. Ik heb de auto op de balans van mn eenmanszaak staan, maar rijdt er vooral prive mee (door de vakanties).

Ik had dus hetzelfde probleem.

Bij het opvragen is het dus cruciaal om aan te geven dat de auto privé staat geregistreerd want ZZP maar dat je de auto ex btw wilt verzekeren.
 
Ik heb een niet zakelijke verzekering afgesloten bij Centraal Beheer en kreeg later, door omstandigheden iemand van zakelijk aan de telefoon. Die vondt dat ik een (veel duurdere) zakelijke verzekering had moeten afsluiten. Maar ja ik was al geaccepteerd door de consumenten tak en hij kon ook niet aangeven wat er vervolgens ging gebeuren. Nou niets dus. Verzekeringsmaatschappijen zijn vage instanties.
Precies, het hele riedeltje ook al een keer doorlopen. En nog 'dreigement' :mad: erbij gekregen dat het bij schade een groot probleem zou opleveren i.v.m. de uitkering excl. BTW e.d. Inderdaad een keer behoorlijke schade gehad, en alles keurig afgehandeld, geen enkel probleem. Verzekeringsmaatschappijen zijn vage instanties.