Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zou dan geen probleem mogen zijn. Met de leeftijd is meestal tot 24 jaar volgens mij. Wel vreemd dan, vooral omdat anderen wel gewoon bij Promovendum kunnen verzekeren. Zou nog eens bellen/mailen om te kijken of ze zich niet hebben vergist. Anders toch maar andere verzekeringsmaatschappij pakken die hier niet moeilijk over doet. :)

Dank voor je reply! Ja, vreemd is het. Volgens mij doen ze RWD’s wel en AWD’s niet. Iemand met een LR AWD bij Promovendum?
 
Dat zou dan geen probleem mogen zijn. Met de leeftijd is meestal tot 24 jaar volgens mij. Wel vreemd dan, vooral omdat anderen wel gewoon bij Promovendum kunnen verzekeren. Zou nog eens bellen/mailen om te kijken of ze zich niet hebben vergist. Anders toch maar andere verzekeringsmaatschappij pakken die hier niet moeilijk over doet. :)
Ik ben uiteindelijk naar Carmeleon gegaan: bij Promovendum ook vermogen teveel. Combinatie van leeftijd en schadevrije jaren gok ik.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ik betaal 1500 euro per jaar voor mijn LR RWD. Vooral te danken aan 5 schadegevallen in de afgelopen 3 jaar voor mezelf en mijn vrouw gecombineerd. (2 in fout, van mezelf een kop-staart aanrijding, mijn vrouw heeft bij wegrijden van een parkeerplaats en andere auto geraakt)

Ik heb dan wel geen eigen risico uitgebreide all risk en Bob verzekering, en 72 maanden verzekerd tegen nieuwwaarde bij total loss. Bij partners verzekeringen (België).

Al bij al vind ik dat ik best veel betaal, maar wel een belachelijk goede dekking heb.
 
Heeft iemand ervaring met Victor / InsureMyTesla mbt schadeafhandeling? Ik heb vorige week geprobeerd om via hun website een offerte aan te vragen, maar de knop was stuk. Dus heb ik ze maar een E-mail gestuurd. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Op dit moment doet de offerte knop het wel.. maar erg veel vertrouwen wekt dit natuurlijk niet. Ze hebben wel een scherpe premie: €1050 per jaar voor een Model S met 12 schadevrije jaren.
 
M3 RWD LR
Deze heeft een lager vermogen, wellicht zit het 'm daarin. Ik heb trouwens de verzekering uiteindelijk op naam van mijn vrouw afgesloten i.v.m. de geregistreerde schadevrije jaren.

Vermogen is inderdaad een grens waar ze niet overheen willen. Mijn exAMG was ook al zo'n probleem. Toen bij FBTO uitgekomen maar nu gestrand op SCM. Belachelijke eis: een startonderbreker op een elektrische auto. Maar 'Dat zijn onze regels meneer'. Procedures altijd belangrijker dan logisch nadenken, lijkt het wel.
 
Carmeleon vandaag geregeld, 135 euro incl rechtsbijstand, inzittenden, allrisk, assurantie incl, 3 schadevrije jaren, ex btw verzekerd (50.345), geen alarm eis, glazen-dak inclusief, 5 jaar nieuwwaarde, mits aankoop weer een tesla is.
Denk dat t wel prima is.

Als ik on-line een premie berekening bij hen doe krijg ik toch te zien: 'Bij deze cataloguswaarde is een alarmsysteem conform categorie 3 verplicht. '. And guess what? Dat is SCM met (o.a.) startonderbreker. (cat waarde is 77.7K in BTW 64K ex, maakt niets uit). Doen ze aan de telefoon andere voorwaarden?
 
Ex btw tot 60 geen alarm eis. Heb er ook nog over nagebeld.

Pagina 4
http://www.carmeleon.info/images/bestanden/polisvoorwaarden/Voorwaarden_Autoverzekering.pdf


Als ik on-line een premie berekening bij hen doe krijg ik toch te zien: 'Bij deze cataloguswaarde is een alarmsysteem conform categorie 3 verplicht. '. And guess what? Dat is SCM met (o.a.) startonderbreker. (cat waarde is 77.7K in BTW 64K ex, maakt niets uit). Doen ze aan de telefoon andere voorwaarden?


Je hebt blijkbaar een duurdere auto.. ik maar een goedkope :). Ze vragen dan bij jou LoJack omdat SCM niet mogelijk is op tesla (zei ze telefonisch).
 
Last edited:
Centraal Beheer heeft bedacht de premies maar weer eens met 100% te verhogen, nu € 3.870,=:confused:. Dus ik ben weer aan het rondshoppen. Ik kom voor mijn X nu bij AllSecure uit. Moet alleen een LoJack in. AllSecure komt op €1.400,= en Carmeleon op ruim € 1.950,=. Voorwaarden lijken gelijk.

Iemand nog tips en/of ervaringen?
 
Centraal Beheer heeft bedacht de premies maar weer eens met 100% te verhogen, nu € 3.870,=:confused:. Dus ik ben weer aan het rondshoppen. Ik kom voor mijn X nu bij AllSecure uit. Moet alleen een LoJack in. AllSecure komt op €1.400,= en Carmeleon op ruim € 1.950,=. Voorwaarden lijken gelijk.

Iemand nog tips en/of ervaringen?
Is er ook bijtellingbescherming mogelijk? Ik zit bij Carmeleon met cataloguswaarde van 132.521,- ex btw voor € 1883,- inclusief inzittende en bijtelingbeschermer met 20k km + per jaar. Krijg nu een voorstel voor volgende jaar van € 2234.74
Als ik op de site een nieuwe aanvraag kost het zelfde pakket € 1959,73

Welkom nieuwe klanten! Dit is het nieuwe belonen van trouwe klanten!
 
Centraal Beheer heeft bedacht de premies maar weer eens met 100% te verhogen, nu € 3.870,=:confused:. Dus ik ben weer aan het rondshoppen. Ik kom voor mijn X nu bij AllSecure uit. Moet alleen een LoJack in. AllSecure komt op €1.400,= en Carmeleon op ruim € 1.950,=. Voorwaarden lijken gelijk.

Iemand nog tips en/of ervaringen?
Heftig...:confused:.
Ik ben benieuwd (eigenlijk niet echt...) waarmee Centraal beheer mij dan mee gaat verrassen...
 
Net gecheckt. Ze vragen of er bestuuders onder de 24 jaar mee rijden. Een enkele keer rijdt mijn dochter... Premie € 4331,78 per jaar!
Bijtellingbeschermer kost ook nog € 553,-

Als ik alles aankruis kost het € 4923,81 per jaar. € 386,25 per maand.