Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Zie toch het nut van volgsystemen niet. De bij de diefstallen die hier gemeld zijn, verdween de wagen al snel uit beeld. Dus: container. Volgsystemen werken dan ook niet meer.
De verzekeraars moeten laten zien dat ze hun 'best' doen om het aantal schades en diefstallen zo laag mogelijk houden. Maar verder zal het ze worst wezen, ze halen de kosten toch gewoon terug via de premie's komende jaren.
Ik geloof dat @Wim S. het mooi omschreef ergens eerder in deze thread: verzekeraars mogen tot 110% premie van de totaal uitgekeerde schadebedragen heffen, oftewel 10% gaat naar overhead en winst. 10% van een hoog uitgekeerd bedrag is meer dan 10% van een laag bedrag. Ze zijn dus tot op zekere hoogte niet gebaat bij het terugdringen van diefstallen en schades.
 
  • Like
Reactions: Pepp and Phil V
Ik kwam dit bericht vandaag tegen: AutoleaseWereld :: Nieuws
Wellicht helpt dit voor jullie discussie met de verzekeraars....
Voor iedereen die hier nog over in discussie is met z’n verzekeraar en ook een hekel heeft aan achteraf ingebouwde systemen... Ik kreeg uiteindelijk het onderstaande verlossende antwoord(voor m’n X):

Verzekeraar Centraal Beheer heeft gereageerd op de vraag over de beveiliging:
Als er een eigen beveiliging inzit van Tesla zelf, is er dekking in geval de auto gestolen wordt.
Dit is dus akkoord bevonden.

Ik vertrouw je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 
Voor iedereen die hier nog over in discussie is met z’n verzekeraar en ook een hekel heeft aan achteraf ingebouwde systemen... Ik kreeg uiteindelijk het onderstaande verlossende antwoord(voor m’n X):

Verzekeraar Centraal Beheer heeft gereageerd op de vraag over de beveiliging:
Als er een eigen beveiliging inzit van Tesla zelf, is er dekking in geval de auto gestolen wordt.
Dit is dus akkoord bevonden.

Ik vertrouw je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Turien is niet zo pragmatisch als CB helaas...
 
Nee, zeker niet. Mijn anti-hijack LoJack zit er sinds vanochtend in. Die gast was trouwens letterlijk in 4 minuten klaar met de inbouw!
Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?
Wat ik me trouwens afvraag, zijn er gestolen Tesla's ooit weer terug gevonden, al dan niet met Lo-Jack of ander volgsysteem?
Als het antwoord nee is, waarom laten we ons dan als makke lammeren op de slachtbank van verzekeraars leggen?
 
Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?
Wat ik me trouwens afvraag, zijn er gestolen Tesla's ooit weer terug gevonden, al dan niet met Lo-Jack of ander volgsysteem?
Als het antwoord nee is, waarom laten we ons dan als makke lammeren op de slachtbank van verzekeraars leggen?
Dat vroeg ik me dus ook af, maar toen dat doordrong was de installateur al op weg naar zijn volgende klant.
En verder zou ik inderdaad ook graag wat minder mak geweest zijn. Maar je kent het verhaal rond mijn verzekering cq. de hoge premie, en uiteindelijk is daar voor mij toch een heel acceptabele oplossing uitgekomen. Ik vond me niet in de positie verkeren om een hoop stampij te maken, ik denk dat voor mij de keuze was: LoJack installeren of ICE gaan rijden. Dus.
 
Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?
Wat ik me trouwens afvraag, zijn er gestolen Tesla's ooit weer terug gevonden, al dan niet met Lo-Jack of ander volgsysteem?
Als het antwoord nee is, waarom laten we ons dan als makke lammeren op de slachtbank van verzekeraars leggen?
Dat heb ik dan dus ook niet gedaan. Deze soms lompe koe heeft zich er met hand en tand EN succes tegen verzet:).
 
Dat ben ik ook van plan. Ik wil nog wel eens zien hoe mijn Tesla 's nachts van ons eiland gestolen kan worden. En zelfs overdag is de kans dat een andere bestuurder dan ik met mijn Tesla door de pontschipper wordt overgezet nihil.
Totdat je een keer buiten dat eiland parkeert...
En dat verzet heb ik helaas gestaakt, was al blij dat we van 4K naar 2K premie konden zakken...
 
Totdat je een keer buiten dat eiland parkeert...
En dat verzet heb ik helaas gestaakt, was al blij dat we van 4K naar 2K premie konden zakken...
Het grootste risico is dat de auto op de oprit staat en de keyfob in huis detecteerbaar is. Dan kunnen de heren met hun relaytruc de auto jatten.
Als ik van het eiland af ben, heb ik de keyfob in mijn zak. Is de keyfob detecteerbaar voor criminelen, dan ben ik zelf in de buurt.
Die enkele keer dat ik in een hotel verblijf is het voor criminelen wel heel moeilijk om mijn keyfob te traceren. En dan kan ik altijd nog 'keyless entry' op off zetten.
 
Het grootste risico is dat de auto op de oprit staat en de keyfob in huis detecteerbaar is. Dan kunnen de heren met hun relaytruc de auto jatten.
Als ik van het eiland af ben, heb ik de keyfob in mijn zak. Is de keyfob detecteerbaar voor criminelen, dan ben ik zelf in de buurt.
Die enkele keer dat ik in een hotel verblijf is het voor criminelen wel heel moeilijk om mijn keyfob te traceren. En dan kan ik altijd nog 'keyless entry' op off zetten.
Helaas kunnen verzekeraars niet per verzekerde inschatten hoe groot het risico is voor het te verzekeren object. Het lijkt me stug dat een premie afhankelijk kan zijn van hoe vaak je in een hotel verblijjft, hoe vaak je met vakantie bent, wat je rijstijl is etc.
Er wordt toch uit gegaan van de gemene deler......
 
Helaas kunnen verzekeraars niet per verzekerde inschatten hoe groot het risico is voor het te verzekeren object. Het lijkt me stug dat een premie afhankelijk kan zijn van hoe vaak je in een hotel verblijjft, hoe vaak je met vakantie bent, wat je rijstijl is etc.
Er wordt toch uit gegaan van de gemene deler......

Toch is dat wel waar het heen gaat, met de ANWB als eerste (voor zover ik weet). Krijg je een tracker in je auto die je rijstijl meet maar logischerwijs ook andere risico’s die je noemt zou kunnen afleiden...
 
Toch is dat wel waar het heen gaat, met de ANWB als eerste (voor zover ik weet). Krijg je een tracker in je auto die je rijstijl meet maar logischerwijs ook andere risico’s die je noemt zou kunnen afleiden...
Die reclame ken ik, maar Wim heeft het over hotel verblijf t.o.v. zijn woonsituatie. Het gaat mij over het algemeen gebruikt van de Tesla en niet alleen om rijstijl. Mijn persoonlijke menig over de ANWB oplossing vind ik werkelijk "bezopen".
 
  • Like
Reactions: Qualiture
Helaas kunnen verzekeraars niet per verzekerde inschatten hoe groot het risico is voor het te verzekeren object. Het lijkt me stug dat een premie afhankelijk kan zijn van hoe vaak je in een hotel verblijjft, hoe vaak je met vakantie bent, wat je rijstijl is etc.
Er wordt toch uit gegaan van de gemene deler......
Toch wat nuances. Een verzekeraar maakt wel degelijk onderscheid op persoonlijke basis. Een dure sloep voor de deur van ons huis, met camerabewaking en vertreksignalering, leverde een 40% lagere verzekeringspremie op in vergelijking met het verzekeren van diezelfde sloep in een jachthaven.
Ons huis op een eiland, daar komt ie weer, levert een forse premiekorting op op het onderdeel diefstal. Er is hier in 100 jaar geen diefstal geweest. Een flink aantal huizen heeft zelfs geen slot op de voordeur. Overigens is er wel een onafhankelijke inspecteur namens de verzekering langs geweest om de risico's - als zeer gering - in te schatten.
En per saldo is de bonus malus regeling toch ook een persoonsgebonden maatregel.
 
Toch wat nuances. Een verzekeraar maakt wel degelijk onderscheid op persoonlijke basis. Een dure sloep voor de deur van ons huis, met camerabewaking en vertreksignalering, leverde een 40% lagere verzekeringspremie op in vergelijking met het verzekeren van diezelfde sloep in een jachthaven.
Ons huis op een eiland, daar komt ie weer, levert een forse premiekorting op op het onderdeel diefstal. Er is hier in 100 jaar geen diefstal geweest. Een flink aantal huizen heeft zelfs geen slot op de voordeur. Overigens is er wel een onafhankelijke inspecteur namens de verzekering langs geweest om de risico's - als zeer gering - in te schatten.
En per saldo is de bonus malus regeling toch ook een persoonsgebonden maatregel.
Wel een mooie vluchtoptie zo met die dure sloep voor de deur ;)