Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Scheelt inderdaad wel iets, H.
Volgens PM&P zijn OVI en RB niet nodig wanneer je al WA+Casco en SVI hebt. Maar op een of andere manier is je basispremie ook al wat hoger...
Heb nog een kleine correctie. In de begeleidende brief schrijft Van Tol dat ivm toegezegde korting door Delta Lloyd dient het eindbedrag € 1.556,72 te zijn ipv € 1.647,47. Dat lijkt het verschil op te heffen als ik de extra verzekerde onderdelen er bij mij afhaal.
 
Ik meen te hebben gehoord dat, wanneer je verzekering wordt verlengd op of voor 31-12-2016 en je zat al bij DL, je onder praktisch dezelfde voorwaarden wordt verlengd. De verzekering wordt uiteindelijk overgenomen door een andere partij. Ik roep dit omdat ik in de voorgaand paar posts allemaal voorstellen voorbij zien komen die nog steeds van DL afkomen en die per 31-12-2016 prolongeren en de premies en de voorwaarden niet veel afwijken van de bekende voorwaarden (geen rekening houdend met Bonus Malus, maar wel met 1 of 2 schades in voorafgaand jaar) etc.

Ik ben zelf pas eind februari gaan rijden in mijn model S en ik kreeg afgelopen week een heel ander voorstel namelijk. Ik kreeg een voorstel van Turien. Die neemt mijn oude verzekering bij DL over, maar met hele andere premies. Daarnaast wordt nu ineens weer gebruik gemaakt van de Bonus Malus regeling. Ik heb de cijfers zo even niet exact paraat, maar het komt ongeveer neer op het volgende:
Verzekerd bedrag: €122.000
Premie per jaar: €3800 (ongeveer, weet het niet meer exact)
schade vrije jaren: 13
Korting: 75%
Eigen risico: €500
Netto premie: € 1250 (inclusief assurantiën etc) (ongeveer, weet het niet meer exact)

Uiteindelijk lijkt het een goed voorstel, maar ik heb nog niet verder geïnformeerd / andere offertes opgevraagd. Ik heb ook nog geen idee hoe het zit met schades en hoeveel je dan stijgt in premie en weer daalt door korting per schade vrij jaar daarna.
 
Scheelt al fors als je m niet meer inclusief btw verzekerd, of rij jij de S privé?

Het is zakelijk maar zoals aangegeven zijn de bedragen even zo uit het hoofd. Brief ligt even buiten mijn bereik momenteel. Het ging mij er meer om dat de premie vrij hoog is en dat er nu met kortingen wordt gewerkt aan de hand van de schade vrije jaren. Uiteindelijke premie zit volgens mij in de buurt van die van afgelopen jaar. Volgens mij zit er geen BTW op verzekeringen, wel assurantie belasting.
 
Het is zakelijk maar zoals aangegeven zijn de bedragen even zo uit het hoofd. Brief ligt even buiten mijn bereik momenteel. Het ging mij er meer om dat de premie vrij hoog is en dat er nu met kortingen wordt gewerkt aan de hand van de schade vrije jaren. Uiteindelijke premie zit volgens mij in de buurt van die van afgelopen jaar. Volgens mij zit er geen BTW op verzekeringen, wel assurantie belasting.
Ik denk dat HWS bedoelt dat het verzekerd bedrag lager is als je de BTW op de auto zelf niet meeverzekert, oftewel schadebedragen worden ex. btw uitgekeerd ipv incl. btw.
 
Ik heb vandaag een voorstel gekregen van European Automotive Service (EAS) met een premie van €1015,60. Prima prijs! Verzekering loopt via Turien & Co.
Ik moedig iedereen graag aan nog eens naar zijn of haar prolongatienota te kijken. Het staat vast dat er bij de overname door Turien van Delta Lloyd van alles is misgegaan met het aantal schadevrije jaren. Ik bijvoorbeeld krijg maar 1 schadevrij jaar mee. De door Tesla veroorzaakte crash wordt mij dus ten onrechte aangerekend.
Ook verneem ik dat eigenaren met 15 of 20 schadevrije jaren er nu maar 2 of 3 meekrijgen.
 
Is prima prijs. Ik zit ook bij Turien maar krijg een rekening van totaal 1567 euro. Een foutje dus want de schade die Tesla heeft veroorzaakt wordt mij nu aangerekend.
Die extra schade door het verlies aan no-claim zul je links of rechtsom denk ik nog wel kunnen claimen bij Tesla als ze dat bij de verzekeraar niet terugdraaien. Maar jij lijkt me niet het type persoon die dat over zich heen laat gaan. ;)
 
Die extra schade door het verlies aan no-claim zul je links of rechtsom denk ik nog wel kunnen claimen bij Tesla als ze dat bij de verzekeraar niet terugdraaien. Maar jij lijkt me niet het type persoon die dat over zich heen laat gaan. ;)
De afspraak met Tesla was dat zij dit zouden regelen met Delta Lloyd. Het vervelende is altijd dat ook als je de schade niet zelf veroorzaakt, de schade wel op de polis van de auto wordt vastgelegd. Met het vervelende gevolg dat bij de overgang van Delta Lloyd naar Turien dit toch misgaat.
En ja, ik ben voldoende assertief om dit soort zaken, mijn tussenpersoon had dit nog niet in de gaten, voor correctie voor te dragen. :)
 
Ik heb vandaag een voorstel gekregen van European Automotive Service (EAS) met een premie van €1015,60. Prima prijs! Verzekering loopt via Turien & Co.
Ik heb vandaag ook een offerte van EAS gekregen:
  • Vaste scherpe verzekeringspremie, geen no-claim verklaring nodig
  • Schadeherstel via uw vertrouwde Tesla adres
  • Maximaal 36 maanden nieuwwaarderegeling bij diefstal en total loss
  • Na de nieuwwaarderegeling tot en met het 5e jaar een vaste maandelijkse afschrijving van 1 %
  • Mogelijkheid tot taxatiewaarderegeling in plaats van dagwaarderegeling
  • Geen kilometerbeperkingen, alarmeis of nachtstallingsclausules
  • U kunt kiezen uit de volgende Eigen Risico’s:
    o € 2500,- meerpremie € 0,-
    o € 1000,- meerpremie € 100,-
    o € 750,- meerpremie € 200,-
    o € 500,- meerpremie € 300,-
WAM + volledig casco €1.050,00
Rechtsbijstandverzekering € 46,00
Schadeverzekering Inzittenden* € 50,00

Prijzen zijn exclusief 21% assurantiebelasting en poliskosten, voor een cataloguswaarde van € 89.504,00 exclusief BTW.

Is dat een goede deal, of heeft iemand een betere?
 
Ha, ik heb vandaag precies dezelfde offerte ontvangen, voor 93K ex BTW cataloguswaarde.
Eigen risico is 2.500.
Met eigen risico 500 (+€ 300) komt het voor mij op dezelfde all-in premie neer als via PMP bij Turien afsluiten.
Zou het dezelfde verzekering zijn?
 
Ha, ik heb vandaag precies dezelfde offerte ontvangen, voor 93K ex BTW cataloguswaarde.
Eigen risico is 2.500.
Met eigen risico 500 (+€ 300) komt het voor mij op dezelfde all-in premie neer als via PMP bij Turien afsluiten.
Zou het dezelfde verzekering zijn?

Ik lees niets over een korting aan de hand van het aantal schade vrije jaren. Is die premie van 1050 euro de premie met of zonder korting in het aantal schade vrije jaren?

Ik heb namelijk (ook) een aanbod van Turien & Co met de volgende specificaties:
Premie: 3190 euro gebaseerd op 100K (ex btw)
(op de polis staat echter het bedrag incl btw, maar in de kleine letters staat dat de premie is gebaseerd op het bedrag ex btw)
Eigen risico: 500 euro
Schadevrije jaren: 13
Trede: 20 (75% korting)
Netto premie: 1278 excl assurantiebelasting (wel incl schade inzittenden verzekering a 40 euro per maand)

Ik heb vandaag ook een offerte van EAS gekregen:
  • Maximaal 36 maanden nieuwwaarderegeling bij diefstal en total loss
  • Na de nieuwwaarderegeling tot en met het 5e jaar een vaste maandelijkse afschrijving van 1 %

Ik heb dus ook in het aanbod 36 maanden nieuwwaarderegeling, maar daarna de dagwaarde in jaar 4 en 5. Zelfde verzekeraar (Turien) en toch een andere regeling. Verder is de schade inzittende verzekering bij mij 40 euro en bij @MindBender 50 euro.

Het lijkt wel of men er een sport van maakt om voor iedereen iets anders aan te bieden of vergelijk ik appels met peren??
 
Ik lees niets over een korting aan de hand van het aantal schade vrije jaren. Is die premie van 1050 euro de premie met of zonder korting in het aantal schade vrije jaren?

Er staat in mijn offerte van EAS: geen no-claim verklaring nodig.
Dit in tegenstelling tot die via Turien.
Ja, ik verbaas me ook over het jaar in jaar uit variëren.. Dit wordt mijn 3de verzekeraar in 4 jaar. Ben benieuwd of deze wel blijft.
 
Ik was bij DL verzekerd onder die Xclusive lijn, nieuwwaarde 151k inc btw en heb 'm ex btw verzekerd. De premie was met 19 schadevrije jaren afgelopen februari 2016 EUR 1.717,89

Nu nieuw voorstel gekregen van Turien:

Eigen risico EUR 500
3 jaar nieuwwaarde

WA - EUR 537,83
Casco - EUR 1080,10
SVI - EUR 40,-
Belasting - EUR 348,16

EUR 2006,09 jaarlijks inc alles.

Vind dat een boel geld... voor de volledigheid, ik heb 20 schadevrije jaren wat ook schijnbaar trede 20 bij turien is.

Overigens geregeld via vantolverzekeringen.nl die premie altijd adviseert en erg snel is met email en bellen.

Hij kwam nog met een alternatief Assicuro, die rekenden voor mijn auto en situatie EUR 2.050,50. Ze zeggen zelf daarover:

Hier is echter ook weer sprake van een vaste premie. In onze ogen een belangrijk nadeel omdat er geen enkele drempel is om schade niet te claimen. De ‘goede’ rijders dragen daardoor verhoudingsgewijs meer bij aan de schadelast van de ‘mindere’ rijders.

Aanvankelijk vond ik het een belachelijke verhoging, maar als ik de laatste pagina's van dit topic lees, valt het nog wel mee...
 
Over 2-3 maanden ontvang ik mijn X, wat niet alleen mijn eerste Tesla is maar ook mijn duurste auto tot nu toe. Ik wil alvast eens wat verzekeringsoffertes aanvragen. Ik heb deze thread redelijk doorgespit en zie een hoop vergelijkingen voorbij komen maar mis een beetje het overzicht. Wie zou mij een kort overzicht willen geven van de meest voorkomende verzekeringen voor een Tesla? Ik zie oa voorbij komen: Turien, European Automotive Services, Assicuro, sommige zijn onderdeel van een ander?

Mijn huidige Prius (catalogusprijs €32.700) is verzekerd bij AllSecur. 8 schadevrije jaren.
Ik zal de X zakelijk rijden.

Alvast mijn grote dank!
 
Last edited: