Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dat klinkt goedkoop.. maar zonder details is het lastig vergelijken...
wat is de catalogusprijs, hoogte eigen risico, hoe lang nieuwwaarde vergoeding (100%), in-of ex inzttendeverzekering. en hoeveel schadevrije jaren ?
Ik heb ook een (op het eerste gezicht veel hogere ) offerte van Turien liggen - benieuwd om deze eens naast elkaar te leggen. Eventueel via PM?
 
Ter info, mijn indicaties (model X, 119k excl, incl ass bel etc, kosten naar beneden afgerond op 100tal, geen inzittenden, km onbeperkt, geen extra alarmeisen dan af fabriek, nieuwwaarde regeling 2-3jaar):

Assicuro 1500 (ER 1000, geen no-claim korting eisen) +300 bij ER500
EAS 1500 (ER 1000, geen no-claim korting eisen) +300 bij ER500
PMP 2800 (ER 500, 5jaar - schade vrijejaren uit lease in loondienst etc worden niet meegerekend
Delta Loyd: doet geen Tesla meer (inderdaad die tak verkocht)

verder heb ik gemerkt dat de standaardmaatschappijen als ohra, promovendum, etc -- niet verzekeren boven bepaald bedrag of de uitgebreide goedgekeurde alarm / abonnement tracking eisen hebben.

Ik ga dus EAS en Assicuro nog eens op de details naast elkaar leggen. Iemand nog andere suggesties die qua kosten aantrekkelijk zijn?
 
Antwoord van EAS : helaas Turien gaat dit soort "voorbereidingen dan wel deelname" niet verzekeren. Dus toeren binnen NL prima , maar ga niet gezellig met een paar mensen de grens over.


Wie zijn verzekering dekt dit wel?
Dan ga ik namelijk switchen
Hallo,

Ik ben niet alleen zelf eigenaar van een tesla maar ook van Assicuro private insurance en assicuro assuradeuren bv (volmachtbedrijf). Via dit laatste bedrijf heb ik een tesla polis ontwikkeld en ondergebracht bij MS Amlin. De laatste drie maanden zijn er ca 400 Tesla's verzekerd bij ons. Ons tarief is dermate concurrerend dat verzekeraar Amlin helaas besloten heeft dat we dit alleen nog mogen hanteren voor reeds bestaande klanten.
 
  • Informative
Reactions: basvk and FrankNL
Hallo,

Ik ben niet alleen zelf eigenaar van een tesla maar ook van Assicuro private insurance en assicuro assuradeuren bv (volmachtbedrijf). Via dit laatste bedrijf heb ik een tesla polis ontwikkeld en ondergebracht bij MS Amlin. De laatste drie maanden zijn er ca 400 Tesla's verzekerd bij ons. Ons tarief is dermate concurrerend dat verzekeraar Amlin helaas besloten heeft dat we dit alleen nog mogen hanteren voor reeds bestaande klanten.
Jammer. Is dat gebruikelijk in verzekeringland? Als je een succesvol product hebt stop je ermee?
 
Het product dat we gemaakt hadden was gebaseerd op het product van Delta Lloyd waarbij we voor de duurdere modellen iets goedkoper waren en voor de goedkopere modellen iets duurder. Ook het eigen risico was ook hoger. De bedoeling was dit product aan te bieden aan bestaande klanten om hiermee de deur dicht te zetten naar Delta Lloyd, die eigenlijk veel te goedkoop waren. Probleem met Tesla's is dat de reparatiekosten helaas drie maal zo duur zijn als bij andere auto's. Zowel Centraal Beheer alsmede Delta Lloyd waren zeer geïnteresseerd de nieuwe doelgroep van Tesla rijders te verzekeren. Het rendement op die portefeuille is echter zwaar verliesgevend en een ding is zeker: verzekeraars zijn geen filantropische instellingen. Voor verzekeraar Amlin is het aan andere intermediairs niet uit te leggen dat zij via Assicuro deze verzekering aanbieden tegen een premie die beduidend onder hun reguliere tarief ligt. Nu hier door andere intermediairs flink tegen geprotesteerd is, kon men niet anders dan terugvallen op de oorspronkelijke afspraak. Indien iemand alleen zijn Tesla wil verzekeren is dat dus niet meer mogelijk. Daarentegen als iemand als zijn verzekeringen bij Assicuro onderbrengt, kan het Tesla product nog steeds aangeboden worden. Of dat mogelijk is zal van geval tot geval bekeken worden. Assicuro richt zich namelijk vooral op de bovenkant van de particuliere markt. De verzekeringen die we voor deze doelgroep kunnen aanbieden zijn niet voor iedereen geschikt.
 
What the.....

Inmiddels bent u door Delta Lloyd en Turien & Co. geïnformeerd over de overdracht van de Delta Lloyd Xclusief verzekeringen waaronder ook de verzekering van uw Tesla valt. Wij hebben partijen gevraagd ons te informeren en te betrekken bij de vervolgstappen. Inmiddels ontvingen wij van Turien & Co. een nieuw verzekeringsvoorstel welke u bijgaand aantreft.

De jaarpremie volgens bijgaand voorstel van Turien bedraagt € 1.925,69 inclusief assurantiebelasting. Wellicht ten overvloede delen wij u mede dat de premie het afgelopen jaar bij Delta Lloyd € 1.476,20 bedroeg.

Wij verwachten u hiermede een passend voorstel te hebben gedaan.
 
bezig geweest met verzekering, en met name een verzekering die 36 maanden nieuwwaarde dekt. Helaas, maar bij een volledige financial lease of gedeeltelijke financial lease doet PMP, AES dit niet. Ook Interpolis gaat uit van dagwaarde.

AES:
  1. 4.2.2 Nieuwwaarderegeling
    4.2.2.1 Voor een personenauto:
    waarvan op deel 1 van het kentekenbewijs wordt vermeld dat het een personenauto betreft ( met uitzondering van lesauto’s, taxi’s, verhuur- en lease-auto’s) die bij afgifte van het Nederlandse kentekenbewijs nieuw was en

    • - waarvan de nieuwwaarde op dat moment niet meer dan

      € 85.000,- exclusief BTW bedroeg en

    • - waarvan verzekerde de eerste eigenaar is, of

    • - waarvan verzekerde niet de eerste eigenaar is, maar met het

      motorrijtuig minder dan 2.000 km per maand, gerekend vanaf de datum van afgifte van deel I van het kenteken bewijs, is gereden

      geldt gedurende 36 maanden een afwijkende waardebepaling.

      Turien:
      Par. 26. Waarde voor het ongeval

      In aansluiting op par. 25 sub 2 en 3 geldt met betrekking tot het begrip waarde voor het ontstaan van de schade het volgende:

      Nieuwwaarderegeling

      1.1 De onderstaande regeling geldt indien voldaan wordt aan de volgende criteria:
      • - in het kentekenbewijs wordt het motorrijtuig als personenauto aangemerkt;

      • - er geldt een volledige casco dekking;

      • - het motorrijtuig was nieuw op de datum van afgifte van het Nederlands kentekenbewijs;

      • - verzekeringnemer is de eerste eigenaar;

      • - op de ongevaldatum is het motorrijtuig niet ouder dan 36 maanden;

      • - het betreft geen (financial) lease-auto of een motorrijtuig bestemd voor taxivervoer of het geven van rijles.

      • - het motorrijtuig een consumentenprijs had vermeerderd met de door de fabrikant, importeur of dealer geadviseerde prijs van de meer- uitvoering van ten hoogste e 200.000,– inclusief b.t.w./b.p.m.

      PMP en anderen identieke voorwaarden, iemand nog een tip waar dit wel toegestaan / aangeboden is?
 
Ik heb het even opgezocht, in de polisvoorwaarden van assicuro wordt melding gemaakt van een lease auto. Financial lease - waarbij de auto gewoon op de balans staat en feitelijk simpelweg sprake is van een lening - valt mijns inziens daar niet onder.

Ik begrijp overigens ook niet de ratio van het uitsluiten van voertuigen met een financial lease regeling van de nieuwwaarderegeling: gaan eigenaren van deze auto's slechter om met hun auto als er géén financiering op zou zitten?


***

6.2. VASTSTELLING VAN DE WAARDE BIJ TOTAALVERLIES


Bij schade aan het motorrijtuig gelden in aansluiting op en voor zover nodig in afwijking van artikel 6.1 speciale nieuwwaarde en aankoopwaarderegelingen:

1. Nieuwwaarderegeling 1ste Eigenaar (tot 20.000km)

Indien het motorrijtuig volgens het polisblad een personenauto betreft (géén leaseauto, motorijtuig bestemd voor taxivervoer of het geven rijlessen), die bij afgifte van het Nederlands kentekenbewijs deel 1 nieuw was, heeft u recht op deze speciale schaderegeling, als er sprake is van één van de volgende driegebeurtenissen:

a. bij een schade binnen 36 maanden na de datum van afgifte van het kentekenbewijs deel 1 de reparatiekosten meer bedragen dan 2/3 van de nieuwwaarde (inclusief accessoires) op het moment van het schadevoorval;

b. bij een schade na 36 maanden, maar binnen 60maanden na de datum van afgifte van het kentekenbewijs deel 1 de reparatiekosten meer bedragen dan 2/3 van de dan geldende nieuwwaarde(inclusief accessoires), verminderd met een vaste afschrijving gerekend vanaf de 36e maand van 1%per maand of gedeelte daarvan;

c. het gehele motorrijtuig is gestolen.

De speciale schaderegeling ziet er als volgt uit:

d. bij een gebeurtenis binnen 36 maanden na de datum van afgifte van het kentekenbewijs deel 1, heeft u recht op de dan geldende nieuwwaarde (inclusief accessoires) van het motorrijtuig;

e. bij een gebeurtenis na 36 maanden, maar binnen 60 maanden na de datum van afgifte van het kentekenbewijs deel 1, heeft u recht op de dan geldende nieuwwaarde (inclusief accessoires) verminderd met de hiervoor berekende vaste afschrijving gerekend vanaf de 36e maand van 1% per maand of gedeelte daarvan. Als de zo vastgestelde waarde lager is dan de dagwaarde van het motorrijtuig, vergoedt de maatschappij u deze hogere dagwaarde.

2. Nieuwwaarderegeling 1ste Eigenaar (onbeperkt km)

In geval het jaarkilometrage meer bedraagt dan 20.000km dan dient in afwijking van het bepaalde in artikel 6.2.1 overal waar "36 maanden" staat, vervangen te worden door "24 maanden".

3. Aankoopwaarderegeling Niet 1e Eigenaar

Indien Verzekeringnemer niet de 1e eigenaar is van het verzekerde Motorrijtuig en deze ten tijde van aanschaf niet ouder is dan 120 maanden, géén leaseauto, motorrijtuig bestemd voor taxivervoer of het geven rijlessen betreft, dan wordt in geval van totaal verlies gedurende de eerste 36 maanden na aanschaf de aanschafwaarde vergoed. Daarna wordt in geval van totaal verlies de aanschafwaarde vergoed onder aftrek van 1% voor elke maand of gedeelte daarvan te rekenen vanaf de 36e maand na aanschafdatum van het verzekerde motorrijtuig. Deze afschrijvingsregeling eindigt zodra het voertuig na datum eerste toelating ouder dan 120 maanden is. De aanschafdatum en aanschafwaarde dienen door Verzekeringnemer te worden aangetoond door overleggen van een kopie van de aankoopnota van het verzekerde motorrijtuig. Als de zo vastgestelde waarde lager is dan de dagwaarde van het motorrijtuig, vergoedt de maatschappij u deze hogere dagwaarde.

In alle andere gevallen dan omschreven in artikel 6.2.1, 6.2.2 en 6.2.3 zal de dagwaarde van het motorrijtuig op het moment van de schadeveroorzakende gebeurtenis worden vergoed, evenwel verminderd met de waarde van de restanten.

***
 
Vorige week twee offertes binnengekregen. Eentje van Assurico en eentje van EAS. Assurico is goedkoper, maar werkt niet met Roy Data voor het bijhouden van schadevrije jaren. Wél geven ze na beëindiging van de verzekering een verklaring af. De schadevrije jaren bij Roy Data vervallen na 3 jaar volgens mij.
Ik heb nu 8 schadevrije jaren bij Roy Data. Als ik nu mijn auto 4 jaar bij Assurico verzeker, krijg ik aan het einde (als alles goed gaat natuurlijk) een verklaring voor 4 schadevrije jaren, maar dan ben ik die van Roy data kwijt. Daarmee val ik op dat moment dus van 12 naar 4 jaar terug. Klopt deze redenering of zie ik dit helemaal verkeerd?
 
Vorige week twee offertes binnengekregen. Eentje van Assurico en eentje van EAS. Assurico is goedkoper, maar werkt niet met Roy Data voor het bijhouden van schadevrije jaren. Wél geven ze na beëindiging van de verzekering een verklaring af. De schadevrije jaren bij Roy Data vervallen na 3 jaar volgens mij.
Ik heb nu 8 schadevrije jaren bij Roy Data. Als ik nu mijn auto 4 jaar bij Assurico verzeker, krijg ik aan het einde (als alles goed gaat natuurlijk) een verklaring voor 4 schadevrije jaren, maar dan ben ik die van Roy data kwijt. Daarmee val ik op dat moment dus van 12 naar 4 jaar terug. Klopt deze redenering of zie ik dit helemaal verkeerd?
Ik heb ooit van een tussenpersoon gehoord dat de Roydata gegevens veel langer bewaard worden, maar kan dat verder niet bewijzen.
 
Vorige week twee offertes binnengekregen. Eentje van Assurico en eentje van EAS. Assurico is goedkoper, maar werkt niet met Roy Data voor het bijhouden van schadevrije jaren. Wél geven ze na beëindiging van de verzekering een verklaring af. De schadevrije jaren bij Roy Data vervallen na 3 jaar volgens mij.
Ik heb nu 8 schadevrije jaren bij Roy Data. Als ik nu mijn auto 4 jaar bij Assurico verzeker, krijg ik aan het einde (als alles goed gaat natuurlijk) een verklaring voor 4 schadevrije jaren, maar dan ben ik die van Roy data kwijt. Daarmee val ik op dat moment dus van 12 naar 4 jaar terug. Klopt deze redenering of zie ik dit helemaal verkeerd?

Je offerte bij Assurico is neem ik aan mede gebaseerd op het aantal schadevrij jaren tot nu toe? Daar komen er dan gewoon vier bij.