Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben maar even aan het tweeten geslagen met AllSecur :). Daar bevestigen ze dat het een misverstand is.

Overigens, als ik op basis van het kenteken een reguliere premieberekening doe kom ik uit op 154 EUR/m en kom niet echt in de buurt van de eerder genoemde 85/m. Als ik maximaal eigen risico selecteer gaat er 10 EUR af. Aangezien de auto ex. BTW verzekerd wordt zal er vast nog een stukje afgaan.
 
Ik ben maar even aan het tweeten geslagen met AllSecur :). Daar bevestigen ze dat het een misverstand is.

Overigens, als ik op basis van het kenteken een reguliere premieberekening doe kom ik uit op 154 EUR/m en kom niet echt in de buurt van de eerder genoemde 85/m. Als ik maximaal eigen risico selecteer gaat er 10 EUR af. Aangezien de auto ex. BTW verzekerd wordt zal er vast nog een stukje afgaan.

Ik vraag me af waar het om een misverstand kan gaan.
IK heb uitgebreid het doorgenomen met de medewerker. Ik kan niet zeggen dat ze enig verstand van de producten van All Secure had, daar ze meerdere keren tijdens het gesprek terugkoppeling zegt met een andere medewerker.

Het klopt dat het een beetje vaag is en of je na een aantal jaar, je kunt beroepen op dit telefoongesprek. Stel je auto word over een paar jaar gestolen.

Het klopt dat het om een privé verzekering gaat, en niet zakelijk. Ben van plan de Tesla komend jaar naar privé over te zetten.

Even een schermafbeelding met mijn berekening op de site van Alle Secure.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2018-11-09 om 19.23.15.png
    Schermafbeelding 2018-11-09 om 19.23.15.png
    194.9 KB · Views: 55
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik vraag me af waar het om een misverstand kan gaan.

Ik had 2x gereageerd. Jouw premie is geen misverstand maar dat ze geen ZZP'ers verzekeren.

Nog een interessant iets, je auto is ex BTW verzekerd maar je betaald exact dezelfde premie als een particulier ondanks dat ze 21% minder hoeven uit te keren bij total loss of diefstal.

Bij schade moet je 500 eigen risico betalen omdat de auto dan naar Tesla moet en niet gerepareerd kan worden bij een AllSecur aangesloten hersteller. Dit kan ik afdekken met een premie toeslag van 11.72.

Hierdoor kom ik op een hoger bedrag dan mijn huidige ABN autoverzekering dus AllSecur is helaas niet gunstiger voor mij.
 
ANWB had ook een super aanbieding, totdat ik hem wilde afsluiten en hij niet werd geaccepteerd.
Tesla kan je invullen en bedrag komt er ook bij, maar als je hem wilt afsluiten weigeren ze een tesla.
(29 schadevrije jaren 2018 Model S 75D)
En al jaren alle verzekeringen bij de ANWB.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Ik ben samen met een forum lid aan het onderzoeken of we niet een collectieve tesla verzekering onder de juiste voorwaarde kunnen afsluiten zonder al belacherige / rare voorwaarden van verzekerings maatschappijen.

De reden dat ik wil uitzoeken is dat ik laatst zonder geldige reden eenzijdig mijn verzekering was opgezegd.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Zeker een goed plan! Welke verzekering zou een collectief van Tesla rijders niet willen verzekeren want dat zou ze heel wat knaken kunnen opleveren! Laten we een google sheet ofzo maken met wat gegevens waar mensen wat basisgegevens kunnen opgeven zoals auto, prijs, schadevrijejaren, postcode zonder letters en leeftijd maar zonder verdere persoonsgegevens.
 
Sinds vorig jaar december is m'n X verzekerd bij Allianz. Vorige week kreeg ik een verlengingsvoorstel toegestuurd.

Ondanks een extra schadevrij jaar wordt de premie met maar liefst 32(!)% verhoogd. En voor het gemak hebben ze de verlengde nieuwwaarde 'per ongeluk' van de polis laten vallen. Als je dus niet oplet zit je mogelijk ineens zonder die nieuwwaarde regeling. Behoorlijk typisch voor een verzekeraar...

Ik heb daarop verhaal gehaald en krijg dit als reactie:
----
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Premiewijziging
Wat vervelend dat uw premie is verhoogd. Uw premie wijzigt wel omdat het afgelopen jaar het veel drukker is geworden op de weg. Hierdoor neemt de kans op schade toe. Vooral in de spits. Door die extra drukte op de weg betalen we dit jaar en ook volgend jaar meer schades. Ook zijn reparaties duurder geworden door slimme, maar dure technologie zoals parkeersensoren. Dat maakt dat we de gemiddelde premie verhogen. Ook uw premie.

Samen schade betalen
Bij verzekeren betalen klanten samen voor schade. Dan betalen andere verzekerden ook mee aan uw schade. U betaalt dus ook mee aan de schade van anderen. Maar u betaalt alleen mee aan schade van autorijders met dezelfde kenmerken. Dus met dezelfde kans op schade.

Met uw schadevrije jaren krijgt u extra korting op uw premie. Zo proberen we uw premie zo persoonlijk mogelijk te maken. Deze korting hebben we al in de premie verwerkt.

Heeft u hier nog vragen over? Neemt u dan gerust contact op met een medewerker van onze klantenservice zodat wij dit in een persoonlijk gesprek aan u toe kunnen lichten.

Verlengde Nieuwwaarderegeling
Uit onze polisadministratie blijkt dat u inderdaad een verlengde nieuwwaarderegeling heeft afgesloten tot 26-09-2020.
Deze hebben wij dan ook weer toegevoegd aan uw polis. De maandpremie voor de Verlengde nieuwwaarderegeling stijgt helaas ook en wel naar € 15,68. U ontvangt een aangepast polisblad met de aangepaste premie.
----

Kunnen verzekeraars nou niet eens gewoon een paar jaar achter elkaar ongeveer dezelfde premies aanhouden. Ieder jaar die stoelendans is na vijf jaar wel wat vervelend aan het worden.

Iemand anders ook verzekerd bij Allianz? Hebben jullie ook zo'n verhoging gekregen?
 
Ondanks een extra schadevrij jaar wordt de premie met maar liefst 32(!)% verhoogd. En voor het gemak hebben ze de verlengde nieuwwaarde 'per ongeluk' van de polis laten vallen. Als je dus niet oplet zit je mogelijk ineens zonder die nieuwwaarde regeling. Behoorlijk typisch voor een verzekeraar...

...

Iemand anders ook verzekerd bij Allianz? Hebben jullie ook zo'n verhoging gekregen?

Ik zit bij AllSecur en bij mij is dit jaar de premie met 10% gedaald. Extra jaar schadevrij, maar kan ook zijn omdat anderen met vergelijkbare auto en/of in de buurt minder dan gemiddeld schades hebben gemeld (in de brief sommen ze een aantal redenen op).

Misschien nuttige info voor degenen die een verzekeraar zoeken.
 
Sinds vorig jaar december is m'n X verzekerd bij Allianz. Vorige week kreeg ik een verlengingsvoorstel toegestuurd.

Ondanks een extra schadevrij jaar wordt de premie met maar liefst 32(!)% verhoogd. En voor het gemak hebben ze de verlengde nieuwwaarde 'per ongeluk' van de polis laten vallen. Als je dus niet oplet zit je mogelijk ineens zonder die nieuwwaarde regeling. Behoorlijk typisch voor een verzekeraar...

Ik heb daarop verhaal gehaald en krijg dit als reactie:
----
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Premiewijziging
Wat vervelend dat uw premie is verhoogd. Uw premie wijzigt wel omdat het afgelopen jaar het veel drukker is geworden op de weg. Hierdoor neemt de kans op schade toe. Vooral in de spits. Door die extra drukte op de weg betalen we dit jaar en ook volgend jaar meer schades. Ook zijn reparaties duurder geworden door slimme, maar dure technologie zoals parkeersensoren. Dat maakt dat we de gemiddelde premie verhogen. Ook uw premie.

Samen schade betalen
Bij verzekeren betalen klanten samen voor schade. Dan betalen andere verzekerden ook mee aan uw schade. U betaalt dus ook mee aan de schade van anderen. Maar u betaalt alleen mee aan schade van autorijders met dezelfde kenmerken. Dus met dezelfde kans op schade.

Met uw schadevrije jaren krijgt u extra korting op uw premie. Zo proberen we uw premie zo persoonlijk mogelijk te maken. Deze korting hebben we al in de premie verwerkt.

Heeft u hier nog vragen over? Neemt u dan gerust contact op met een medewerker van onze klantenservice zodat wij dit in een persoonlijk gesprek aan u toe kunnen lichten.

Verlengde Nieuwwaarderegeling
Uit onze polisadministratie blijkt dat u inderdaad een verlengde nieuwwaarderegeling heeft afgesloten tot 26-09-2020.
Deze hebben wij dan ook weer toegevoegd aan uw polis. De maandpremie voor de Verlengde nieuwwaarderegeling stijgt helaas ook en wel naar € 15,68. U ontvangt een aangepast polisblad met de aangepaste premie.
----

Kunnen verzekeraars nou niet eens gewoon een paar jaar achter elkaar ongeveer dezelfde premies aanhouden. Ieder jaar die stoelendans is na vijf jaar wel wat vervelend aan het worden.

Iemand anders ook verzekerd bij Allianz? Hebben jullie ook zo'n verhoging gekregen?

Zit je bij Allianz via een tussenpersoon of bij Allianz Direct?
Dit zijn namelijk 2 verschillende werkmaatschappijen met verschillende voorwaarden.
 
Mijn gegevens:
- zakelijk verzekerd (dus ex BTW)
- via EAS bij Allianz
- géén extra eisen voor alarm
- wel extra eigen risico van ca 1500

Standaard premie ca 6900 / jaar
met 13 schadevrije jaren 1900 / jaar

Dat is flink. Bij AllSecur heb ik:
- zakelijk verzekerd
- geen extra alarmeisen
- geen extra eigen risico
- 3 jaar nieuwwaarde
- MS100D, van eind 2017

Met slechts 5 schadevrije jaren betaal ik ongeveer 2250,- per jaar... En ik woon tegen Amsterdam aan, wat doorgaans hogere premies oplevert dan elders in Nederland.

Kortom, ben erg tevreden met mijn verzekering.
 
Dat is flink. Bij AllSecur heb ik:
- zakelijk verzekerd
- geen extra alarmeisen
- geen extra eigen risico
- 3 jaar nieuwwaarde
- MS100D, van eind 2017

Met slechts 5 schadevrije jaren betaal ik ongeveer 2250,- per jaar... En ik woon tegen Amsterdam aan, wat doorgaans hogere premies oplevert dan elders in Nederland.

Kortom, ben erg tevreden met mijn verzekering.

Ik zal even aanvullen :)

- Casco 103K€ (ook MS 100D uit december 2017)
- Ik woon in Naarden, valt ook onder dure dekkingsgebied :)
- inclusief rechtsbijstand en inzittenden verzekering
upload_2018-11-12_22-15-27.png


NB post is niet dat ik ze aanraad oid, maar meer om mensen die zoekende zijn een indicatie te geven van de kosten.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: shthpnz and Pepp
Sinds vorig jaar december is m'n X verzekerd bij Allianz. Vorige week kreeg ik een verlengingsvoorstel toegestuurd.

Ondanks een extra schadevrij jaar wordt de premie met maar liefst 32(!)% verhoogd. En voor het gemak hebben ze de verlengde nieuwwaarde 'per ongeluk' van de polis laten vallen. Als je dus niet oplet zit je mogelijk ineens zonder die nieuwwaarde regeling. Behoorlijk typisch voor een verzekeraar...

Ik heb daarop verhaal gehaald en krijg dit als reactie:
----
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Premiewijziging
Wat vervelend dat uw premie is verhoogd. Uw premie wijzigt wel omdat het afgelopen jaar het veel drukker is geworden op de weg. Hierdoor neemt de kans op schade toe. Vooral in de spits. Door die extra drukte op de weg betalen we dit jaar en ook volgend jaar meer schades. Ook zijn reparaties duurder geworden door slimme, maar dure technologie zoals parkeersensoren. Dat maakt dat we de gemiddelde premie verhogen. Ook uw premie.

Samen schade betalen
Bij verzekeren betalen klanten samen voor schade. Dan betalen andere verzekerden ook mee aan uw schade. U betaalt dus ook mee aan de schade van anderen. Maar u betaalt alleen mee aan schade van autorijders met dezelfde kenmerken. Dus met dezelfde kans op schade.

Met uw schadevrije jaren krijgt u extra korting op uw premie. Zo proberen we uw premie zo persoonlijk mogelijk te maken. Deze korting hebben we al in de premie verwerkt.

Heeft u hier nog vragen over? Neemt u dan gerust contact op met een medewerker van onze klantenservice zodat wij dit in een persoonlijk gesprek aan u toe kunnen lichten.

Verlengde Nieuwwaarderegeling
Uit onze polisadministratie blijkt dat u inderdaad een verlengde nieuwwaarderegeling heeft afgesloten tot 26-09-2020.
Deze hebben wij dan ook weer toegevoegd aan uw polis. De maandpremie voor de Verlengde nieuwwaarderegeling stijgt helaas ook en wel naar € 15,68. U ontvangt een aangepast polisblad met de aangepaste premie.
----

Kunnen verzekeraars nou niet eens gewoon een paar jaar achter elkaar ongeveer dezelfde premies aanhouden. Ieder jaar die stoelendans is na vijf jaar wel wat vervelend aan het worden.

Iemand anders ook verzekerd bij Allianz? Hebben jullie ook zo'n verhoging gekregen?
Vermoed dat ik deze brief over 3 maanden krijg. Stap waarschijnlijk dan over naar Carmeleon.
 
Dat is flink. Bij AllSecur heb ik:
- zakelijk verzekerd
- geen extra alarmeisen
- geen extra eigen risico
- 3 jaar nieuwwaarde
- MS100D, van eind 2017

Met slechts 5 schadevrije jaren betaal ik ongeveer 2250,- per jaar... En ik woon tegen Amsterdam aan, wat doorgaans hogere premies oplevert dan elders in Nederland.

Kortom, ben erg tevreden met mijn verzekering.

Na lang zoeken ben ik ook bij AllSecure uitgekomen. Nagenoeg gelijke voorwaarden en iets hogere premie. Ik zit iets hoger omdat ik via mijn leasemij 3 schadevrije jaren heb gekregen. Maar al met al prima.

De enige die in de buurt kwam was Carmeleon. Overigens die veel voordeliger is als je meer dan 9 schadevrije jaren hebt.
 
Zeker een goed plan! Welke verzekering zou een collectief van Tesla rijders niet willen verzekeren want dat zou ze heel wat knaken kunnen opleveren! Laten we een google sheet ofzo maken met wat gegevens waar mensen wat basisgegevens kunnen opgeven zoals auto, prijs, schadevrijejaren, postcode zonder letters en leeftijd maar zonder verdere persoonsgegevens.

Ik ben er voor !! Goed idee van die Google sheet . Ik zal er deze week er naar kijken .
 
Ik ben er voor !! Goed idee van die Google sheet . Ik zal er deze week er naar kijken .
Uhm. Vergissen jullie je niet een beetje in de schadelast van een Tesla?

Er is, naast financieel gewin, een reden voor de prijsstijgingen.

Ook al zijn Tesla rijders netjes, andere mensen hoeven dat niet te zijn en het is geen geheim dat schadeherstel van een Tesla niet goedkoop is.