Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
EAS inmiddels ook binnen en ligt op grofweg hetzelfde prijsniveau als Assicuro. Ook EAS eist een lojack systeem. Zover ik kan zien eisen alle 'usual suspects' vanaf heden dus een of ander volg systeem, behalve Turien die deze eis per deze week heeft laten vervallen.

Helaas heeft EAS ook slechts twee jaar nieuwwaarde regeling. Zo wordt kiezen voor Turien toch weer redelijk eenvoudig.

Interesante ontwikkeling. Ik ben verzekerd via EAS, maar wel bij Turien doordat deze de activiteiten van Delta LLoyd heeft overgenomen. Ik zie mij zo straks overstappen van Turien naar Turien o_O
 
Verzekeren van een nieuwe Tesla blijkt als beginnend Tesla-rijder tot nog toe de grootste uitdaging te zijn.
Tesla stuurt me onder meer naar ANWB, maar zoals al eerder op dit forum aangegeven verzekeren die geen auto's met een nieuwwaarde boven de 75K. Tenzij...je al heel lang je auto daar verzekerd hebt.

Tesla verwijst me ook naar Tesla Insurance.com, maar na een eerste redelijk snelle reactie blijft het nu al even stil. Dat geeft alvast niet al teveel vertrouwen.

Mijn huidige tussenpersoon komt vandaag met een aanbod via Turien van €180,- per maand wat ik nogal uitbundig vind voor 16 schadevrije jaren. Assicuro reageert niet eens op mijn informatieaanvraag, wellicht omdat ze zoals Faiz71 aangeeft geen Tesla's meer verzekeren?

Kortom, het lijkt dat het per dag verschilt waar je nog terecht kunt. Via de online tool van Centraal Beheer komt er wel een mooi aanbod (rond de €90,- per maand obv 16 schadevrije jaren). Iemand daar nog een recente ervaring mee? Klinkt nu als het beste aanbod...
 
Ik ben ook benieuwd naar de schadestatistieken, vooral wat wordt er aan velgschade en wat aan carrosserie schade geclaimd. Als verzekeraar zou ik voor velgschade een eigen risico hanteren, maar dat zijn mijn 2 cents ;)
 
Verzekeren van een nieuwe Tesla blijkt als beginnend Tesla-rijder tot nog toe de grootste uitdaging te zijn.
Tesla stuurt me onder meer naar ANWB, maar zoals al eerder op dit forum aangegeven verzekeren die geen auto's met een nieuwwaarde boven de 75K. Tenzij...je al heel lang je auto daar verzekerd hebt.

Tesla verwijst me ook naar Tesla Insurance.com, maar na een eerste redelijk snelle reactie blijft het nu al even stil. Dat geeft alvast niet al teveel vertrouwen.

Mijn huidige tussenpersoon komt vandaag met een aanbod via Turien van €180,- per maand wat ik nogal uitbundig vind voor 16 schadevrije jaren. Assicuro reageert niet eens op mijn informatieaanvraag, wellicht omdat ze zoals Faiz71 aangeeft geen Tesla's meer verzekeren?

Kortom, het lijkt dat het per dag verschilt waar je nog terecht kunt. Via de online tool van Centraal Beheer komt er wel een mooi aanbod (rond de €90,- per maand obv 16 schadevrije jaren). Iemand daar nog een recente ervaring mee? Klinkt nu als het beste aanbod...
Deze ook geprobeerd?
Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
Even een kleine waarschuwing:

Ook ik heb een voorstel van Turien & Co. gekregen, als vervanging van Delta Lloyd. Na het aanvragen van een aantal offertes elders bleek één van de tussenpartijen ook met Turien & Co. te werken. Wat schetst mijn verbazing: het premiebedrag van deze offerte lag veel lager dan het verlengingsvoorstel.

Nu blijkt dat er in het voorstel gerekend is met de cataloguswaarde inclusief BTW, terwijl ik de BTW gewoon kan verrekenen. Als ik dus niet had opgelet, had ik zo 350 euro per jaar te veel betaald. EAS gaat dit corrigeren en gaf ook aan dat in de verlengingsvoorstellen een lagere premie wordt aangehouden dan bij een 'gewone' offerte. Goed opletten dus :)
 
Inmiddels, na een kleine anderhalve week van EAS een verzekeringsofferte in de mailbox (ook bouwvak daar?), plus een heel verhaal over het verplicht monteren van een volgsysteem. Offerte voor mij niet heel interessant gezien de premie en voorwaarden.
 
Op het gevaar af dat de info elders op het forum staat (ik kon het iig niet vinden): weet iemand of de Model X geleverd wordt met een klasse 5 alarm?
En zo nee, wat tegen welke kosten moet er nog gedaan worden om aan die eis te voldoen?
Centraal Beheer stelt dat nl als eis voor hun verzekering. Omdat ze per jaar zo'n €600,- lagere premie rekenen dan de beste deal bij Turien (het lijkt wel alsof je daar via elke tussenpersoon uitkomt :) ) lijkt het me de moeite van het uitzoeken waard...
 
Hi Eelko, ik ben ook in het offerte traject met verschillende verzekeraars, voor een X 100d.

http://www.tesla-insurance.nl (EAS), eist (nu ook) een volgsysteem, ze geven onderstaande aanbieding:

In aanvulling op het Tesla alarm wordt door de verzekeraar een gecertificeerd voertuigvolgsysteem geëist.

In samenwerking met marktleider Lo-Jack biedt European Automotive Services een speciale aanbieding voor het installeren van een voertuigvolgsysteem: LoJack Benelux

Vooralsnog een aantrekkelijke offerte van ze ontvangen ten opzichte van de anderen. Ik post later een samenvatting van de aanbiedingen van de verschillende partijen.
 
  • Informative
Reactions: eelcodb and EelkoV
Even in verdiept en zie dat LoJack geen SCM classificatie heeft, omdat het systeem anders werkt:

"Voor veel verzekeringsmaatschappijen zijn speciale aanbiedingen beschikbaar waarbij de installatie het LoJack systeem en enkele jaren abonnement zijn inbegrepen. Regelmatig wordt het LoJack VLU7-VP gekozen ter vervanging van een VbV-SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem. De redenen hier voor zijn LoJack is goedkoper in aanschaf installatie en abonnementskosten LoJack beschermt de privacy van haar eindklanten alleen in geval van diefstal kan de locatie van een object worden bepaald LoJack systemen kunnen niet door GSM/GPS-jammers worden gestoord. Heeft u vragen over het LoJack na-diefstalsysteem voor uw voertuig of heeft u advies nodig? Neem dan contact op met de klantenservice. Of kijk naar uw verzekeringsaanbieding of plaats direct uw bestelling en u wordt binnen twee werkdagen gebeld om een afspraak te maken voor de installatie."

Van gps volgsysteem > auto tracker > voertuigvolgsysteem
 
Hi Eelko, ik ben ook in het offerte traject met verschillende verzekeraars, voor een X 100d.

http://www.tesla-insurance.nl (EAS), eist (nu ook) een volgsysteem, ze geven onderstaande aanbieding:

Apart, ik heb ook vandeweek een aanbod gekregen van EAS maar je raad het al: zonder deze eis. Op het voorstel staat dat Tesla Model X beveiliging voldoet.

Ik vind het al met al nog best verwarrend met al die verschillende en blijkbaar steeds wisselende aanbiedingen en eisen. :)

Vanmiddag iemand bij Centraal Beheer gesproken die zei verstand van zaken (en memo over tesla's) te hebben. Hun eis is klasse 5 alarm. Punt. Dus ook met aanpassingen geen diefstaldekking voor een Tesla. Hij gaf aan dat ik wel een Ferrari kon verzekeren als ik wilde. Heb maar gezegd dat hij mocht bellen als Ferrari een vergelijkbaar elektrisch model heeft :)
Tijdens dit gesprek met CB kwam mail binnen met tip vanuit Tesla verkoper (waar ik de vraag ook had neergelegd): check eens bij Centraal Beheer, daar hoor ik goede verhalen over... :))

Ik vermoed een opzet vanuit Tesla om bezig te blijven tijdens het wachten...

Laatste stukje update: EAS is voor dezelfde verzekering bij Turien & Co bij a €400,- per jaar duurder dan PMP (uit de tip van @Nexus). Vergelijken loont dus wel, en je blijft bezig...
 
Offertes binnen van:
Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla (Paulowski, Muller & Partners)
https://www.veenstradejong.nl/tesla-verzekering/
Verzekering loopt bij beide via Turien & Co.
Geen volgsysteem nodig.
Premie erg hoog (ruim boven €3000!), vooral bij Veenstra & De jong. Schrok me rot.

http://www.tesla-insurance.nl (EAS)
Blijkbaar bij de één wel een volgsysteem nodig, bij de ander niet.
Premie is beter, ca. €2000. Denk dat ik voor EAS ga.

Voor X 100d (ca. 115k ex btw). Heb 5 jaar schade vrij (daarvoor auto in buitenland verzekerd gehad).

Alle tips zijn welkom.