Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad vreemd dat Rabo/Interpolis geen premieberekening zonder kenteken kan/wil maken.
Bij PMP duurde het bij mij in eerste instantie ook iets langer, maar na een weekje een belletje ging het allemaal best snel.

EAS daarentegen vind ik dramatisch. Na een belletje van mij of ik nog een premieberekening kon verwachten (2 weken na het webformulier te hebben ingestuurd), kreeg ik na een week de berekening, waarbij de premie best hoog lag, plus verplicht een volgsysteem laten monteren. Op vervolgvragen, eventueel ons "wagenpark" bij hun onderbrengen werd wel enthousiast op gereageerd, maar is het vanuit hun kant vrij stil gebleven (ruim 3 weken).

/OFF-TOPIC/: Faiz, kan je niet terug je leuke frigo-avatar gebruiken? Je huidige is bijna even slecht als de mijne (maar ik heb het excuus dat ik gewoon geen inspiratie heb). En trouwens, was jij dat tussen +/- 23u06 en 23u16 gisterenavond? :p

/ON-TOPIC/: Ook in België wordt de verzekering blijkbaar duurder bij alle verzekeraars (het probleem is niet diefstallen of zo maar de zeer hoge herstellingskosten, naar verluidt). Makelaar @Patrick Claerhout (e-driveinsurance.be), sedert jaren een Tesla-man, volgt het op.
 
Om mijn Excel compleet te maken nu ook PMP toegevoegd.
Iedereen (Centraal Beheer draait ook bij) eist nu inbouw van een peilzender.

Veenstra & De Jong past denk ik het beste bij me. Snelle reactie, heldere communicatie, 36 mndn nieuwwaarde regeling en concurrerende prijsstelling.

Capture.PNG
 
  • Informative
Reactions: Wim S.
Ik zit bij tussenpersoon Maarten van Tol (tevens lid hier op het forum) van UW TESLA MODEL S VERDIENT EEN XCLUSIEVE VERZEKERING!., verzekering via Turien.
Offerte op maat telefonisch aangevraagd, anderhalf uur later in mijn mailbox. Nu hadden ze natuurlijk al mijn gegevens, maar toch, zo kan het dus ook.

De offerte ligt in mijn geval stiekem toch wel een 10% hoger dan wat ik hier in bovenstaande sheet zie, maar dat komt denk ik omdat er allerlei inzittenden, rechtsbijstand, nieuwwaarderegelingen etc. bij heb (offerte op maat voor mijn specifieke geval dus). Voertuigvolgsysteem vereist, circa 400 euro inbouw.

Interpolis is ook interessant, circa 25% goedkoper dan Turien in mijn geval. Je kunt in de website gewoon een willekeurig model X of S kenteken invullen (google images) en vervolgens vraagt de web app toch om meer details waarmee je de auto kunt configureren en een premie opvragen. Ik kan alleen niet opmaken of de premie incl. of excl. ass. belasting is, maar aangezien ze het niet vermelden verwacht ik dat het inclusief is.
Interpolis vereist een klasse 4 alarmsysteem.
Nu kun je je afvragen of het verstandig is om de auto te verzekeren bij dezelfde groep van wie je de financial lease afneemt...
 
  • Informative
Reactions: cvonken
Ik vraag me af of de verzekeraar mij zal verplichten een volgsysteem te laten installeren.
Het risico op diefstal is er feitelijk alleen als de auto voor de deur staat en de sleutel detecteerbaar is.
In mijn geval komt een dief niet ver. Hij kan 's nachts namelijk met de Tesla niet van ons eiland af.
 
Ik vraag me af of de verzekeraar mij zal verplichten een volgsysteem te laten installeren.
Het risico op diefstal is er feitelijk alleen als de auto voor de deur staat en de sleutel detecteerbaar is.
In mijn geval komt een dief niet ver. Hij kan 's nachts namelijk met de Tesla niet van ons eiland af.
Hij gaat je niks verplichten, maar mocht de auto onverhoeds toch gestolen worden, dan zal hij niet uitkeren... Het is je eigen keuze om dat risico te aanvaarden.
 
Ik vraag me af of de verzekeraar mij zal verplichten een volgsysteem te laten installeren.
Het risico op diefstal is er feitelijk alleen als de auto voor de deur staat en de sleutel detecteerbaar is.
In mijn geval komt een dief niet ver. Hij kan 's nachts namelijk met de Tesla niet van ons eiland af.
Misschien logeert je Tesla weleens een nachtje ergens anders.
Ook kan het voorkomen dat je de Tesla overdag een tijdje parkeert terwijl je niet op het eiland bent. :p
Ik kon het niet laten...
 
Verlengingsbrief binnengekregen van Turien (via de tussenpartij)
De premie gaat zo'n 20% omhoog naar circa 1850 euro per jaar incl belasting.
Heb nergens iets kunnen vinden over een volgsysteem wat nodig of verplicht zou zijn.
Waarschijnlijk ligt de dagwaarde van jouw auto onder een bepaalde drempel waardoor een volgsysteem niet meer geëist wordt? Tenminste, ervan uitgaande dat het om de auto in je signature gaat heb je geen nieuwwaarderegeling meer.
 
Nu kun je je afvragen of het verstandig is om de auto te verzekeren bij dezelfde groep van wie je de financial lease afneemt...
Rabo is tegenwoordig 29% aandeelhouder van Achmea waar Interpolis een label is. Lijkt me een beperkte verwevenheid. Het zou eerder een voordeel kunnen zijn als er str... aan de knikker is, dan valt het verlies in de ene of andere dochter?
 
Hallo allemaal, net mijn Tesla S75D besteld en op zoek naar een verzekering.
Turien is voor mij 1913 euro (bij 104.000 nieuwwaarde) met inzittenden schade en ongevallen supplement en onbeperkte km en de peilzender eis
ABN Amro gaf telefonisch echter aan ongeveer 100/maand en Tesla alarm was voldoende, je moest alleen zakelijk rekening houder zijn.
Nu kan er een hoop veranderen als ze het op schrift zetten dus mijn vraag is of er iemand een ABN zakelijke rekening heeft en een offerte van de ABN heeft om te kijken of dit klopt. Voor mij de moeite waard om klant van ABNAMRO te worden als dit echt klopt.
 
Ik heb vandaag contact gehad met Veenstra & De Jong, waarbij zij zich bijzonder behulpzaam hebben getoond. Zij wisten me over de peilzender het volgende te vertellen:

"In juli kreeg ons kantoor ineens het bericht dat alle Tesla's moeten voorzien zijn van een peilzender. Het blijkt dat het nog al gemakkelijk is om een Tesla (S of X, maakt niet uit) te hacken. Als je op een openbaar wifi kanaal zit, zou iemand je telefoon over kunnen nemen. Ze kunnen dan ook de app van Tesla bedienen en daarmee de auto overnemen. Tesla Amerika is bezig om iets te ontwikkelen wat die hack moet tegenhouden. Half juli kregen we bericht dat Turien de eis voor een peilzender daarom liet vallen, echter nu begin september blijkt dat het diefstal risico nog steeds te groot is. Het is nu dus definitief nodig om een peilzender in te laten bouwen. Het is natuurlijk erg raar dat je in een auto vol elektronica nog een device moet laten inbouwen. Ik hoop dat het probleem op zeer korte termijn wordt opgelost, zodat we onze klanten niet meer lastig hoeven te vallen".

Wat mij verbaast is dat deze zorg zich dus toespitst op het gebruik van openbare wifi en daarmee het gebruik van je app. Terwijl de schobbejakken in het filmpje van de gestolen model S toch van de relay methode gebruik lijken te maken.

Veenstra was bovendien zo netjes om te adviseren om bij mijn huidige tussenpersoon te blijven omdat een nieuwe verzekering ongunstiger voor mij kan uitpakken (door een recente schade) dan een aanpassing van een lopende polis. Dat komt mede omdat er door het "vaste-premie ongeacht het schadeverleden" tijdperk van centraal beheer en delta lloyd geen schadevrije jaren zijn vastgelegd. Mijn hele schadevrije verleden van vroeger is daarmee irrelevant, en met die recente schade sta ik zelfs in de min qua schadevrije jaren. Nu staat me bij dat PMP nog zijn best voor ons heeft gedaan voor het boven water krijgen van dat schadevrije verleden bij de prolongatie vorig jaar. Dus toch maar nóg een keer aankloppen bij PMP. Ik begrijp alleen werkelijk niet waarom die niet reageren op een online aanvraag.

In elk geval een pluim voor Veenstra, wat mij betreft.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Hallo allemaal, net mijn Tesla S75D besteld en op zoek naar een verzekering.
Turien is voor mij 1913 euro (bij 104.000 nieuwwaarde) met inzittenden schade en ongevallen supplement en onbeperkte km en de peilzender eis
ABN Amro gaf telefonisch echter aan ongeveer 100/maand en Tesla alarm was voldoende, je moest alleen zakelijk rekening houder zijn.
Nu kan er een hoop veranderen als ze het op schrift zetten dus mijn vraag is of er iemand een ABN zakelijke rekening heeft en een offerte van de ABN heeft om te kijken of dit klopt. Voor mij de moeite waard om klant van ABNAMRO te worden als dit echt klopt.
ABN AMRO wil je wel verzekeren maar vraagt dan ook alle andere verzekeringen bij hen over te sluiten,
 
Ik heb iemand overtuigd om een S te kopen. Met mijn refferal 1000 euro korting en onbeperkt SuC laden. Vorige week proefrit gemaakt in Tilburg, alles laten doorrekenen door boekhouder en was eruit,ging hem kopen. WAS...want hoorde overal dat het verzekeren van een Tesla erg moeilijk is en kostbaar... ik zal hem wel weten te overtuigen maar toch..... dat gedoe met die verzekeringen is echt serieus vervelend. Ik betaalde 750 euro in 2014 en nu 950. Maar zal denk ik als ik het zo hier lees bij verlenging moeten rekenen op een verdubbeling....
 
Ik heb iemand overtuigd om een S te kopen. Met mijn refferal 1000 euro korting en onbeperkt SuC laden. Vorige week proefrit gemaakt in Tilburg, alles laten doorrekenen door boekhouder en was eruit,ging hem kopen. WAS...want hoorde overal dat het verzekeren van een Tesla erg moeilijk is en kostbaar... ik zal hem wel weten te overtuigen maar toch..... dat gedoe met die verzekeringen is echt serieus vervelend. Ik betaalde 750 euro in 2014 en nu 950. Maar zal denk ik als ik het zo hier lees bij verlenging moeten rekenen op een verdubbeling....
Precies het punt dat ik laatst probeerde te maken. Tesla prijst zichzelf uit de markt met de kosten van reparaties. Hoe ze aan die info komen weet ik niet, maar ik heb de laatste maanden al een paar keer mensen gesproken die een tesla wilde kopen en dachten dat dat vanwege lage onderhoudskosten en gunstige financiering voor hen misschien net mogelijk was, maar terugdeinsden omdat ze begrepen hadden dat een tesla verzekeren erg kostbaar is.
Nu zal een dikke Audi of BMW ook niet goedkoop zijn in de verzekering, we praten immers over een bepaalde klasse, maar Tesla zou er verstandig aan doen om deze trend serieus te nemen en te analyseren waar ze daar zelf debet aan zijn.
 
  • Like
Reactions: SofaSogo and is3
Precies het punt dat ik laatst probeerde te maken. Tesla prijst zichzelf uit de markt met de kosten van reparaties. Hoe ze aan die info komen weet ik niet, maar ik heb de laatste maanden al een paar keer mensen gesproken die een tesla wilde kopen en dachten dat dat vanwege lage onderhoudskosten en gunstige financiering voor hen misschien net mogelijk was, maar terugdeinsden omdat ze begrepen hadden dat een tesla verzekeren erg kostbaar is.
Nu zal een dikke Audi of BMW ook niet goedkoop zijn in de verzekering, we praten immers over een bepaalde klasse, maar Tesla zou er verstandig aan doen om deze trend serieus te nemen en te analyseren waar ze daar zelf debet aan zijn.
Tesla gaat voor 100% zekerheid bij reparaties. Ze deuken vrijwel nooit uit, maar vervangen een gedeukt deel. Daarnaast vervangen ze ook delen die gemonteerd zitten op beschadigde delen. Zelfs als daar geen zichtbare schade aan is.
Dan zijn de onderdelen heel duur. Een enkele koplamp zonder demontage en montage, kost 1.200 euro excl. BTW.
Een krasje op de koplamp na een aanrijding, het ding wordt vervangen. Een tik tegen de voorkant levert zo 11.000 euro ex. BTW schade op. Een 'normale' autospuiter doet dit voor ruim minder dan de helft.
Wel moet gezegd dat de auto er na zo'n reparatie letterlijk als nieuw uitziet.