Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik betaal als particulier voor mijn Model S 85 bij insuremytesla de jaarpremie van € 1148,68 bij 22 schadevrije jaren en nieuwwaarde van € 99650 bij € 750 eigen risico. Dat is per maand dus € 95,72.

Geen peilzender nodig, (die ik overigens wel heb, want die heeft de vorige eigenaar net voor de verkoop laten inbouwen), dus ik bespaar de abonnementskosten per maand (zou € 10 per maand zijn) omdat ik het security package heb.

7. Wat zijn uw verplichtingen? 7.1 Beveiligingssysteem U dient uw voertuig te voorzien van een ordentelijk beveiligingssysteem. Het Tesla security pack geldt als ordentelijk.

En deze bepaling is voor mij ook een hele goede:

Wij vergoeden niet de waarde vlak voor de schade, maar het bedrag dat u voor de auto betaald heeft als: - uw auto jonger dan 6 jaar is, en - u de auto korter dan 1 jaar in uw bezit heeft, en - de oorspronkelijke nieuwwaarde van de auto lager is dan EUR 300.000, en - de auto niet geïmporteerd is, en - de auto is gekocht bij een officieel Tesla verkooppunt of bij een Bovag aangesloten autobedrijf.

Bovendien zit er gratis pechhulp bij. En de noclaimladder is ook niet slecht.

Dat is een heel stuk goedkoper! Ik moest hem perse op het adres van de zaak zetten wat in Amsterdam is, als die op mijn woonadres is Leusden stond was het 40euro goedkoper.
 
De informatie die ik kreeg is dat ze met het aanvullende klasse alarmsysteem ook niet meer accepteren (Sep 2018 lijkt mij toch echt wel recent). Het schijnt niet goed te werken met het originel Tesla alarm. Misschien dat een andere medewerker wat anders verteld, zou mij niets verbazen.
Zorg er voor dat indien je een verzekering afsluit je duidelijk hebt wat wel en niet is verzekerd, kan hele vervelende situaties achteraf voorkomen. Succes met keuzes en voorwaarden.

Voor beide Model S is de verzekering in september bij CB afgesloten onder de voorwaarden van een alarm systeem klasse 4 of 5. Dit kan goed en werkt ook goed samen met het originele Tesla Alarm systeem. Er is inderdaad een gerucht dat dit niet goed werkt, maar daar heb ik nooit goed grip (herkomst o.i.d.) op kunnen krijgen. Wel kan ik persoonlijk aangeven dat het goed werkt en dat ik met veel plezier rij in de Tesla Model S.
 
Voor beide Model S is de verzekering in september bij CB afgesloten onder de voorwaarden van een alarm systeem klasse 4 of 5. Dit kan goed en werkt ook goed samen met het originele Tesla Alarm systeem. Er is inderdaad een gerucht dat dit niet goed werkt, maar daar heb ik nooit goed grip (herkomst o.i.d.) op kunnen krijgen. Wel kan ik persoonlijk aangeven dat het goed werkt en dat ik met veel plezier rij in de Tesla Model S.
Zie mijn ervaring met Centraal Beheer. Verzekering (particulier! De zakelijke tak is een heel andere afdeling met eigen regels en gebruiken)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
voor alle duidelijkheid: Alarmklasse 4/5 KAN NIET in een Tesla. Het Tesla security pakket heeft geen SCM goedkeuring. Er kan alleen een extra startonderbreking klasse 1 SCM worden ingebouwd met een peilzender.

Dat hoorde ik van twee alarminbouwers, onafhankelijk van elkaar, plus van Centraal Beheer, die me hetzelfde verhaal als hierboven staat, gaven: uw auto kan na 5 jaren verzekerd worden voor diefstal en dan betaalt u 80 euro per maand.

Zie hier de mail:

Beste heer xxxxxxxxxxx,

In de Model S monteren we normaal gesproken een voertuigvolgsysteem plus startblokkering. Een alarmsysteem is niet mogelijk omdat hiervoor geen aftermarket aanbieder is. De meeste verzekeraars accepteren echter het fabriekalarm van de Model S als zijnde gelijkwaardig.

Een voertuigvolgsysteem plus startblokkering voor deze auto komt op € 899,- inclusief BTW , montage bij ons in Made , en SCM / VbV certificaat.

Voor het volgsysteem heeft u een meldkamer abonnement nodig. De meldkamer rekent € 219,- per jaar incl. BTW.

De montage duurt ~ 2 uur. U kunt hierop (na afspraak) wachten.
 
voor alle duidelijkheid: Alarmklasse 4/5 KAN NIET in een Tesla. Het Tesla security pakket heeft geen SCM goedkeuring. Er kan alleen een extra startonderbreking klasse 1 SCM worden ingebouwd met een peilzender.

Dat hoorde ik van twee alarminbouwers, onafhankelijk van elkaar, plus van Centraal Beheer, die me hetzelfde verhaal als hierboven staat, gaven: uw auto kan na 5 jaren verzekerd worden voor diefstal en dan betaalt u 80 euro per maand.

Zie hier de mail:

Beste heer xxxxxxxxxxx,

In de Model S monteren we normaal gesproken een voertuigvolgsysteem plus startblokkering. Een alarmsysteem is niet mogelijk omdat hiervoor geen aftermarket aanbieder is. De meeste verzekeraars accepteren echter het fabriekalarm van de Model S als zijnde gelijkwaardig.

Een voertuigvolgsysteem plus startblokkering voor deze auto komt op € 899,- inclusief BTW , montage bij ons in Made , en SCM / VbV certificaat.

Voor het volgsysteem heeft u een meldkamer abonnement nodig. De meldkamer rekent € 219,- per jaar incl. BTW.

De montage duurt ~ 2 uur. U kunt hierop (na afspraak) wachten.


Beste slk-A4,

Dat jij bovenstaande informatie krijgt van alarminbouwers en CB vind ik jammer en is incorrect, want:

Een alarmklasse 4/5 KAN WEL in een Tesla ingebouwd worden. Meerdere teslarijders hebben dit en als je het wil zien, stuur mij een PM, dan maken we een afspraak.
Bel anders Bjorn Electonics: BJ-Electronics - Professioneel en gecertificeerd mobiel inbouw bedrijf
Hij heeft het bij mij ingebouwd. En ik heb een SCM certificaat van KiWa met een klasse 4/5 alarmsysteem van Alsetra.
Zijn naam heb ik ook doorgegeven bij CB. Ik ben bij CB verzekerd en zij weten ook dat ik dit heb. Waarschijnlijk is de interne communicatie niet zo best.


Ik heb geen belang of contact met Bjorn van BJ-Electronics, anders dan dat hij het alarmsysteem bij mij heeft ingebouwd.
 
Last edited:
Maar nog steeds is ook mij niet duidelijk wat er bedoeld wordt.
Had de context willen geven, maar kreeg een site crash. Er stonden (als ik me goed herinner) de opties:
10.000/40.000
20.000/50.000
30.000/60.000
(euros)...
Dit gaat over de extra dekking voor ongevallen inzittenden.
Deze optionele extra verzekering keert een vast bedrag uit als de bestuurder of passagiers blijvend invalide raken of komen te overlijden bij een ongeval. Of je zelf aansprakelijk bent voor het ongeval of de tegenpartij maakt daarbij niet uit. De combinatie geeft aan welke vaste bedragen in zo'n geval worden uitgekeerd. Het lagere bedrag is bij overlijden. Het hogere bedrag is bij blijvende invaliditeit.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Volgens Allianz en Tesla zelf is het een alarm klasse 4, geen 5 omdat zij zelf de auto kunnen volgen via gps.

Mijn volvo v60 had ook een gps zender maar dat werd in de gaten gehouden door een extern bedrijf, zodoende dat die viel onder klasse 5.
 
Volgens Allianz en Tesla zelf is het een alarm klasse 4, geen 5 omdat zij zelf de auto kunnen volgen via gps.

Mijn volvo v60 had ook een gps zender maar dat werd in de gaten gehouden door een extern bedrijf, zodoende dat die viel onder klasse 5.

Mij was altijd bekend dat een klasse 4 een voertuigvolgsysteem is en klasse 5 een klasse 3 alarmsysteem + voertuigvolgsysteem (klasse 4). Daarbij willen veel verzekeraars een scm keurmerk. Tesla is geen goedgekeurd 4/5 af fabriek, alleen de X? Klasse 1 (startonderbreker)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Verzekeraars “snappen het niet helemaal” hoe een Tesla verschilt van andere merken. In mijn jacht naar een verzekeraar heb ik zelfs 1x te horen gekregen “omdat uw brandstofslang niet afgesloten kan worden, kan hij niet gecertificeerd worden”. En dan te horen krijgen: “Ja maar electra is geen brandstof meneer”. Het liefst had ik een MI9 samen met de TV01 gehad op m’n MX, dat is in mijn ogen de beste combi naast wat Tesla inmiddels in de software heeft zitten.
Tesla beveiliging - Welke beveiliging heb ik nodig? SCMklasse.nl

Maar wat ik niet begrijp, is hoe een auto toch een certificaat kan krijgen, zonder dat het als zodanig in de database van Kiwa vermeld staat: Goedgekeurde systemen dus ik ben erg benieuwd wat het Kiwa hier van vindt en zegt en wat er daadwerkelijk gebeurt vanuit je verzekering, als je Tesla onverhoopt toch gestolen of uit elkaar gehaald wordt. Ik ging toen dat risico iig niet lopen voor die paar centen/maand.

Ik ben hierdoor uitgekomen bij Centraal Beheer Zakelijk (midden mei dit jaar), niet de goedkoopste, maar wel degene met extra clausules die voor Tesla’s in het voordeel zijn + een goed gesprek zonder het gevoel dat ze “even snel” een verzekering te willen slijten.

Komend voorjaar ga ik weer kijken wat er verandert is in de verzekeringsmarkt..
 
  • Informative
Reactions: ybborb
Verzekeraars “snappen het niet helemaal” hoe een Tesla verschilt van andere merken. In mijn jacht naar een verzekeraar heb ik zelfs 1x te horen gekregen “omdat uw brandstofslang niet afgesloten kan worden, kan hij niet gecertificeerd worden”. En dan te horen krijgen: “Ja maar electra is geen brandstof meneer”. Het liefst had ik een MI9 samen met de TV01 gehad op m’n MX, dat is in mijn ogen de beste combi naast wat Tesla inmiddels in de software heeft zitten.
Tesla beveiliging - Welke beveiliging heb ik nodig? SCMklasse.nl

Maar wat ik niet begrijp, is hoe een auto toch een certificaat kan krijgen, zonder dat het als zodanig in de database van Kiwa vermeld staat: Goedgekeurde systemen dus ik ben erg benieuwd wat het Kiwa hier van vindt en zegt en wat er daadwerkelijk gebeurt vanuit je verzekering, als je Tesla onverhoopt toch gestolen of uit elkaar gehaald wordt. Ik ging toen dat risico iig niet lopen voor die paar centen/maand.

Ik ben hierdoor uitgekomen bij Centraal Beheer Zakelijk (midden mei dit jaar), niet de goedkoopste, maar wel degene met extra clausules die voor Tesla’s in het voordeel zijn + een goed gesprek zonder het gevoel dat ze “even snel” een verzekering te willen slijten.

Komend voorjaar ga ik weer kijken wat er verandert is in de verzekeringsmarkt..
De KiWa site die je gestuurd hebt kent inderdaad geen Model S. Deze database is alleen voor auto's met een "Vanaf fabriek geinstalleerde goedgekeurde alarmsysteem" Dat heeft de Model S (nog) niet.
 
Last edited:
ging zonet even een kijkje nemen op de website van mijn autoverzekeraar en blijkt dat deze het merk Tesla niet verzekerd. Tesla komt niet voor in het lijstje beschikbare automerken bij de prijssimulator.

Verzekeraar: AXA in België

Het is niet dat ze geen enkele ev verzekeren want de BMW met de i3 en i8 staan wel in 't lijstje
 
Net zoals bij sommige andere forumleden, gaat mijn in 2013 zakelijk aangeschafte Model S dit jaar over naar privé eigendom. Zojuist heb ik aan mijn tussenpersoon PM&P (hier vaker besproken) gevraagd wat het voor de bestaande Turien verzekering zou betekenen om de auto opnieuw bij hen te verzekeren. Per ommegaande kreeg ik een offerte met deze kenmerken:
View attachment 335685
Het genoemde bedrag is per jaar incl. assurantiebelasting en Schadeverzekering Inzittenden (SVI), excl. poliskosten. Daarnaast heeft de verzekeraar er voor gekozen om de 'standaard' verplichting van een peilzender (lees: LoJack) in mijn geval te laten vallen. Zou natuurlijk ook vreemd zijn om die eis nu ineens te introduceren, terwijl het dezelfde auto op dezelfde postcode met dezelfde chauffeur betreft.

Nog mensen met scherpere aanbiedingen, waar ik achteraan kan? Ik had ook gevraagd om een alternatief zonder all risks, dus alleen WA of WA+ o.i.d., maar dat biedt Turien niet.
Uiteindelijk heb ik deze offerte geaccepteerd. Wel mooi dat deze meteen voor 14 maanden (1-11-2018 t/m 31-12-2019) kon gelden. En toch maar afgezien van uitsluitend WA dekking, die ik via een andere tussenpersoon bij dezelfde verzekeraar vond. Was iets meer dan 800 pop per jaar geweest. Als de tarieven nog verder uit de pan gaan rijzen, wordt dat toch een optie.
 
Last edited:
Helaas net verzekering proberen af te sluiten bij allsecur maar wordt niet aangenomen, omdat het vermogen boven de 300 kw ligt kunnen ze hem niet aannemen.
Niet zeggen dat het lastig lijkt om een verzekering voor een Tesla af te sluiten want dan krijg je een (nog immer onbegrepen) disagree van @FairFrank :eek: (you never forget your first disagree)

Enniewee; volgens is inmiddels de conclusie dat er niet veel meer te kiezen is.