Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Bijzonder....bij mij werkt de link prima en ik heb ze ook al aan de telefoon gehad. Ook zie ik deze verzekering in verschillende vergelijkingstabellen in dit draadje staan.

Even een screenshot



image.png
 
Last edited:
Ik betaal momenteel 163/m 1956/j bij ABN voor ex BTW verzekering van mijn S100D. Volledig casco maar ik bedacht me dat sinds een paar maanden natuurlijk de aanschafprijs aanzienlijk is gedaald. In mijn geval van 130k naar 105. Even ABN gebeld en deze geven aan dat ze enkel verzekeren tegen de catalogusprijs. Een stapje terug naar enkel WA beperkt casco heeft weinig zin.

Ik vind het redelijke belachelijk dat m'n premie niet omlaag kan als een nieuwe nu 25k minder kost. Enige optie is een WA verzekering af te sluiten maar dat ze ik momenteel nog niet echt zitten :)

Echt, het verzekeraarslandschap is net zo kapot als de huizenmarkt.

Belachelijk dat er b.v. bij de meeste verzekeraars geen of echt amper verschil zit in premie is voor ex of inclusief BTW. Met andere woorden, ik betaal een premium omdat de catalogus waarde 130k inclusief is maar de auto nieuw aan te schaffen voor nog geen 87k en dan heb je zelfs een Raven uitvoering ;-)
 
Last edited:
Ik betaal momenteel 163/m 1956/j bij ABN voor ex BTW verzekering van mijn S100D. Volledig casco maar ik bedacht me dat sinds een paar maanden natuurlijk de aanschafprijs aanzienlijk is gedaald. In mijn geval van 130k naar 105. Even ABN gebeld en deze geven aan dat ze enkel verzekeren tegen de catalogusprijs. Een stapje terug naar enkel WA beperkt casco heeft weinig zin.

Ik vind het redelijke belachelijk dat m'n premie niet omlaag kan als een nieuwe nu 25k minder kost. Enige optie is een WA verzekering af te sluiten maar dat ze ik momenteel nog niet echt zitten :)

Echt, het verzekeraarslandschap is net zo kapot als de huizenmarkt.

Belachelijk dat er b.v. bij de meeste verzekeraars geen of echt amper verschil zit in premie is voor ex of inclusief BTW. Met andere woorden, ik betaal een premium omdat de catalogus waarde 130k inclusief is maar de auto nieuw aan te schaffen voor nog geen 87k en dan heb je zelfs een Raven uitvoering ;-)
Krijg bijna de neiging je te adviseren 'hem/haar' maar in barrels te rijden, maar dat gaat natuurlijk iets te ver en is belachelijk:cool:
 
Ik betaal momenteel 163/m 1956/j bij ABN voor ex BTW verzekering van mijn S100D. Volledig casco maar ik bedacht me dat sinds een paar maanden natuurlijk de aanschafprijs aanzienlijk is gedaald. In mijn geval van 130k naar 105. Even ABN gebeld en deze geven aan dat ze enkel verzekeren tegen de catalogusprijs. Een stapje terug naar enkel WA beperkt casco heeft weinig zin.

Ik vind het redelijke belachelijk dat m'n premie niet omlaag kan als een nieuwe nu 25k minder kost. Enige optie is een WA verzekering af te sluiten maar dat ze ik momenteel nog niet echt zitten :)

Echt, het verzekeraarslandschap is net zo kapot als de huizenmarkt.

Belachelijk dat er b.v. bij de meeste verzekeraars geen of echt amper verschil zit in premie is voor ex of inclusief BTW. Met andere woorden, ik betaal een premium omdat de catalogus waarde 130k inclusief is maar de auto nieuw aan te schaffen voor nog geen 87k en dan heb je zelfs een Raven uitvoering ;-)

Als ze dan ook maar uitkeren obv de oorspronkelijke aanschafprijs...
 
Dat doet bijna geen enkele verzekering bij auto's boven een ton.
Nou... is het niet precies andersom, dat ze juist wel uitkeren op basis van oorspronkelijke cataloguswaarde? Meer dan 99% van alle auto's, zeker in de dure prijsklasse, worden jaar op jaar duurder, dus uitkering op basis van oorspronkelijke cataloguswaarde is voor de verzekeringsmaatschappijen normaliter in het voordeel!
Maar je kunt het even vragen per mail, misschien krijg je ook per mail reactie en dan heb je dat direct mooi zwart op wit.
 
Hallo iedereen,
Bedankt voor alle tips.

Hebben jullie ervaring met de 'Aanschafwaardegarantie' ?

De concrete vraag: Als je jaarlijks switched, kan je daar dan nog steeds gebruik van maken ?
Of verzekering bij X afsluiten en dan 3 tot 5 jaar uitzitten ?
 
Mijn aantekeningen voor vinden van goede verzekering. Helaas niet netjes en gestructureerd opgeschreven, omdat ik me niet had gerealiseerd dat verzekeren zo problematisch zou zijn.

Uitgangssituatie: eerste auto (dus 0 jaren schadevrij), auto boven €50k (long range), ben ouder dan 28, financial lease (zakelijk bezit).

- ANWB: beveiliging onvoldoende en er kan niets ingebouwd worden, dus het kan niet (gebeld)
- NN / Delta LLoyd / ING: deze auto verzekeren wij niet
- Diks en andere kleine: wij komen bij u terug
- Tesla's verzekering: minimaal 1 jaar schadevrij nodig
- Centraal beheer en vele anderen: boven de €400 per maand
- Rabobank / Interpolis: enige(!) relatief betaalbare optie die ik kon vinden, die schijnbaar Tesla's accepteert: "Bij Tesla. Het af-fabriek gemonteerde anti-diefstal systeem."

De baas betaalt, maar ben helaas de DGA. Iemand tips voor hoe de verzekeringskosten naar beneden te krijgen?
 
Mijn aantekeningen voor vinden van goede verzekering. Helaas niet netjes en gestructureerd opgeschreven, omdat ik me niet had gerealiseerd dat verzekeren zo problematisch zou zijn.

Uitgangssituatie: eerste auto (dus 0 jaren schadevrij), auto boven €50k (long range), ben ouder dan 28, financial lease (zakelijk bezit).

- ANWB: beveiliging onvoldoende en er kan niets ingebouwd worden, dus het kan niet (gebeld)
- NN / Delta LLoyd / ING: deze auto verzekeren wij niet
- Diks en andere kleine: wij komen bij u terug
- Tesla's verzekering: minimaal 1 jaar schadevrij nodig
- Centraal beheer en vele anderen: boven de €400 per maand
- Rabobank / Interpolis: enige(!) relatief betaalbare optie die ik kon vinden, die schijnbaar Tesla's accepteert: "Bij Tesla. Het af-fabriek gemonteerde anti-diefstal systeem."

De baas betaalt, maar ben helaas de DGA. Iemand tips voor hoe de verzekeringskosten naar beneden te krijgen?
Heb je FBTO geprobeerd?
 
Mijn aantekeningen voor vinden van goede verzekering. Helaas niet netjes en gestructureerd opgeschreven, omdat ik me niet had gerealiseerd dat verzekeren zo problematisch zou zijn.

Uitgangssituatie: eerste auto (dus 0 jaren schadevrij), auto boven €50k (long range), ben ouder dan 28, financial lease (zakelijk bezit).

- ANWB: beveiliging onvoldoende en er kan niets ingebouwd worden, dus het kan niet (gebeld)
- NN / Delta LLoyd / ING: deze auto verzekeren wij niet
- Diks en andere kleine: wij komen bij u terug
- Tesla's verzekering: minimaal 1 jaar schadevrij nodig
- Centraal beheer en vele anderen: boven de €400 per maand
- Rabobank / Interpolis: enige(!) relatief betaalbare optie die ik kon vinden, die schijnbaar Tesla's accepteert: "Bij Tesla. Het af-fabriek gemonteerde anti-diefstal systeem."

De baas betaalt, maar ben helaas de DGA. Iemand tips voor hoe de verzekeringskosten naar beneden te krijgen?
Carmeleon geprobeerd? Daar kan je ook de bijtelling verzekeren.
 
Iemand tips voor hoe de verzekeringskosten naar beneden te krijgen?

Destijds ook problemen gehad om mijn Model S (2013) te verzekeren vanwege de combinatie van catalogusprijs, motorvermogen, leeftijd bestuurder (< 40 jr.) en geen schadevrij verleden in de vijf jaar daarvoor. Ik heb toen besloten de auto alleen WA te verzekeren.

Ik rij nu al jaren voor vier tientjes per maand verzekerd rond. En bespaarde daarmee al zo’n 6.000 euro ten opzichte van casco.
 
Nee hoor, je krijgt dan offerte in mailbox

Dat dacht ik ook. Moest dezelfde gegevens invullen als bij andere partijen, waar ik netjes een mail of PDF opgestuurd kreeg. Ze hebben niet eens een SEPA-machtiging van me.

Echter:
"Bedankt voor het afsluiten van de autoverzekering. Bij deze e-mail zijn de polis, de groene kaart en de voorwaarden bijgesloten."

Ik rij nu al jaren voor vier tientjes per maand verzekerd rond. En bespaarde daarmee al zo’n 6.000 euro ten opzichte van casco.

De financial lease-partij staat dit niet toe.
 
Ik rij nu al jaren voor vier tientjes per maand verzekerd rond. En bespaarde daarmee al zo’n 6.000 euro ten opzichte van casco.
Als je geen schade rijdt dan is dat lucratief, maar dat weet je niet. Als je de wagen plat rijdt is het huilen. Niet iedereen heeft zo weer 85K op tafel voor een nieuwe. Ik kan me ook voorstellen dat bij financial lease constructies de verstrekker ook een all-risk verzekering eist.

Verzeker alleen hetgeen je niet kan betalen of wat verplicht is. Dat is meestal het goedkoopst. Daarom ook al jaren max. eigen risico bij vrijwel alle verzekeringen. Helemaal bij auto lucratief, want bij claimen val je zo hard terug in de staffel dat zelf betalen onder aan de streep toch al het goedkoopste is.
 
Mijn aantekeningen voor vinden van goede verzekering. Helaas niet netjes en gestructureerd opgeschreven, omdat ik me niet had gerealiseerd dat verzekeren zo problematisch zou zijn.

Uitgangssituatie: eerste auto (dus 0 jaren schadevrij), auto boven €50k (long range), ben ouder dan 28, financial lease (zakelijk bezit).

- ANWB: beveiliging onvoldoende en er kan niets ingebouwd worden, dus het kan niet (gebeld)
- NN / Delta LLoyd / ING: deze auto verzekeren wij niet
- Diks en andere kleine: wij komen bij u terug
- Tesla's verzekering: minimaal 1 jaar schadevrij nodig
- Centraal beheer en vele anderen: boven de €400 per maand
- Rabobank / Interpolis: enige(!) relatief betaalbare optie die ik kon vinden, die schijnbaar Tesla's accepteert: "Bij Tesla. Het af-fabriek gemonteerde anti-diefstal systeem."

De baas betaalt, maar ben helaas de DGA. Iemand tips voor hoe de verzekeringskosten naar beneden te krijgen?

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Aankomende woensdag ga ik de auto halen en morgen ga ik bellen met Promovendum. Die lijken nog een aardig polis te hebben alleen weet ik niet of je via hun ook zakelijk kan laten verzekeren. Als dit niks wordt ga ik met Interpolis verder alleen verzekeren hun niet tegen diefstal.
 
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Aankomende woensdag ga ik de auto halen en morgen ga ik bellen met Promovendum. Die lijken nog een aardig polis te hebben alleen weet ik niet of je via hun ook zakelijk kan laten verzekeren. Als dit niks wordt ga ik met Interpolis verder alleen verzekeren hun niet tegen diefstal.
Waar heb je de info vandaan dat ze niet tegen diefstal verzekeren? via mijn contactpersoon bij Rabo Bedrijven kreeg ik over mijn vraag over het omzetten van huidige auto naar de M3, het volgende antwoord:
"Voor Tesla's is het af-fabriek gemonteerde anti-diefstal systeem voldoende voor diefstaldekking."
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB