jm71
Active Member
Kan nooit kwaad. Maar ik doelde hier niet op mijn eigen situatie, maar meer ter info voor anderen die nog geen LoJack hebben geïnstalleerd terwijl hun verzekeraar dat misschien wel eist.Heb je een borrel nodig
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan nooit kwaad. Maar ik doelde hier niet op mijn eigen situatie, maar meer ter info voor anderen die nog geen LoJack hebben geïnstalleerd terwijl hun verzekeraar dat misschien wel eist.Heb je een borrel nodig
Inderdaad vrij waardeloos, als je al die reakties onder het artikel leest. Gemiste kans van Tesla.
goh... wie had dat nu verwacht...Volgens de eerste berichten is InsureMyTesla niet meer dan een rebranded dienst van een bestaande verzekeringsmaatschappij. De uitgeschreven offertes blijken ook helemaal niet competitief.
Zoals kapitaalvereisten, daar zit Tesla nu niet op te wachten.Ergens ook wel begrijpelijk. Kan me inbeelden dat effectief zelf verzekeraar worden heel wat extra vergunningen en verplichten betekent.
De verzekeraars moeten laten zien dat ze hun 'best' doen om het aantal schades en diefstallen zo laag mogelijk houden. Maar verder zal het ze worst wezen, ze halen de kosten toch gewoon terug via de premie's komende jaren.Zie toch het nut van volgsystemen niet. De bij de diefstallen die hier gemeld zijn, verdween de wagen al snel uit beeld. Dus: container. Volgsystemen werken dan ook niet meer.
Voor iedereen die hier nog over in discussie is met z’n verzekeraar en ook een hekel heeft aan achteraf ingebouwde systemen... Ik kreeg uiteindelijk het onderstaande verlossende antwoord(voor m’n X):Ik kwam dit bericht vandaag tegen: AutoleaseWereld :: Nieuws
Wellicht helpt dit voor jullie discussie met de verzekeraars....
Turien is niet zo pragmatisch als CB helaas...Voor iedereen die hier nog over in discussie is met z’n verzekeraar en ook een hekel heeft aan achteraf ingebouwde systemen... Ik kreeg uiteindelijk het onderstaande verlossende antwoord(voor m’n X):
Verzekeraar Centraal Beheer heeft gereageerd op de vraag over de beveiliging:
Als er een eigen beveiliging inzit van Tesla zelf, is er dekking in geval de auto gestolen wordt.
Dit is dus akkoord bevonden.
Ik vertrouw je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Nee, zeker niet. Mijn anti-hijack LoJack zit er sinds vanochtend in. Die gast was trouwens letterlijk in 4 minuten klaar met de inbouw!Turien is niet zo pragmatisch als CB helaas...
Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?Nee, zeker niet. Mijn anti-hijack LoJack zit er sinds vanochtend in. Die gast was trouwens letterlijk in 4 minuten klaar met de inbouw!
Dat vroeg ik me dus ook af, maar toen dat doordrong was de installateur al op weg naar zijn volgende klant.Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?
Wat ik me trouwens afvraag, zijn er gestolen Tesla's ooit weer terug gevonden, al dan niet met Lo-Jack of ander volgsysteem?
Als het antwoord nee is, waarom laten we ons dan als makke lammeren op de slachtbank van verzekeraars leggen?
Dat heb ik dan dus ook niet gedaan. Deze soms lompe koe heeft zich er met hand en tand EN succes tegen verzet.Is het er dan ook niet in vier minuten weer uit te halen?
Wat ik me trouwens afvraag, zijn er gestolen Tesla's ooit weer terug gevonden, al dan niet met Lo-Jack of ander volgsysteem?
Als het antwoord nee is, waarom laten we ons dan als makke lammeren op de slachtbank van verzekeraars leggen?
Dat ben ik ook van plan. Ik wil nog wel eens zien hoe mijn Tesla 's nachts van ons eiland gestolen kan worden. En zelfs overdag is de kans dat een andere bestuurder dan ik met mijn Tesla door de pontschipper wordt overgezet nihil.Dat heb ik dan dus ook niet gedaan. Deze soms lompe koe heeft zich er met hand en tand EN succes tegen verzet.
Totdat je een keer buiten dat eiland parkeert...Dat ben ik ook van plan. Ik wil nog wel eens zien hoe mijn Tesla 's nachts van ons eiland gestolen kan worden. En zelfs overdag is de kans dat een andere bestuurder dan ik met mijn Tesla door de pontschipper wordt overgezet nihil.
Het grootste risico is dat de auto op de oprit staat en de keyfob in huis detecteerbaar is. Dan kunnen de heren met hun relaytruc de auto jatten.Totdat je een keer buiten dat eiland parkeert...
En dat verzet heb ik helaas gestaakt, was al blij dat we van 4K naar 2K premie konden zakken...
Helaas kunnen verzekeraars niet per verzekerde inschatten hoe groot het risico is voor het te verzekeren object. Het lijkt me stug dat een premie afhankelijk kan zijn van hoe vaak je in een hotel verblijjft, hoe vaak je met vakantie bent, wat je rijstijl is etc.Het grootste risico is dat de auto op de oprit staat en de keyfob in huis detecteerbaar is. Dan kunnen de heren met hun relaytruc de auto jatten.
Als ik van het eiland af ben, heb ik de keyfob in mijn zak. Is de keyfob detecteerbaar voor criminelen, dan ben ik zelf in de buurt.
Die enkele keer dat ik in een hotel verblijf is het voor criminelen wel heel moeilijk om mijn keyfob te traceren. En dan kan ik altijd nog 'keyless entry' op off zetten.
Helaas kunnen verzekeraars niet per verzekerde inschatten hoe groot het risico is voor het te verzekeren object. Het lijkt me stug dat een premie afhankelijk kan zijn van hoe vaak je in een hotel verblijjft, hoe vaak je met vakantie bent, wat je rijstijl is etc.
Er wordt toch uit gegaan van de gemene deler......
Die reclame ken ik, maar Wim heeft het over hotel verblijf t.o.v. zijn woonsituatie. Het gaat mij over het algemeen gebruikt van de Tesla en niet alleen om rijstijl. Mijn persoonlijke menig over de ANWB oplossing vind ik werkelijk "bezopen".Toch is dat wel waar het heen gaat, met de ANWB als eerste (voor zover ik weet). Krijg je een tracker in je auto die je rijstijl meet maar logischerwijs ook andere risico’s die je noemt zou kunnen afleiden...
Toch wat nuances. Een verzekeraar maakt wel degelijk onderscheid op persoonlijke basis. Een dure sloep voor de deur van ons huis, met camerabewaking en vertreksignalering, leverde een 40% lagere verzekeringspremie op in vergelijking met het verzekeren van diezelfde sloep in een jachthaven.Helaas kunnen verzekeraars niet per verzekerde inschatten hoe groot het risico is voor het te verzekeren object. Het lijkt me stug dat een premie afhankelijk kan zijn van hoe vaak je in een hotel verblijjft, hoe vaak je met vakantie bent, wat je rijstijl is etc.
Er wordt toch uit gegaan van de gemene deler......
Wel een mooie vluchtoptie zo met die dure sloep voor de deurToch wat nuances. Een verzekeraar maakt wel degelijk onderscheid op persoonlijke basis. Een dure sloep voor de deur van ons huis, met camerabewaking en vertreksignalering, leverde een 40% lagere verzekeringspremie op in vergelijking met het verzekeren van diezelfde sloep in een jachthaven.
Ons huis op een eiland, daar komt ie weer, levert een forse premiekorting op op het onderdeel diefstal. Er is hier in 100 jaar geen diefstal geweest. Een flink aantal huizen heeft zelfs geen slot op de voordeur. Overigens is er wel een onafhankelijke inspecteur namens de verzekering langs geweest om de risico's - als zeer gering - in te schatten.
En per saldo is de bonus malus regeling toch ook een persoonsgebonden maatregel.