Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Poehhhh wat een zoektocht, wou perse geen peilzender gezien dit weer maandelijkse kosten met zich mee bracht en een hoop gedoe.
Uiteindelijk was daardoor mijn enige keuze insuremytesla.nl die werken samen met Tesla.

Wat een pluspunt is is dat je daar de bijtelling kan verzekeren ingeval van diefstal.

Maar een hoop centen per maand 250euro Zakkelijk met 8 schade vrije jaren.
 
mits iedereen zich netjes zou melden na een parkeerschade etc.

True, maar parkeerschades ga je niet claimen op je verzekering als je Tesla rijd want dat is premie technische niet echt interessant.

Dashcam installeren met parkmode en bij elke parkeer actie even een foto van voor en achter je auto maken om aantoonbaar te maken dat je geen schade voor het parkeren had. De meeste parkeerschades zijn van aso's die niet kunnen parkeren en dan heb je gewoon mooi een kenteken.
 
Allianz Direct en AllSecur zijn beide werkmaatschappijen van Allianz en hanteren vrijwel dezelfde voorwaarden. Ze hebben ook een gemeenschappelijk call center.

Als Allianz Direct nu de tarieven voor Tesla’s omhoog gooit dan zie ik het ook somber in voor AllSecur verzekerden.

Ik heb mjn nieuwe tarief van Allianz Direct nog niet ontvangen, maar ik zie er niet naar uit weer te gaan overstappen. Wat een jaarlijks ongemak, zeg, zelfs met mijn 24 schadevrije jaren.
 
Ik betaal als particulier voor mijn Model S 85 bij insuremytesla de jaarpremie van € 1148,68 bij 22 schadevrije jaren en nieuwwaarde van € 99650 bij € 750 eigen risico. Dat is per maand dus € 95,72.

Geen peilzender nodig, (die ik overigens wel heb, want die heeft de vorige eigenaar net voor de verkoop laten inbouwen), dus ik bespaar de abonnementskosten per maand (zou € 10 per maand zijn) omdat ik het security package heb.

7. Wat zijn uw verplichtingen? 7.1 Beveiligingssysteem U dient uw voertuig te voorzien van een ordentelijk beveiligingssysteem. Het Tesla security pack geldt als ordentelijk.

En deze bepaling is voor mij ook een hele goede:

Wij vergoeden niet de waarde vlak voor de schade, maar het bedrag dat u voor de auto betaald heeft als: - uw auto jonger dan 6 jaar is, en - u de auto korter dan 1 jaar in uw bezit heeft, en - de oorspronkelijke nieuwwaarde van de auto lager is dan EUR 300.000, en - de auto niet geïmporteerd is, en - de auto is gekocht bij een officieel Tesla verkooppunt of bij een Bovag aangesloten autobedrijf.

Bovendien zit er gratis pechhulp bij. En de noclaimladder is ook niet slecht.
 
Model X Enhanced Anti-Theft

Uitbreiding op het alarmsysteem, nu alleen nog US.
upload_2018-11-15_9-34-1.png
 
Centraal Beheer heeft ook een prima premie maar let op alleen Tesla's ouder dan 5 jaar kun je voor diefstal verzekeren. Nieuwere Tesla's zijn dus niet verzekerd tegen diefstal. Bron Centraal Beheer telefonisch contact, op de website staat dat je auto wel verzekerd is!
 
Centraal Beheer heeft ook een prima premie maar let op alleen Tesla's ouder dan 5 jaar kun je voor diefstal verzekeren. Nieuwere Tesla's zijn dus niet verzekerd tegen diefstal. Bron Centraal Beheer telefonisch contact, op de website staat dat je auto wel verzekerd is!

Sorry maar je informatie is onvolledig. Als je een klasse 4/5 alarmsysteem erin heb zitten, is ie gewoon verzekerd tegen diefstal (Model S sept 2015) en (Model S sept 2018).
 
Sorry maar je informatie is onvolledig. Als je een klasse 4/5 alarmsysteem erin heb zitten, is ie gewoon verzekerd tegen diefstal (Model S sept 2015) en (Model S sept 2018).

De informatie die ik kreeg is dat ze met het aanvullende klasse alarmsysteem ook niet meer accepteren (Sep 2018 lijkt mij toch echt wel recent). Het schijnt niet goed te werken met het originel Tesla alarm. Misschien dat een andere medewerker wat anders verteld, zou mij niets verbazen.
Zorg er voor dat indien je een verzekering afsluit je duidelijk hebt wat wel en niet is verzekerd, kan hele vervelende situaties achteraf voorkomen. Succes met keuzes en voorwaarden.