Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Naar aanleiding van berichten hier heb ik gecheckt bij de ANWB. Die kwamen voor mijn X100D uit 2017 met 7 schadevrije jaren op 168/mnd uit. Dat is dan wel met een eenmalige korting van 15% per jaar en je moet een ANWB lidmaatschap hebben. Al een fors verschil met mijn huidige verzekeraar Turien met 294 euro... Overigens bij beiden is een LoJack peilzender met certificaat verplicht.

Mijn tussenpersoon gaf echter aan dat ANWB samenwerkt met Unigarant, dus we hebben het daar ook gecheckt en die komen op ±160 euro uit, zonder een eenmalige korting of benodigd lidmaatschap.

Voorheen was voor Unigarant een LoJack peilzender niet afdoende en vielen zij dus af. Nu hebben zij hun acceptatieregels aangepast en is een LoJack wel voldoende. Dat biedt dus een interessant alternatief!
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Naar aanleiding van berichten hier heb ik gecheckt bij de ANWB. Die kwamen voor mijn X100D uit 2017 met 7 schadevrije jaren op 168/mnd uit. Dat is dan wel met een eenmalige korting van 15% per jaar en je moet een ANWB lidmaatschap hebben. Al een fors verschil met mijn huidige verzekeraar Turien met 294 euro... Overigens bij beiden is een LoJack peilzender met certificaat verplicht.

Mijn tussenpersoon gaf echter aan dat ANWB samenwerkt met Unigarant, dus we hebben het daar ook gecheckt en die komen op ±160 euro uit, zonder een eenmalige korting of benodigd lidmaatschap.

Voorheen was voor Unigarant een LoJack peilzender niet afdoende en vielen zij dus af. Nu hebben zij hun acceptatieregels aangepast en is een LoJack wel voldoende. Dat biedt dus een interessant alternatief!
ik dacht dat Unigarant eigendom van ANWB was... Kijk wel even: ANWB heeeft een kortingsregeling voor inbouw lojack/abo.

Ik zal gezien de service van ANWB niet snel voor een tientje overstappen (ben al bijna 40 jaar ANWB lid), maar je zou bijv ook eerste jaar ANWB kunnen doen en dan overstappen ;-)
 
ik dacht dat Unigarant eigendom van ANWB was... Kijk wel even: ANWB heeeft een kortingsregeling voor inbouw lojack/abo.

Ik zal gezien de service van ANWB niet snel voor een tientje overstappen (ben al bijna 40 jaar ANWB lid), maar je zou bijv ook eerste jaar ANWB kunnen doen en dan overstappen ;-)
ANWB of Unigarant maakt ook inderdaad niet zoveel uit, het is vooral het grote verschil met Turien. En iets van een wegenwacht service heb je toch nodig aangezien Tesla je niet helpt buiten garantie.
 
Base Model S 85 uit 2014 bij Centraal Beheer WA verzekerd.

0 schadevrijejaren (eerste auto) met rechtsbijstand voor 101 euro per maand. Er was geen extra beveiliging zoals een lojack nodig. De verzekering was zo afgesloten.

Meeste verzekeringen zijn voor WA wat makkelijker. Dan hebben ze alleen een juridische afdeling nodig :)

Voor een auto uit 2014 kan ik mij de keuze wel voorstellen. Voor recentere auto's en de Tesla reparatie kosten zou ik toch meer richting all-risk gaan en ik heb dan ook nog ongevallen inzittenden, rechtsbijstand enz enz
 
Base Model S 85 uit 2014 bij Centraal Beheer WA verzekerd.

0 schadevrijejaren (eerste auto) met rechtsbijstand voor 101 euro per maand. Er was geen extra beveiliging zoals een lojack nodig. De verzekering was zo afgesloten.
Leuke eerste auto!
Die van mij was 'n Fiat Ritmo. Okay, wel de Abarth uitvoering, maar toch... ;)


Edit: oeps, ook aardig off topic.
On topic die verzekering zou ik eerste jaren zeker ieder jaar flink shoppen, vooral als je gaat voor alleen WA kunnen de verschillen erg hard oplopen.
 
Qua verzekering: ik zit nu voor iets meer dan €120,– p/maand bij Allianz Direct, al enige jaren (12 schadevrije jaren, All Risk).

Nu zag ik dat als ik opnieuw af zou sluiten, dat ik dan verplicht ben om een TV01 peilzender in te bouwen, met als voordeel dat de premie dan verlaagd wordt naar €80,– p/maand. Dat is wel de moeite, dus laat ik toch maar de peilzender inbouwen binnenkort.

Overigens zie ik veel berichten over een LoJack gaan, Allianz Direct vereist een Mi01 Peilzender (CCV Klasse TV01 Terugvindsysteem) en daarmee is de Moving Intelligence peilzender (inbouw €350,– incl. BTW met €9,95 abonnementskosten incl. BTW p/maand) voor mij gunstiger dan een LoJack.
 
  • Informative
Reactions: Dannietjoh
Het blijft toch maf dat je een LoJack of andere peilzender moet installeren. Tesla heeft dat zelf toch al? Bij Interpolis doen ze dat beter:
Screenshot 2022-04-22 at 23.09.52.png
 
Ligt er aan hoe makkelijk Tesla locatiedata doorgeeft. Overigens is zo'n LoJack ook een wassen neus, kwam er bij wat knutselwerzaamheden achter waar dat ding geplaatst is, daar is nou niet veel fantasie aan te pas gekomen..

Als ik het goed begrepen heb kunnen ze kiezen uit verschillende locaties zodat een dief relatief veel tijd/moeite moet doen om e.a. te zoeken / onklaar te maken. (ipv standaard bij elke auto achter een dashboardkastje bijvoorbeeld)

Bij een kennis werd de RS4 door 2 personen gestolen -> 1 persoon achter het stuur en de andere persoon was al rijdende het volgsysteem aan het verwijderen -> politie met spoed naar locatie maar daar trof men dus geen auto aan :eek:
 
  • Informative
Reactions: Dannietjoh
Er is een verjaringstermijn. Schadevrijejaren komen daar pas in te staan als je je verzekering royeert. Je huidige verzekeraar kan aangeven hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd.

Hier zit een adertje onder het gras. Veel verzekeraars werken met "1 gratis schade per jaar". De premie blijft dan bij een kleine schade gelijk maar het heeft ALTIJD impact op je schadevrije jaren. Zo'n extra verzekering is daarom altijd nutteloos want het zorgt ervoor dat je daardoor niet naar een andere verzekeraar kunt zonder veel meer premie te moeten betalen. Heel slim dus zo'n BM verzekering want je klanten kunnen daardoor niet weg.
Kleine of grote schade maakt niks uit. Best is alleen grote schade te melden als je er toch op achteruitgaat. Bonus bescherming is een zegen als je Tesla rijdt want je bent al gauw duizenden euros kwijt als je bv je deur tegen de laadpaal kapot drukt (ik spreek uit ervaring, ca. 4k😋). Dan ben je blij als je premie niet stijgt, je de schade betaald krijgt, ondanks 5 jr schadevrije jaren verlies (standaard). Je kan dan wisselen van verzekering maar zoals u aangeeft, gaan die schadevrije jaren welke je verloren bent, wel in je premie doortikken en het feit dat je aan moet geven dat je schade gereden hebt op de aanvraagformulier. Vanzelfsprekend is het dan alleen slim bij je oude verzekeraar te blijven, maar geen verplichting tenzij je jezelf wilt benadelen.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Vanzelfsprekend is het dan alleen slim bij je oude verzekeraar te blijven, maar geen verplichting tenzij je jezelf wilt benadelen.

Precies dit. Echter, stel jouw verzekeraar gooit opeens de premie voor je heel erg omhoog om redenen en je moet dan naar een ander... dan ben je wel de klos maar natuurlijk... heb je echt een grote schade dan is die "bescherming" wel fijn zolang je bij die verzekeraar blijft.
 
Precies dit. Echter, stel jouw verzekeraar gooit opeens de premie voor je heel erg omhoog om redenen en je moet dan naar een ander... dan ben je wel de klos maar natuurlijk... heb je echt een grote schade dan is die "bescherming" wel fijn zolang je bij die verzekeraar blijft.
Ja maar dat kan elke verzekeraar doen ongeacht noclaim bescherming, heb je geen noclaim bescherming val je altijd terug en ga je altijd meer betalen zodra je iets claimt. Het kwam er bij mij, nadat een hele zijkant met een sleutel was verfraaid, op neer dat ik het beter uit eigen zak kon betalen omdat ik geen noclaim had.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Rij inmiddels 8 jaar via Centraal Beheer verzekerd (WA;Ruit;Brand etc en Aanrijding), diefstal eruit gelaten en 75% bonus/malus. Premie €78,62 per maand. Hoor je mij niet over klagen.
Maar bericht jullie nu wel even dat ze dit gaan optrekken naar €130,83 per maand. Even Apeldoorn bellen levert alleen een wandeling van kast naar muur op. Alle componenten met meer dan 50% omhoog. 😡
 
Vandaag eens de verzekering van mijn Tesla en een tweede auto bij Centraal Beheer (CB) vergeleken met die van Univé.
De premie van CB was immers enorm gestegen t.o.v. vorig jaar.
Wel heb ik bij CB een klein voordeeltje: de zgn. 'no-claim bescherming'.
Het blijkt dat de Univé minder dan een euro per maand goedkoper uitkomt.
Oftewel ik blijf voorlopig maar zitten waar ik zit. :)
 
  • Informative
Reactions: HWS